ЗАЦВЕРДЖАНА
Рашэннем Калегіі
Еўразійскай эканамічнай камісіі
ад 16 жніўня 2012 г. № 132
Палажэнне аб парадку ажыццяўлення маніторынгу і правядзення
параўнальна-прававога аналізу нацыянальнага заканадаўства
дзяржаў-членаў Мытнага саюза і Адзінай эканамічнай
прасторы на прадмет адпаведнасці Пагадненню аб адзіных правілах
прадастаўлення прамысловых субсідый ад 9 снежня 2010 года
-
Агульныя палажэнні
-
Дадзенае Палажэнне распрацавана з мэтай забеспячэння рэалізацыі Еўразійскай эканамічнай камісіяй (далей – Камісія) сваіх паўнамоцтваў, вызначаных пунктам 1 артыкула 12 Пагаднення аб адзіных правілах прадастаўлення прамысловых субсідый ад 9 снежня 2010 года (далей – Пагадненне), і вызначае парадак ажыццяўлення маніторынгу і правядзення параўнальна-прававога аналізу нацыянальнага заканадаўства дзяржаў-членаў Мытнага саюза і Адзінай эканамічнай прасторы (далей – Бакі) па пытанні адпаведнасці яго Пагадненню, а таксама падрыхтоўкі штогадовых справаздач аб выкананні Бакамі палажэнняў Пагаднення.
-
Маніторынг ажыццяўляецца на рэгулярнай аснове ў адносінах да нацыянальнага заканадаўства Бакоў, якім прадугледжваецца прадастаўленне субсідый на тэрыторыі Бакоў у адносінах да прамысловых тавараў (далей – субсідыі).
-
Паняцці, выкарыстаныя ў дадзеным Палажэнні, выкарыстоўваюцца ў значэнні, вызначаным Пагадненнем.
-
Прынцыпы ажыццяўлення маніторынгу
-
Маніторынг, які праводзіцца Камісіяй, грунтуецца на наступных асноватворных прынцыпах:
прынцып незалежнасці: вынікі маніторынгу фарміруюцца з дапамогай ацэнак экспертаў, незалежных ад органаў дзяржаўнай улады Бакоў;
прынцып аб'ектыўнасці: вынікі маніторынгу адлюстроўваюць рэальны стан спраў у даследаванай сферы і не залежаць ад суб'ектыўнага меркавання і волі асоб, якія праводзілі даследаванні;
прынцып законнасці: маніторынг грунтуецца на палажэннях Пагаднення.
-
Прадмет маніторынгу
-
Маніторынгу і параўнальна-прававому аналізу падлягаюць нарматыўныя прававыя акты Бакоў, у адпаведнасці з якімі ажыццяўляецца прадастаўленне субсідый Бакамі пасля ўвядзення ў дзеянне Пагаднення.
-
Маніторынг уключае ў сябе збор, абагульненне, аналіз і ацэнку нарматыўных прававых актаў Бакоў на прадмет адпаведнасці палажэнням Пагаднення, уключаючы:
-
заканадаўчыя акты Бакоў;
-
указы прэзідэнтаў Бакоў;
-
пастановы ўрадаў Бакоў;
-
нарматыўныя прававыя акты органаў дзяржаўнай улады Бакоў у сферы прадастаўлення субсідый.
-
Пры ажыццяўленні збору неабходных дадзеных выкарыстоўваецца інфармацыя:
-
якая паступіла ў Камісію ад кампетэнтных органаў Бакоў і ўпаўнаважаных органаў Бакоў, адказных за рэалізацыю Пагаднення;
-
размешчаная ў нацыянальных крыніцах афіцыйнага апублікавання нарматыўных прававых актаў;
-
якая паступіла ў Камісію ад юрыдычных і фізічных асоб Бакоў у выглядзе скаргаў, прэтэнзій, зваротаў і іншых звестак;
-
якая паступіла ў Камісію з іншых крыніц.
Пры ажыццяўленні маніторынгу, акрамя відаў інфармацыі, названых вышэй, можа быць выкарыстана статыстычная інфармацыя, атрыманая на аснове статыстычных дадзеных і дапоўненая галіновай статыстыкай органаў дзяржаўнай улады Бакоў.
-
Пры ажыццяўленні маніторынгу Камісія мае права:
-
запрошваць дакументы і інфармацыю, якія даюць уяўленне аб механізме і ўмовах прадастаўлення Бакамі субсідый у адносінах да прамысловых тавараў у парадку, прадугледжаным Дамовай аб Еўразійскай эканамічнай камісіі ад 18 лістапада 2011 года;
-
аказваць садзейнічанне ў арганізацыі кансультацый Бакоў па пытаннях ажыццяўлення гарманізацыі і ўніфікацыі заканадаўстваў Бакоў на прадмет адпаведнасці палажэнням Пагаднення.
-
Прадастаўленне інфармацыі ўпаўнаважанымі органамі Бакоў
-
З мэтай правядзення маніторынгу і ажыццяўлення параўнальна-прававога аналізу заканадаўстваў Бакоў на прадмет адпаведнасці Пагадненню, а таксама падрыхтоўкі штогадовых справаздач аб выкананні Бакамі палажэнняў Пагаднення, Бакі на падставе запытаў Камісіі ў парадку і ў тэрмін, вызначаныя Дамовай аб Еўразійскай эканамічнай камісіі ад 18 лістапада 2011 года і Рэгламентам працы Еўразійскай эканамічнай камісіі, зацверджаным Рашэннем Вышэйшага Еўразійскага эканамічнага савета ад 18 лістапада 2011 года № 1, забяспечваюць накіраванне ў Камісію:
звестак аб дзеючых нарматыўных прававых актах Боку ў сферы прадастаўлення субсідый;
інфармацыі аб мэтах прадастаўлення Бокам субсідый і выніках іх дасягнення;
паведамленняў аб прадастаўленых субсідыях, аформленых у адпаведнасці з Дадаткам № 5 да Пагаднення (у папяровым і электронным выглядзе);
штоквартальных справаздач аб выкананні палажэнняў Пагаднення;
іншых звестак.
Камісія накіроўвае Бакам запыты аб прадастаўленні неабходнай інфармацыі ў наступны тэрмін:
-
аб усіх субсідыях, якія плануюцца да прадастаўлення ў наступным годзе, – штогадова не пазней чым 1 лістапада бягучага года;
-
аб усіх прадастаўленых субсідыях – не радзей за адзін раз у квартал;
-
аб усіх прадастаўленых на тэрыторыі дзяржавы Боку субсідыях за справаздачны год – да 1 чэрвеня года, наступнага за справаздачным.
-
Аналіз і ацэнка Камісіяй інфармацыі аб прадастаўленых Бакамі субсідыях
-
Прадметам параўнальна-прававога аналізу з'яўляецца вывучэнне і супастаўленне нарматыўных прававых актаў Бакоў у сферы прадастаўлення субсідый на прадмет іх адпаведнасці палажэнням Пагаднення.
-
Пры ажыццяўленні параўнальна-прававога аналізу даследуюцца:
-
падстава прадастаўлення субсідыі;
-
інфармацыя аб атрымальніку субсідыі (вытворца, экспарцёр, іншыя асобы);
-
інфармацыя аб механізме і ўмовах прадастаўлення субсідыі;
-
інфармацыя аб памеры субсідыі;
-
інфармацыя аб форме субсідыі;
-
інфармацыя аб працягласці дзеяння субсідыі і (ці) іншым часавым абмежаванні, выкарыстаным да субсідыі, уключаючы дату адкрыцця (заканчэння) субсідыі;
-
дадзеныя па эфекце на гандаль, атрыманыя з дапамогай аналізу статыстычных дадзеных знешняга і ўзаемнага гандлю, дадзеных па вытворчасці, спажыванні, імпарце і экспарце субсідзіраваных тавараў ці сектараў:
за тры апошнія гады, па якіх маюцца статыстычныя дадзеныя;
за папярэдні год – апошні год, які папярэднічае ўвядзенню субсідыі ці папярэднічае апошняму важнаму змяненню субсідыі;
-
дадзеныя аб ацэнцы дасягнення мэтаў прадастаўлення субсідый і ацэнка ўплыву прадастаўленых субсідый на стан прадпрыемства (галіны).
-
Справаздачнасць Камісіі па выніках маніторынгу і параўнальна-прававога аналізу
-
Па выніках правядзення маніторынгу Камісія:
-
пры неабходнасці рыхтуе прапановы Боку па ўнясенні змяненняў у нацыянальнае заканадаўства з мэтай яго прывядзення ў адпаведнасць з палажэннямі Пагаднення;
-
садзейнічае ў арганізацыі кансультацый Бакоў па пытаннях ажыццяўлення гарманізацыі і ўніфікацыі нацыянальнага заканадаўства на прадмет адпаведнасці палажэнням Пагаднення;
-
рыхтуе штогадовыя справаздачы аб выкананні Бакамі палажэнняў Пагаднення і дакладвае інфармацыю па выніках года на пасяджэнні Вышэйшага Еўразійскага эканамічнага савета (на ўзроўні кіраўнікоў дзяржаў).
|