Урока Тэма: «Music in our life»




Дата канвертавання03.04.2016
Памер39.93 Kb.
План-канспект урока

Тэма: «Music in our life ».

Мэты урока:

  1. Практычная: удасканальваць лексічныя навыкі па тэме “Music”

Спадарожная задача: удасканальваць граматычныя навыкi па тэме «Артыклi з музычнымi iнструментамi».

2. Развiваючая: развiваць навыкi фанематычнага слыха.

3. Выхаваучая: выхоуваць iнтарэс да музычнай культуры.

Этапы урока

Задачы этапа

Змест урока

Режымы работы

Спосабы кантроля

Час

Сродкi

навучання

1. Арг. момант

Падрыхтаваць вучняў да працы на ўроку, вызначыць мэты і задачы ўрока

Good morning, dear children! I’m glad to see you!I hope you are felling well today! Lett’s begin our lesson.

Т-С

франтальны

1’




2. Моуная

зарадка

Увесці вучняў у атмасферу іншамоўных зносін

But first of all I want you to guess one word. Look at the blackboard. You can see a list of words.

Rhyth_ic


Pop_lar

Noi_y


Beaut_ful

Ex_iting


There is one missing letter in each word. Please, write down each missing letters.

Т-С

С-Т



Франтальны


3’




3.Проверка домашняга задання

Устанавіць правільнасць выканання усімі вучнямі д / з, ліквідаваць падчас праверкі прабелы ў ведах.

So you see the word “MUSIC” and our topic for today is “Music is our life”. Today we shall speak about different styles in music.

And please tell me:

What role does music play in our life?

Where can we here music?

What do you think about when you listen to music?

And I fully agree with you. When I listen to music I can think about nothing, but music. As far as you know music may be different. I see you like music and it’s high time to check up your homework.

Ypur homework was to prepare story about your favourite singer or group.


T-C

C-T


P-C

Фронтальны

Iндывiдуальны



8’




4.Праверка ведаў, уменняў, навыкаў

Праверыць веды вучняу,выявiць прычыны прабелау.

Now let’s revise your previous material. Look at the blackboard. Here you can see some pictures of musical instruments. Your task is to tell their names.

Thank you.

Now we are going to listen at all these instruments.

Do you like to listen to music?

Do you like to listen the sounds of musical instruments? Listen carefully and answer: “Which instrument did you hear?”

And write down their names into your exercise book.



T-C


Iндывiдуальны

10’

Дадатак 1,2

5.Зарадка для вачэй

Даць вучням магчымасць адпачыць

So, now we can have a rest. Please, let’s do the next, look at the computer and repeat all these exercises.

Thank you.



Т-С




3’

Дадатак 3

6. Фармiраванне новых лексiчных ведау

Фарміраваць навык чытання з атрыманнем патрэбнай інфармацыі

Look at the blackboard. Do you know these musical labels mean? Now I’ll give you a text with these words, and you should read it and write out their meaning.

T-C


Франтальны

9’

Дадатак 4

7.Праверка разумення іншамоўнага маўлення на слых

Трэнiроука фанематычнага слыха

While you have read the text, you could find some information about one of the most famous group in Britain. It’s Beatles. Now I want you to listen one of their song “Let it be”. But when you listen this song, you will write down missing words from the song.

T-C

C-T


Фрaнтальны

6’

Дадатак 5

8.Iнфармаванне навучэнцаў аб дз інструктаж аб яго выкананні


Паведаміць навучэнцам аб дз,растлумачыць методыку яго выканання

Your home task will be the next. You should translate this song in literature way.


T-C

Вусны

2’




9. Падвядзенне вынiкау урока

Прааналізаваць работу на уроку

Our lesson is coming to the end. During this lesson we have done a lot of work. That’s why look at the blackboard, here you can see a wonderful quotation about music, and you should tell us your opinion about it.

Thank you very much for this lesson.



C-T

Фрaнтальны

3’

Дадатак 6


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка