Якуб Колас “Сымон- музыка.”Тэставыя заданні. Вызначце з ніжэйназваных гадоў жыцця беларускіх пісьменнікаў тыя, якія належаць Я. Коласу




Дата канвертавання15.07.2016
Памер21.84 Kb.
Якуб Колас “Сымон- музыка.”Тэставыя заданні.

1.Вызначце з ніжэйназваных гадоў жыцця беларускіх пісьменнікаў тыя, якія належаць Я. Коласу:

а) 1896-1991

б)1893-1938

в)1887-1920

г)1882-1956
2.Якія фактары з тых, што называюцца ніжэй, уплывалі на фарміраванне таленту Я. Коласа

а) прырода роднага краю

б)школьныя настаўнікі

в)сям я


г) прыродныя здольнасці

д)навучанне ў Нясвіжскай семінарыі


3.Назавіце даты напісання розных рэдакцый паэмы “Сымон- музыка”.

а)Першая-1911-1918;

б)першая-1911-1925;

в)другая-1923-1924;

г)другая-1915-1925;

д)трэцяя-1924-1926;

е(трэцяя-1926-1927.
4. Што склала жыццевую першааснову сюжэта гэтай паэмы?

а) У творы па мастацку асэнсавана апавяданне жабрака пра таленавітага хлопчыка, якое Я. Колас пачаў у час вучобы ў Нясвіжскай семінарыі.

б)У Мікалаеўшчыне жыў такі таленавіты хлопчык, якога бацькі ўспрымалі як свае няшчасце. Яго ведаў пісьменнік.

г)Вытокі паэмы “ Сымон-музыка”ў беларускім фальклоры. З яго браў Я. Колас праблемы,герояў.

д) сюжэтную аснову твора склала ўнутраная біяграфія аўтара.
5. Вызначце асноўны спосаб групоўкі вобразаў паэмы:

а)у аснове групоўкі вобразаў ляжыць узроставая дамінанта. З аднаго боку- старэйшае пакпленне, з другога- малодшае.

б)у паэме адзін герой галоўны, астатнія- другарадныя;

в) героі групуюцца на аснове сацыяльнай прыкметы: прадстаўнікі сацыяльных нізоў і вярхоў .


6.Якія сярод названых ніжэй другарадных вобразаў есць у паэме “Сымон- музыка”?

а) Карчмар Шлема; б)князь; в)сям я Ганны; г)Антось;

е)рэстаранныя музыкі; е)жабрак; ж)жабрак; з)Галыга;

й)Яўхім; к) дзед Даніла; ,л)Ракоўскі



7.Якія пазасюжэтныя элементы есць у паэме “ Сымон- музыка”?

а)Устаўныя элементы: песні,казкі, прытчы, сны.

б)Лірычныя адступленні

в) Экскурсы ў гтстарычнае мінулае.

г)Апісанні прыроды.


8.Назавіце ўстаўныя элементы паэмы

а)Песня аб званах

б)Песня-казка пра дуб.

в)Вясельная песня.

г)Легенда пра варону хвальбону.

д)Легенда пра промня- неслуха.

е)Легенда пра паходжанне Немана.

ж) Легенда пра жывую дубовую галінку з жалудком.


9.Якое кампазіцыйнае значэнне карцін прыроды ў паэме?

а)Яны выступаюць своеасаблівымі спалучальнымі звенамі ў разгортванні мастацкай думкі.

б)Праз карціны прыроды перадаецца плынь часу,калі адна пара года змяняецца другой.

в)Прыродзе належыць значная роля ў раскрыцці характару герояў, іх духоўнага свету і эмацыянальнага стану.

г)Пейзажныя малюнкі паказваюць варожасць прыроды да чалавека, яе грозную разбуральную сілу, яе гнеў,скіраваны супраць герояў п есы.

д) Пейзажныя карціны ў паэме маюць сімвалічнае значэнне.



е) Малюнкі прыроды вяяўляюць эстэтычныя і патрыятычныя ідэалы пісьменніка, выклікаюць роздум пра гістарычны лес Беларусі, дзе сышліся інтарэсы Усходу і Захаду, што прыводзіла да няспынных войнаў на тэрыторыі нашага краю і вынішчэння яго культуры.
10.Якая тэма і ідэя паэмы “Сымон-музыка”?


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка