Primus inter pares




Дата канвертавання17.03.2016
Памер55.95 Kb.
УСТАНОВА АДУКАЦЫІ

ФЕДЫРАЦЫІ ПРАФСАЮЗАЎ БЕЛАРУСІ

“МІЖНАРОДНЫ ІНСТЫТУТ ПРАЦОЎНЫХ І САЦЫЯЛЬНЫХ АДНОСІН”

камандны залік

Каманда “PRIMUS INTER PARES

КАНЦЭПЦЫЯ АДМІНІСТРАЦЫЙНАЙ РЭФОРМЫ

Ў РЭСПУБЛІЦЫ БЕЛАРУСЬ

ХАРОНЖАЯ ТАЦЦЯНА ВЯЧАСЛАВАЎНА, 4 курс, дзеннае аддзяленне, капітан, 8-029 339 18 13


ВАСІЛЕЎСКАЯ МАРЫНА АНАТОЛЬЕЎНА, 5 курс, дзеннае аддзяленне,

8-029 257 53 88

ХАРЭВІЧ ДЗМІТРЫЙ АЛЯКСАНДРАВІЧ, 4 курс, дзеннае аддзяленне,

8-029 622 73 23

ГРЫГАРОВІЧ СЯРГЕЙ ВІКТАРАВІЧ , 4 курс, дзеннае аддзяленне,

8-029 762 24 79

ТРАКАЙЛА АКСАНА УЛАДЗІМІРАЎНА, 4 курс, дзеннае аддзяленне,

8-044 756 90 33

ЗАПАСНЫЯ

МАГІЛЬНІЦКІ ІВАН ІВАНАВІЧ, 2 курс, дзеннае аддзяленне,

8-029 990 98 49

ШАЛІК ІРЫНА АНАТОЛЬЕЎНА, 2 курс, дзеннае аддзяленне,

8-017 204 74 38

МІНСК, 2009



Канцэпцыя адміністрацыйнай рэформы ў Рэспубліцы Беларусь

Рэфармаванне сістэмы дзяржаўнага кіравання ў Рэспубліцы Беларусь з'яўляецца адной з важных умоў паскарэння сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны. Неаднаразова прымаюцца важныя рашэнні па рэалізацыі адміністрацыйнай рэформы ў Рэспубліцы Беларусь. Яны накіраваныя на павышэнне якасці і даступнасці дзяржаўных паслуг; абмежаванне ўмяшання дзяржавы ў эканамічную дзейнасць суб'ектаў прадпрымальніцтва, у тым ліку спыненне залішняга дзяржаўнага рэгулявання і павышэнне эфектыўнасці дзейнасці органаў выканаўчай улады.

Наладжванне эфектыўнага ўзаемадзеяння паміж грамадзянамі і органамі дзяржаўнага кіравання з'яўляецца адной з галоўных задач і ў той жа час адной з асноўных праблем для ўрадаў ва ўсім свеце. Асабліва гэта дакранаецца краін якія развіваюцца і краін з пераходнай эканомікай, у якіх пабудова адпаведнай сусветным стандартам сістэмы дзяржаўнага кіравання на прынцыпах празрыстасці, захаванні правоў чалавека і гендэрнай роўнасці з'яўляецца неабходнай умовай шырэйшага ўдзелу грамадзян у прыняцці рашэнняў.

Неабходны шматбаковы падыход да адміністрацыйных працэдур на аснове павышэння магчымасцяў дзяржаўных органаў з аднаго боку і інфармаванасці грамадзян аб іх правах - з іншага, а таксама прыцягненні міжнароднага вопыту. Распрацоўка заканадаўчага акту аб адміністрацыйных працэдурах, апытанне грамадскай думкі і інтэграцыя прапаноў грамадзян у тэкст дакумента, правядзенне інфармацыйных інтэрактыўных трэнінгаў з рознымі групамі насельніцтва ў рэгіёнах, усе гэтыя мерапрыемствы, якія неабходна ўвасобіць у рамках рэфармавання адміністрацыйнага права.

Нарматыўныя акты, падобныя згаданаму вышэй законапраекту акта аб адміністрацыйных працэдурах, у тым або іншым выглядзе ўжо даўно ўжываюцца ў шматлікіх заходнееўрапейскіх краінах, ЗША, Кітаі. У Беларусі, дзе адміністрацыйныя працэдуры з'яўляюцца механізмам шматбаковага ўзаемадзеяння паміж органамі дзяржаўнай улады і грамадзянамі, прыняцце падобнага закона з'яўляецца адным з важных дзяржаўных прыярытэтаў.

У склад Кардынацыйнага савету павінны ўваходзіць прадстаўнікі ключавых міністэрстваў і ведамстваў па працы з грамадзянамі і індывідуальнымі прадпрымальнікамі, а таксама арганізацый, адказных за юрыдычнае напаўненне і ўвасабленне ў жыццё адміністрацыйнай рэформы: Нацыянальнага Сходу Рэспублікі Беларусь, Міністэрства юстыцыі, Міністэрства эканомікі, Дзяржаўнага камітэта па маёмасці, Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта.

Таксама неабходна правядзенне семінараў-трэнінгаў па ўдасканаленні адміністрацыйных працэдур. Іх удзельнікамі павінны стаць прадстаўнікі абласных, гарадскіх і сельскіх органаў дзяржаўнага кіравання, грамадскіх аб'яднанняў Рэспублікі Беларусь. Абмеркаванні павінны закранаць аспекты бягучага заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах і шляхі яго наступнага ўдасканалення, інфармацыю аб падрыхтоўцы новых заканадаўчых актаў аб адміністрацыйных працэдурах, у тым ліку ў дачыненні юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

Мэтай на гэтых семінарах павінна стаць не толькі навучанне ўдзельнікаў чамусьці новаму, але і атрыманне ад іх зваротнай сувязі, абмеркаванне праблем, з якімі людзі сутыкаюцца "на месцах", каб у наступным працаваць над недахопамі, якія існуюць сёння ў нашым заканадаўстве.

Акрамя семінараў-трэнінгаў, неабходна правядзенне шырокай грамадскай дыскусіі ў сродках масавай інфармацыі па законапраекце "Аб асновах адміністрацыйных працэдур", падчас якой будзе выслухана меркаванне і ўлічаны рэкамендацыі грамадзян і грамадскіх аб'яднанняў.

Эфектыўнае і празрыстае кіраванне грамадскімі рэсурсамі з'яўляецца адным з асноўных абавязкаў і адначасова адной з асноўных праблем для ўрадаў у свеце. У дзяржавах, якія перажываюць значныя змены ў сувязі з глабалізацыяй або іншымі працэсамі, пабудова эфектыўнай сістэмы дзяржаўнага кіравання дае неабходную празрыстасць і паслядоўнасць у дасягненні нацыянальных прыярытэтаў. Таму неабходна арганізаваць адміністрацыйныя працэдуры такім чынам, каб яны не патрабавалі значных выдаткаў, былі арыентаваныя на дасягненне пэўных вынікаў, засноўваліся на прынцыпах адказнасці, празрыстасці, адпаведнасці патрабаванням грамадзян.

Развіццё дзяржаўнага кіравання - гэта не толькі мадэрнізацыя органаў улады. Гэта таксама наданне сацыяльнай адказнасці, забеспячэнне шырэйшага ўдзелу грамадзян у прыняцці рашэнняў, стварэнне сувязяў з цывільным грамадствам і прыватным сектарам з мэтай паляпшэння якасці паслуг, якія прадстаўляюцца насельніцтву. Эфектыўнае развіццё дзяржаўнага кіравання ўключае каштоўнасці, рашэнні і мерапрыемствы, заснаваныя на прынцыпах абароны законных праў грамадзян, г. зн. праў на ўдзел у кіраванні, недыскрымінацыі, адказнасці ўласных структур і аблягчэнні доступу да адміністрацыйных органаў.

Нягледзячы на тое, што барацьба з карупцыяй і бюракратыяй на працягу доўгага часу з'яўляецца адным з дзяржаўных прыярытэтаў, Рэспубліка Беларусь усё яшчэ з'яўляецца дзяржавай з адносна высокім узроўнем бюракратызацыі. Спробы барацьбы з гэтымі з'явамі засноўваліся на павелічэнні кантролю і мерах прымусу ў дачыненні адказных службоўцаў, але не стымулявалі іх змяніць працэдуры для павелічэння эфектыўнасці. Прапанаваўшы інавацыйны падыход да барацьбы з бюракратызмам і цяганінай на аснове абароны законных праў і інтэрасаў грамадзян, спрашчэнні механізмаў іх рэалізацыі, праект з'явіцца важным крокам на шляху да дэбюракратызацыі дзяржаўнага кіравання ў Беларусі.

У Рэспубліцы Беларусь адміністрацыйныя працэдуры з'яўляюцца механізмам для ўзаемадзеяння паміж органамі дзяржаўнай улады і грамадзянамі. Рэгуляванне дадзенага ўзаемадзеяння з'яўляецца задачай Урада. Аднак, у цяперашні час дадзены працэс не ажыццяўляецца ва ўзгодненых дзяржаўных рамках адміністрацыйных працэдур, якія дазволяць зрабіць кіраванне эфектыўным і празрыстым. Таму Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь паставіў задачу стварэння дзяржавы для народа, сканцэнтраваўшы ўвагу на рэформе адміністрацыйных працэдур. Указ Прэзідэнта №432 ад 13 верасня 2005 г. "Аб некаторых мерах па ўдасканаленні арганізацыі працы з грамадзянамі ў дзяржаўных органах, іншых дзяржаўных арганізацыях" утрымлівае асноўныя патрабаванні да адміністрацыйных працэдур, у рамках якога мяркуецца падрыхтоўка праекту Закона Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур". Дадзены закон усталюе комплексны падыход для рэгулявання агульных прынцыпаў узаемадзеяння паміж прадстаўнікамі дзяржаўнай улады і грамадзянамі, падрабязна адзначыць іх узаемныя правы і абавязкі, вызначыць шляхі рашэння канфліктных сітуацый і створыць неабходную аснову для распрацоўкі нарматыўна-прававых актаў на мясцовым узроўні і ў розных сферах дзейнасці адміністрацыйных працэдур у Беларусі.

Спіс выкарыстаных крыніц:



  1. Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь ад 15 сакавіка 1994 г. са змяненнямі і дапаўн., прынятымі на рэспубліканскіх рэферэндумах ад 24 лістапада 1996 г., 2004 г. // Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь 1999,№1, 1/0.

  2. Указ Прэзідэнта №432 ад 13 верасня 2005 г. "Аб некаторых мерах па ўдасканаленні арганізацыі працы з грамадзянамі ў дзяржаўных органах, іншых дзяржаўных арганізацыях"// Кансультант.

  3. Праект Закона Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур"// Кансультант.


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка