Урок беларускай мовы ў 7 класе Правапіс не з дзеепрыслоўямі




Дата канвертавання15.03.2016
Памер38.38 Kb.
Установа адукацыі “Дзяржаўная сярэдняя школа №3 г.п.Зэльва”

Урок беларускай мовы ў 7 класе

Правапіс не з дзеепрыслоўямі

Падрыхтавала настаўнік беларускай мовы і літаратуры Камякевіч Л.І.

2011-2012н.г.

Тэма. Правапіс не з дзеепрыслоўямі

Мэта і задачы. Выпрацоўваць навык асобнага напісання не з дзеепрыслоўямі (за выключэннем выпадкаў, калі слова без не не ўжываецца); развіваць лінгвістычнае мысленне і навуковы стыль маўлення вучняў; спрыяць выхаванню беражлівых адносін да прыроды.

План урока



  1. Арганізацыйны момант

  2. Праверка дамашняга задання

Практ. 112

Заданне 1. Запоўніць табліцу:

Дзеепрыслоўе – гэта______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прыметы дзеяслова

Прыметы прыслоўя



















Заданне 2. Утварыць ад дзеяслова дзеепрыслоўе, абазначыць суфікс дзеепрыслоўя:

Пісаць – ___________________________________________________________

Збіраць – __________________________________________________________

Рабіць – ___________________________________________________________

Чытаць – __________________________________________________________

Шукаць – _________________________________________________________



Заданне 3. Выканаць практыкаванне 116.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Актуалізацыя ведаў па тэме ўрока.

Слоўнікавы дыктант: не заўважылі, не сумаваў, не спытаў, не бачылі, нездаровіцца, няволіць, непакоіць, недамагаць, ненавідзець; не ведаючы, не рухаючыся, ненавідзячы.

Тлумачэнне арфаграм.

Гутарка па пытаннях:

  • У напісанні якіх слоў вы сумняваліся?

  • Аб чым хацелі б даведацца на ўроку?

  • Сфармулюйце, калі ласка, тэму ўрока і задачы да сённяшняга ўрока.



  1. Фармулёўка тэмы і мэты ўрока вучнямі, запіс у рабочым сшытку

Для таго, каб знайсці адказ на пытанне, як пішацца не з дзеепрыслоўем, звернемся да практ. 117.

Калектыўная праца.

Вывад: не з дзеясловамі і дзеепрыслоўямі пішацца асобна.

  • Успомніце, калі ласка, ці ёсць выключэнні з правіла аб правапісе не з дзеясловамі?

Недамагаць

Няволіць


Нездаровіцца

Ненавідзець

Непакоіцца


  • Як, на вашу думку, будуць пісацца дзеепрыслоўі, утвораныя ад дадзеных дзеясловаў?

(Разам)

Заданне 1. Утварыце ад дзеяслова непакоіцца дзеепрыслоўе, зрабіце марфемны разбор дадзенага дзеепрыслоўя. Скажыце, якія характарыстыкі дзеяслова і прыслоўя мае дадзенае дзеепрыслоўе.

Заданне 2. Практ.118. Запоўніць табліцу:

Дзеяслоў

Дзеепрыслоўе

Дзеепрыметнік










  1. Замацаванне

Практ.119 (Выпісаць словы з не, патлумачыць іх правапіс)

Узаемаправерка.

Практ 120. Праца ў парах.

  1. Дамашняе заданне. П.14, практ 121.



  1. Падвядзенне вынікаў урока



  1. Рэфлексія:

  • На ўроку я даведаўся …

  • Для мяне было складана …

  • Я хацеў бы ўдакладніць …

Заданне 1. Запоўніць табліцу:

Дзеепрыслоўе – гэта__________________________________________________________________________________________________________________________

Прыметы дзеяслова

Прыметы прыслоўя



















Заданне 2. Утварыць ад дзеяслова дзеепрыслоўе, абазначыць суфікс дзеепрыслоўя:

Пісаць – ________________________________________________________

Збіраць – _______________________________________________________

Рабіць – ________________________________________________________

Чытаць – _______________________________________________________

Шукаць – _______________________________________________________



Заданне 3. Выканаць практыкаванне 116.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заданне 1. Запоўніць табліцу:

Дзеепрыслоўе -гэта___________________________________________________________________________________________________________________________

Прыметы дзеяслова

Прыметы прыслоўя



















Заданне 2. Утварыць ад дзеяслова дзеепрыслоўе, абазначыць суфікс дзеепрыслоўя:

Пісаць – ________________________________________________________

Збіраць – _______________________________________________________

Рабіць – ________________________________________________________

Чытаць – _______________________________________________________

Шукаць – _______________________________________________________



Заданне 3. Выканаць практыкаванне 116.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка