План урока на сямі вятрах Экранізацыя аповесці "Знак бяды"




Дата канвертавання18.05.2016
Памер28.8 Kb.
ТЭМА: Васіль Быкаў “Знак бяды”.

Настаўнік: Кардзіс Людміла Валер’еўна



МЭТЫ: дапамагчы асэнсаваць і усвядоміць змест аповесці, асэнсаваць яе наватарства і месца ў творчай спадчыне В.Быкава; развіваць уменне парўноўваць герояў; выхоўваць актыўную грамадзянскую пазіцыю.

АБСТАЛЯВАННЕ: партрэт В.Быкава, тэкст твора, падручнік 11 класа, фотавыстава эпізодаў з мастацкага фільма “Знак бяды”.

ХОД УРОКА

  1. Арг. момант.

  2. Паведамленне тэмы і мэт урока.

а) слова настаўніка:

б) знаёмства з планам урока.

ПЛАН УРОКА


  1. На сямі вятрах

  2. Экранізацыя аповесці “Знак бяды”

  3. Злачынствы сталіншчыны на Беларусі ( іх адлюстраванне ў творы)

  4. Сімвалічныя вобразы ў аповесці



  1. Праверка дамашняга задання.

а) слова настаўніка

Важная ўмова для працы на ўроку, веданне зместу, таму праверым , як вы засвоілі змест аповесці праз літаратурную віктарыну.

б) Літаратурная віктарына ( вучні працуюць у групах і складаюць пытанні па творы, затым па чарзе задаюць адна група другой ).

4. Актуалізацыя апорных ведаў.

а) адметнасць “быкаўскай аповесці”

Вучні пералічваюць адметнасці аповесцей напісаных В.Быкавым.

б) Успамінаем , што такое рэтраспекцыя.

5. Новая тэма.

а) На сямі вятрах. ( Паведамленне вучня па гісторыі стварэння і публікацыі аповесці.)

Пасля паведамлення класу задаецца пытанне:



  • Чаму першая частка нашага плана носіць назву на сямі вятрах? ( Таму што гэта першая назва аповесці ).

б) слова настаўніка.

Геніяльны твор – гэта заўсёды загадка, а яго прачытанне – разгадка. Такім творам з’яўляецца аповесць “Знак бяды”. Давайце паспрабуем вызначыць асаблівасці аповесці. ( Вучні вызначаюць асаблівасці аповесці і запісваюць іх у сшыткі).

Адметнасці аповесці “Знак бяды”


  1. Асноўная тэма – ваенная, але паралельна, праз успаміны герояў, паказана жыццё ў перыяд сталінскага генацыду ( 20 – 30 я гады).

  2. Рэтраспекцыі.

  3. Галоўныя героі не салдаты , не подпольшчыкі, не партызыны, а старыя

нямоглыя людзі.

  1. Вялікая колькасць сітуацый выбару.

  2. Назначэнне народнай знакавай сімволікі.

в) Паведамленне вучня пра экранізацыю аповесці “Знак бяды”.

г) Слова настаўніка.

Вызначаючы адметнасці аповесці мы адзначылі ў першым пункце , што аўтар паказвае перыяд 20 - 30 гадоў, але перш чым згадаем пра падзеі, паісаныя ў творы , паслухаем, што гаварыў пра гэты час сам Быкаў. ( Паведамленне вучня з успамінаў пісьменніка).

д) Пошукавая дзейнасць вучняў. ( Вучні шукаюць у творы доказы пісьменніцкай канцэпцыі ў аповесці “недаравальныя злачынствы сталіншчыны”). Вучні адзначаюць выпадкі: раскулачванне сям’і каханай маладога міліцыянера ,адносіны Сцепаніды да новай улады, раскулачванне старшыні калгаса, даносы Каландзёнка, хлусня Зміцера Гужа, павадзіны Петрака, рэальныя гістарычныя асобы ў творы, іх лёс. Пасля вызнаыаюцца мастацкія прыёмы пры дапамозе якіх Быкаў паказвае злачынствы сталіншчыны.

Запіс у сшыткі. Каментарый.

Прыёмы.


  1. Праз успрыманне герояў.

  2. Сінтэз вымыслу і рэальнага.

  3. Гаваркія празвішчы.

  4. Рэтраспекцыя.

е) Вобразы-сімвалы ў аповесці.

“Свабоднае пісьмо”

(Прачытаўшы ў падручніку абзац на ст. 76, вучнізапісваюць вобразы-сімвалы , якія ёсць у аповесці, затым тлумачаць іх значэнне).

Вобразы-сімвалы: скрыпка, хата і хутар, калодзеж, крых на Петраковай Галгофе, Галгофа, бомба, карова.

6.Абагульненне і вынік.

а) Слова настаўніка.



б) д.заданне .Пошук знакаў – сімвалаў бяды, х-ка Сцепаніды ці Петрука.

в) Рэфлексія. ( Словы, якія характарызуюць Петрука і Сцепаніду)


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка