КАФЕДРА ДОШКОЛЬНОГО И МУЗЫКАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
Утверждаю
Зав. кафедрой
дошкольного и музыкального образования
___________ Н.Г. Дубешко
29 мая 2015 г. (протокол № 5)
План практических занятий
по дисциплине «РАЗВІЦЦЁ БЕЛАРУСКАГА МАЎЛЕННЯ ДЗЯЦЕЙ ДАШКОЛЬНАГА ЎЗРОСТУ» для студентов 3 курса заочной формы получения образования на основе среднего специального образования (3,6 лет обучения) специальности 01-01 01 01 Дошкольное образование.
6 семестр
Составитель преподаватель Н. Ф. Захарченя
Практычны занятак 1
Станаўленне методыкі роднай мовы ў Беларусі
Пытанні для вывучэння:
-
Асноўныя палажэнні методыкі навучання роднай мове, распрацаваныя Я. Коласам.
-
Я. Колас аб значэнні мастацкай літаратуры ў выхаванні і навучанні дзяцей.
-
Вучэбная кніга Я. Коласа “Другое чытанне для дзяцей-беларусаў”.
-
Станаўленне методыкі развіцця беларускага маўлення на сучасным этапе.
Заданні
Выпішыце з вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі назвы твораў на беларускай мове для чытання дашкольнікам.
Тэмы для рэфератаў
-
Творчасць Я.Коласа для дашкольнікаў.
-
Творчасць Я.Купалы для дашкольнікаў.
-
Сучасныя задачы развіцця беларускага маўлення дзяцей дашкольнага ўзросту.
Літаратура
-
Колас, Я. Методыка роднай мовы Беларуская мова ў казённай школе / Я.Колас. – Мінск, 1976. – С. 303-405.
-
Старжынская, Н.С. Беларуская мова ў дзіцячым садзе / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 158 с.
-
Старжынская, Н.С. Методыка развіцця роднага маўлення / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1998. — 115 с.
-
Старжинская, Н.С. Обучение грамоте в детском саду / Н.С. Старжинская. — Минск, 2000. — 100 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё беларускага маўлення дашкольнікаў: дапам. для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі / Н.С. Старжынская, Дз.М. Дубініна. — Мазыр: ТАА ВД "Белы вецер", 2008. — 112 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё маўлення дашкольнікаў / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 81 с.
Практычны занятак 2
Методыка развіцця звязнага маўлення і маўленчых зносін
Пытанні для вывучэння:
-
Звязнае маўленне і задачы яго развіцця ў дашкольнікаў.
-
Методыка навучання дыялагічнаму маўленню.
-
Методыка навучання маналагічнаму маўленню.
Практычныя заданнні
-
Падбярыце 2—3 мастацкія творы, даступныя для пераказу дзеція дашкольнага ўзросту.
-
Складзіце два канспекты заняткаў па навучанні пераказу казкі і апавядання дашкольнікамі.
Літаратура
-
Старжынская, Н.С. Беларуская мова ў дзіцячым садзе / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 158 с.
-
Старжынская, Н.С. Методыка развіцця роднага маўлення / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1998. — 115 с.
-
Старжинская, Н.С. Обучение грамоте в детском саду / Н.С. Старжинская. — Минск, 2000. — 100 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё беларускага маўлення дашкольнікаў: дапам. для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі / Н.С. Старжынская, Дз.М. Дубініна. — Мазыр: ТАА ВД "Белы вецер", 2008. — 112 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё маўлення дашкольнікаў / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 81 с.
Практычны занятак 3
Методыка слоўнікавай работы і азнаямлення дзяцей з наваколлем
Пытанні для вывучэння:
-
Асаблівасці слоўніка дзяцей і задачы слоўнікавай работы.
-
Метады і прыёмы слоўнікавай работы.
-
Заняткі па першапачатковым азнаямленні з прадметамі і з’явамі.
-
Заняткі па паглыбленні ведаў аб прадметах і з’явах.
-
Заняткі па фарміраванні паняццяў.
-
Работа над сэнсавым значэннем слова.
Практычныя заданні
-
Складзіце тэматычны слоўнік для дзяцей 3-6 гадоў.
-
Падрыхтуйце разгорнуты план заняткаў па азнаямленню з прадметамі і развіцці слоўніка.
Літаратура
-
Старжынская, Н.С. Беларуская мова ў дзіцячым садзе / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 158 с.
-
Старжынская, Н.С. Методыка развіцця роднага маўлення / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1998. — 115 с.
-
Старжинская, Н.С. Обучение грамоте в детском саду / Н.С. Старжинская. — Минск, 2000. — 100 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё беларускага маўлення дашкольнікаў: дапам. для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі / Н.С. Старжынская, Дз.М. Дубініна. — Мазыр: ТАА ВД "Белы вецер", 2008. — 112 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё маўлення дашкольнікаў / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 81 с.
Практычны занятак 4
Азнаямленне дашкольнікаў з мастацкай літаратурай
Пытанні для вывучэння:
-
Змест праграмы і задачы дашкольнай установы па азнаямленні дзяцей з мастацкай літаратурай.
-
Асаблівасці ўспрымання твораў мастацкай літаратуры дзецьмі дашкольнага ўзросту.
-
Формы, метады і прыёмы работы з творамі мастацкай літаратуры.
-
Азнаямленне дашкольнікаў з пэзіяй.
-
Азнаямленне дашкольнікаў з кніжнай ілюстрацыяй.
-
Цэнтр маўленчай актыўнасці для дашкольнікаў.
Практычныя заданні
Складзіце два канспекты заняткаў па чытанні мастацкага твора і расказванні казкі.
Літаратура
-
Старжынская, Н.С. Беларуская мова ў дзіцячым садзе / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 158 с.
-
Старжынская, Н.С. Методыка развіцця роднага маўлення / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1998. — 115 с.
-
Старжинская, Н.С. Обучение грамоте в детском саду / Н.С. Старжинская. — Минск, 2000. — 100 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё беларускага маўлення дашкольнікаў: дапам. для педагогаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі / Н.С. Старжынская, Дз.М. Дубініна. — Мазыр: ТАА ВД "Белы вецер", 2008. — 112 с.
-
Старжынская, Н.С. Развіццё маўлення дашкольнікаў / Н.С. Старжынская. — Мінск, 1993. — 81 с.
|