ФЕДЕРАЦИИ ПРОФСОЮЗОВ БЕЛАРУСИ
МЕЖДУНАРОДНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ “МИТСО”
УТВЕРЖДАЮ Федерации профсоюзов Беларуси Международный университет “МИТСО” _________________ С.Н. Князев __________”___________________2011 г Регистрационный № УД- ________/р_
ИСТОРИЯ ГОСУДАРСТВА И ПРАВА БЕЛАРУСИ
Учебная программа для специальностей:
1-24 01 01 Международное право
1-24/01/02 Правоведение
Факультет Юридический
Курс (курсы) 1 / 2
Семестр (семестры) 1 /1
Лекции 56/ 18//8
Практические (семинарские)
занятия 50/ 6 / 4 (в том числе 4/
самост. управл. работа студентов) Экзпмен 1 семестр
Лабораторные
занятия -
Всего аудиторных часов
по дисциплине 106 / 24/12
Всего часов Форма получения
по дисциплине 242 высшего образования _очная заочная
Составил – Курьянович А.В.., к.и.н., доцент
2011 г.
Учебная программа составлена на основе Типовой учебной программы для высших учебных заведений по дисциплине “История государства и права Беларуси” утвержденной Министерством образования Республики Беларусь 17.07. 2007г., регистрационный № ТД-Е.047/тип.
Рассмотрена и рекомендована к утверждению в качестве рабочего варианта
кафедрой истории права и гуманитарных дисциплин
29.08.2011, протокол № 1
Заведующий кафедрой
___________________В.Г. Филяков
Одобрена и рекомендована к утверждению Научно-методическим советом
Учреждения образования Федерации профсоюзов Беларуси ”Международный университет “МИТСО”
2011г., протокол №
Председатель
_________________С.Н. Князев
I. Паясняльная запіска
Рабочая праграма складзена на аснове Тыпавой праграмы для вышэйшых навучальных установаў спецыяльнасці Г 09. 01.00 «Правазнаўства» і ўлічвае тыя змены, якія ў апоўшнія гады мелі месца ў заканадаўстве Рэспублікі Беларусь.
Бягучыя змены дадаткова адлюстроўваюцца на лекцыях і семінарскіх занятках.
Маецца адпаведнае навукова-метадычнае забеспячэнне курса: вучэбныя і наглядна-тэхнічныя сродкі.
Кантроль узроўня ведаў студэнтаў ажыццяўляецца ў працэсе практычных заняткаў, а таксама на экзамене.
Мэта дысцыпліны, яе месца ў вучэбным працэсе
Асноўнай мэтай выкладання вучэбнай дысцыпліны «Гісторыя дзяржавы і права Беларусі» з’яўляецца фарміраванне ўмоў для ўзнікнення ў студэнтаў канцэпцуальнага юрыдычнага мыслення, засваення асноўных катэгарыяльных паняццяў і асноўных канцэпцый, распрацаваных гісторыка-прававой навукай, як неабходнай метадалагічнай базы для паспяховага авалодання ведамі, неабходнымі будучаму юрысту.
Выкладанне курса ажыццяўляецца ў цеснай сувязі з дысцыплінамі «Гісторыя Беларусі», «Канстытуцыйнае права» і інш.
Задачы вывучэння дысцыпліны
Рэалізацыя мэты патрабуе вырашэння наступных задач:
-
вывучэння працэсу фарміравання асноў беларускай дзяржаўнасці і права;
-
засваення катэгарыяльнага правазнаўчага апарату на пэўных этапах яго развіцця;
-
фарміравання ў студэнтаў актыўнай грамадзянскай пазіцыі.
У выніку вывучэння дысцыпліны студэнт павінен:
мець уяўленне аб узнікненні і развіцці дзяржаўнасці і права беларускага народа, аб гістарычным развіцці дзяржаўна-прававых інстытутаў Беларусі ў мінулым, аб вытоках сучаснай прававой сістэмы нашай краіны. Ведаць заканамернасці развіцця дзяржаўна-прававых інстытутаў беларускага народа, асноўныя праблемы і навуковыя канцэпцыі гісторыі дзяржавы і права Беларусі, магчымасці якія паўставалі перад беларускім народам у мінулым і іх рэалізацыю ў дзяржаўна-прававых формах, асноўныя прававыя ідэі, якія былі сфармуляваны нашымі папярэднікамі, прававыя помнікі мінулага Беларусі, якія адыгралі значную ролю ў развіцці права не толькі нашай краіны, але і ўсей Цэнтральнай і Ўсходняй Еўропы;
умець аналізаваць арыгінальныя нарматыўна-прававыя акты мінулых эпох, выкарыстоўваючы адпаведную метадалогію.
мець навыкі самастойнага збора матэрыялу, работы з даследчыцкай і даведачнай літаратурай.
II. ЗМЕСТ ВУЧЭБНАГА МАТЭРЫЯЛУ
Дзённая форма навучання
№п/п
|
Назва тэмы
|
Лекцыі
|
Семінары
|
Самастойная
(кіруемая) кантралюемая работа студэнта
|
11.
|
Прадмет і задачы курса
|
2
|
|
|
22.
|
Старажытная дзяржавы-княствы. Прававая характарыстыка
|
2
|
2
|
|
33.
|
Утварэнне Вялікага княства Літоўскага Рускага і Жамойцкага. Грамадскі і дзяржаўна-прававы лад ВкЛ і Рэчы Паспалітай. Судовая сістэма і працэсуальнае права
|
10
|
4
|
|
44.
|
Крыніцы і асноўныя рысы права феадальнай Беларусі ў XIV-XVI стст.
|
2
|
2
|
|
65.
|
Грамадска-палітычны лад Беларусі ў складзе Расійскай імперыі
|
12
|
10
|
|
76.
|
Станаўленне беларускай дзяржаўнасці ў 1917-1921 гг.
|
2
|
4
|
|
87.
|
Дзяржаўна-прававое становiшча Беларусі ў 1921-1945 гг.
|
10
|
10
|
|
98.
|
Дзяржаўна-прававое становiшча Беларусі ў 1945-канцы 1980-х гг.
|
4
|
6
|
|
19.
|
Пераход Беларусі да дзяржаўнай самастойнасці
|
12
|
8
|
4
|
|
Усяго:
|
56
|
46
|
4
|
Завочная форма навучання
-
№п/п
|
Назва тэмы
|
Лекцыі
|
Семінары
|
1.
|
Прадмет і задачы курса
|
2
|
|
2.
|
Старажытная дзяржавы-княствы. Прававая характарыстыка
|
2
|
|
3.
|
Утварэнне Вялікага княства Літоўскага Рускага і Жамойцкага. Грамадскі і дзяржаўна-прававы лад ВкЛ і Рэчы Паспалітай. Судовая сістэма і працэсуальнае права
|
2
|
|
4.
|
Крыніцы і асноўныя рысы права феадальнай Беларусі ў XIV-XVI стст.
|
2
|
|
5.
|
Грамадска-палітычны лад Беларусі ў складзе Расійскай імперыі
|
2
|
|
6.
|
Станаўленне беларускай дзяржаўнасці ў 1917-1921 гг.
|
2
|
|
7.
|
Дзяржаўна-прававое становішча Беларусі ў 1921-1945 гг.
|
2
|
|
8.
|
Дзяржаўна-прававое становішча Беларусі ў 1945-канцы 1980-х гг.
|
2
|
2
|
9.
|
Пераход Беларусі да дзяржаўнай самастойнасці
|
2
|
4
|
|
Усяго:
|
18
|
6
|
Завочная (скарочаная) форма навучання
-
№п/п
|
Назва тэмы
|
Лекцыі
|
Семінары
|
11.
|
Прадмет і задачы курса
|
|
|
22.
|
Старажытная дзяржавы-княствы. Прававая характарыстыка
|
2
|
|
33.
|
Утварэнне Вялікага княства Літоўскага Рускага і Жамойцкага. Грамадскі і дзяржаўна-прававы лад ВкЛ і Рэчы Паспалітай. Судовая сістэма і працэсуальнае права
|
2
|
|
44.
|
Крыніцы і асноўныя рысы права феадальнай Беларусі ў XIV-XVI стст.
|
2
|
|
65.
|
Грамадска-палітычны лад Беларусі ў складзе Расійскай імперыі
|
2
|
|
76.
|
Станаўленне беларускай дзяржаўнасці ў 1917-1921 гг.
|
|
|
87.
|
Дзяржаўна-прававое становішча Беларусі ў 1921-1945 гг.
|
|
|
98.
|
Дзяржаўна-прававое становішча Беларусі ў 1945-канцы 1980-х гг.
|
|
2
|
19.
|
Пераход Беларусі да дзяржаўнай самастойнасці
|
|
4
|
|
Усяго:
|
8
|
6
| |