Тэма. Сінтаксічны разбор сказаў з рознымі відамі сувязі.
Мэты: пазнаёміцца з парадкам сінтаксічнага разбору сказаў з рознымі відамі сувязі; паўтарыць стылі мовы , фанетычны аналіз; развіваць самастойнасць у выкананні заданняў.
Ход урока.
-
Праверка дамашняга задання.
Прачытаць сачыненне-разважанне.
2. Паведамленне тэмы і мэты ўрока.
3. Праверачная работа. Работа па картках.
Пакуль я дабег туды, чалавек упаў дагары тварам, раскінуўшы рукі, як быццам жадаў целам сваім прыкрыць сваю зямлю ад куль.
Мы, беларусы, рэдка ўмеем кахаць па-сапраўднаму, не ахвяруючы чымсьці, і я не быў выключэннем з правіла.
Звычайна мы мучым тую, якую кахаем, а самі мучымся яшчэ больш ад розных супярэчлівых думак, пытанняў.
А поруч з ім плыла яна, проста плыла ў паветры, залацістая, белая, блакітная, як райская птушка, і вэлюм яе віўся ў паветры.
-
Падагульненне.
Выпісаць усе дзеепрыслоўныя звароты са сказаў, растлумачыць пастаноўку знакаў прыпынку пры іх.
Выпісаць усе словы з першага сказа, у якіх колькасць літар і гукаў не супадае.
Пакуль, я, як, быццам, прыкрыць, сваю, куль.
Знайсці слова з трэцяга сказа, якое адпавядае наступнай характарыстыцы:
Займеннік, указальны, жаночы род, Р. скл., дапаўненне. (тую)
Зрабіць фанетычны разбор слова тую.
Тую ту-ю
Т зычны, звонкі, цвёрды.
У гал., націскны
Ю гал., ненац..
-
Дамашняе заданне.
Паўтарыць правілы пастаноўкі ў складаных сказах, пры параўнальных зваротах, пры зваротах, |