«Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі»




старонка1/3
Дата канвертавання17.03.2016
Памер0.79 Mb.
  1   2   3


Установа адукацыі

«Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт

інфарматыкі і радыёэлектронікі»
Зацвярджаю

Прарэктар па вучэбнай рабоце і менеджменту якасці ўстановы адукацыі “Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт інфарматыкі і радыёэлектронікі”

________________А.М. Жывіцкая

«___»_____________2013

Рэгістрацыйны № УД-_______/р.
СПЕЦЫЯЛІЗАВАНЫ МОДУЛЬ ПА ІНТЭГРАВАНАМУ МОДУЛЮ “ГІСТОРЫЯ”
Вялікая Айчынная вайна савецкага народа

(у кантэксце Другой сусветнай вайны)
Вучэбная праграма ўстановы вышэйшай адукацыі па вучэбнай

дысцыпліне для ўсіх спецыяльнасцей


Кафедра гуманітарных дысцыплін




Усяго гадзін па




дысцыпліне

72

Заліковых адзінак



2

2013 г.
Складальнікі: Я.К. Новік – доктар гістарычных навук, прафесар

Л.В. Мікалаева – кандыдат гістарычных навук, дацэнт

В.У. Лютава – кандыдат гістарычных навук, дацэнт

Н.І. Куракевіч – кандыдат гістарычных навук, дацэнт

Я.І. Бараноўскі – кандыдат гістарычных навук, дацэнт

Ю.І. Літвіноўская – кандыдат гістарычных навук, дацэнт

Г.У. Мякінькая – выкладчык

Вучэбная праграма складзена на аснове тыпавой вучэбнай праграмы для вышэйшых навучальных устаноў «Вялікая Айчынная вайна савецкага народа (у кантэксце Другой сусветнай вайны)», зацверджанай Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь 30 ліпеня 2004 г. Рэгістрацыйны № ТД СГ.001/тып. і вучэбных планаў усіх спецыяльнасцей УА “БДУІР”

Разгледжана і рэкамендавана да зацвярджэння на пасяджэнні кафедры гуманітарных дысцыплін 27 мая 2013 г., пратакол № 10.

Загадчык кафедры ______________ Л.В. Мікалаева
Адобрана і рэкамендавана да зацвярджэння:

Саветам факультэта інфармацыйных тэхналогійі кіравання

пратакол № 10 ад 10.06. 2013 г.
Старшыня ______________ Л.Ю. Шылін

Саветам факультэта кампьютэрнага праектавання

пратакол № __ ад __ ________ 2013 г.
Старшыня ______________ С.К. Дзік

Саветам факультэта кампьютэрных сістэм і сетак

пратакол № __ ад __ ________ 2013 г.
Старшыня ______________ В.А.Прыткоў

Саветам факультэта радыётэхнікі і электронікі

пратакол № __ ад __ ________ 2013 г.
Старшыня ______________ А.В.Караткевіч

Саветам факультэта тэлекамунікацый

пратакол № __ ад __ ________ 2013 г.
Старшыня ______________ А.Дз.Чарнуха

Саветам інжынерна-эканамічнага факультэта

пратакол № __ ад __ ________ 2013 г.
Старшыня ______________ Л.П.Князева
В.а. начальніка ваеннага факультэта ______________ С.М.Касанiн
УЗГОДНЕНА
Эксперт-нормакантралёр ______________ Г.Б.Коршунава
Дэкан факультэта завочнага навучання

______________ А.В.Ламака


Дэкан факультэта неперарыўнага і дыстанцыйнага навучання

______________ В.М.Бандарык


Дырэктар ІІТ БДУІР

______________ В.Р.Назаранка




ТЛУМАЧАЛЬНАЯ ЗАПІСКА

Вывучэнне вучэбнай дысцыпліны ў дзённай форме навучання:

Код спецысльнасці

Назва спецыяльнасці

Курс

Семестр

Аудыторных гадзін

Акадэм. гадз. на курс. работу (праект)

Форма цякучай атэстацыі

Усяго

Лекцыі

Лабараторныя

заняткі


Практычныя

заняткі, семінары



1-40 03 01

Штучны інтэлект

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-36 04 02

Прамысловая электроніка

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-53 01 02

Аўтаматызаваныя сістэмы апрацоўкі інфармацыі

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-53 01 07

Інфармацыйныя тэхналогіі і кіраванне ў тэхнічных сістэмах

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 01 01

Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 02 01

Вылічасльныя машыны, сістэмы і сеткі

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 04 01

Інфарматыка і тэхналогіі праграмавання

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 01-01

Радыётэхніка (праграмуемыя радыёэлектронныя сродкі)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 01-02

Радыётэхніка (тэхніка лічбавай радыёсувязі)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 02

Радыёэлектронныя сістэмы

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 03

Радыёінфарматыка

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 04

Радыёэлектронная ахова інфармацыі

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 03 03

Электронныя і інфармацыйна-кіруемыя сістэмы фізічных установак

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-41 01 02

Мікра- і нанаэлектронныя тэхналогіі і сістэмы

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-41 01 03

Квантавыя інфармацыйныя сістэмы

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-41 01 04

Нанатэхналогіі і нанаматэрыялы ў электроніцы

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-01

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сістэмы тэлекамунікацый)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-02

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сеткі інфакамунікацый)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-04

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (лічбавае теле- і радыёвяшчанне)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-05

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сістэмы размеркавання мультымедыйнай інфармацыі)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-06

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (лазерныя інфармацыйна-вымяральныя сістэмы)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 02-01

Інфакамунікацыйныя сістэмы (стандартызацыя, сертыфікацыя і кантроль параметраў)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-98 01 02

Ахова інфармацыі ў тэлекамунікацыях

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-36 04 01

Электронна-аптычныя сістэмы і тэхналогіі

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 02 01

Мадэляванне і кампьютарнае праектаванне радыёэлектронных сродкаў

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 02 02

Праектаванне і вытворчасць радыёэлектронных сродкаў

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 02 03

Медыцынская электроніка

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 03 01

Электронныя сістэмы бяспекі

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 03 02

Праграмуемыя мабільныя сістэмы

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 05 01-09

Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (у забеспячэнні прамысловай бяспекі)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-58 01 01

Інжынерна-псіхалагічнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 02 02

Электронныя вылічальныя сродкі

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 01-03

Радыётэхніка (спецыяльныя сістэмы радыёлакацыі і радыёнавігацыі)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-03

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сістэмы тэлекамунікацый спецыяльнага прызначэння)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-28 01 01

Эканоміка электроннага бізнеса

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-28 01 02

Электронны маркетынг

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 05 01-02

Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (у эканоміцы)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-40 05 01-08

Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (у лагістыцы)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-45 01 01-03

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сістэмы тэлекамунікацый спецыяльнага прызначэння)

1

2

34

18

-

16

-

залік

1-39 01 01-03

Радыётэхніка (спецыяльныя сістэмы радыёлакацыі і радыёнавігацыі)

1

2

34

18

-

16

-

залік


Вывучэнне вучэбнай дысцыпліны ў вячэрняй форме навучання:

Код спецыяльнасці

Назва спецыяльнасці

Курс

Семестр

Аудыторных гадзін

Акадэм. гадз. на курс. работу (праект)

Форма цякучай атэстацыі

Усяго

Лекцыі

Лабараторныя

заняткі


Практычныя

Заняткі, семінары



1-53 01 07

Інфармацыйныя тэхналогіі і кіраванне ў тэхнічных сістэмах

1

2

24

16

-

8

-

залік

1-40 02 01

Вылічасльныя машыны, сістэмы і сеткі

1

2

24

16

-

8

-

залік


Вывучэнне вучэбнай дысцыпліны ў завочнай форме навучання:

Код спецыяльнасці

Назва спецыяльнасці

Курс

Семестр

Аудыторных гадзін

Акадэм. гадз. на курс. работу (праект)

Форма цякучай атэстацыі

Усяго

Лекцыі

Лабараторныя

заняткі


Практычныя

заняткі, семінары



1-53 01 07

Інфармацыйныя тэхналогіі і кіраванне ў тэхнічных сістэмах

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-40 02 01

Вылічасльныя машыны, сістэмы і сеткі

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-39 01 01-01

Радыётэхніка (праграмуемыя радыёэлектронныя сродкі)

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-41 01 02

Мікра- і нанаэлектронныя тэхналогіі і сістэмы

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-45 01 01-01

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сістэмы тэлекамунікацый)

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-45 01 01-02

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (сеткі інфакамунікацый)

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-45 01 01-04

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (лічбавае теле- і радыёвяшчанне)

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-39 02 01

Мадэляванне і кампьютарнае праектаванне радыёэлектронных сродкаў

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-39 02 02

Праектаванне і вытворчасць радыёэлектронных сродкаў

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-39 02 03

Медыцынская электроніка

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-39 03 01

Электронныя сістэмы бяспекі

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-58 01 01

Інжынерна-псіхалагічнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-40 02 02

Электронныя вылічальныя сродкі

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-28 01 01

Эканоміка электроннага бізнеса

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-40 05 01-02

Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (у эканоміцы)

2

4

8

4

-

4

-

залік


Вывучэнне вучэбнай дысцыпліны ў вячэрняй форме навучання для атрымання вышэйшай адукацыі, інтэграванай з сярэдняй

спецыяльнай адукацыяй:

Код спецыяльнасці

Назва спецыяльнасці

Курс

Семестр

Аудыторных гадзін

Акадэм. гадз. на курс. работу (праект)

Форма цякучай атэстацыі

Усяго

Лекцыі

Лабараторныя

заняткі


Практычныя

Заняткі, семінары



1-40 01 01

Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

1

2

28

10

-

18

-

залік


Вывучэнне вучэбнай дысцыпліны ў завочнай форме навучання для атрымання вышэйшай адукацыі, інтэграванай з сярэдняй

спецыяльнай адукацыяй:

Код спецыяльнасці

Назва спецыяльнасці

Курс

Семестр

Аудыторных гадзін

Акадэм. гадз. на курс. работу (праект)

Форма цякучай атэстацыі

Усяго

Лекцыі

Лабараторныя

заняткі


Практычныя

заняткі, семінары



1-40 01 01

Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-45 01 01-04

Інфакамунікацыйныя тэхналогіі (лічбавае теле- і радыёвяшчанне)

2

4

8

4

-

4

-

залік

1-40 05 01-02

Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (у эканоміцы)

2

4

8

4

-

4

-

залік



Вывучэнне вучэбнай дысцыпліны ў дыстанцыйнай форме навучання:

Код спецыяльнасці

Назва спецыяльнасці

Курс

Семестр

Усяго

Колькасць работ

Акадэм. гадз. на курс. работу (праект)

Форма цякучай атэстацыі

Кантрольныя работы

Лабараторныя

заняткі


Індывідуальная практычная работа

1-40 03 01

Штучны інтэлект

3

5

72

1

-

-

-

залік

1-53 01 02

Аўтаматызаваныя сістэмы апрацоўкі інфармацыі

3

5

72

1

-

-

-

залік

1-40 01 01

Праграмнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

3

5

72

1

-

-

-

залік

1-40 04 01

Інфарматыка і тэхналогіі праграмавання

3

5

72

1

-

-

-

залік

1-58 01 01

Інжынерна-псіхалагічнае забеспячэнне інфармацыйных тэхналогій

3

5

72

1

-

-

-

залік

1-28 01 02

Электронны маркетынг

3

5

72

1

-

-

-

залік

1-40 05 01-02

Інфармацыйныя сістэмы і тэхналогіі (у эканоміцы)

3

5

72

1

-

-

-

залік

Спецыялізаваны модуль “Вялікая Айчынная вайна савецкага народа (у кантэксце Другой сусветнай вайны)” інтэграванага модуля “Гісторыя” вывучае важнейшыя падзеі, што адбываліся напярэдадні і падчас Другой сусветнай і Вялікай Айчыннай вайны, даючы характарыстыку жыцця насельніцтва Беларусі на працягу азначаных ваенных канфліктаў. На працягу развіцця чалавечай цывілізацыі праблемы вайны і міру пастаянна хвалююць міжнародную супольнасць. Войны патрабуюць не толькі велізарных матэрыяльных затрат ваюючых краін, але і ўцягваюць мільёны людзей у знішчальную барацьбу, якая нясе безліч няшчасця і спусташэння.

У шматвяковай гісторыі Беларусь неаднойчы станавілася арэнай узброенага процістаяння. Сотні вялікіх і малых войнаў апалілі шматпакутную беларускую зямлю. Цяжкія выпрабаванні выпалі на долю народа ў гады Другой сусветнай і Вялікай Айчыннай войнаў, самых кровапралітных за ўсю гісторыю чалавечай цывілізацыі.

Вывучэнне гісторыі Другой сусветнай і Вялікай Айчыннай войнаў у вышэйшых навучальных установах Рэспублікі Беларусь з'яўляецца адной з актуальных задач гуманітарнай падрыхтоўкі студэнцкай моладзі. Справа выхавання падрастаючага пакалення на патрыятычных традыцыях беларускага народа становіцца тым больш надзённай, што у наш складаны час робяцца спробы перапісаць гісторыю, у тым ліку і Вялікай Айчыннай вайны, на карысць пэўных палітычных плыняў. Без грунтоўных ведаў гісторыі сваёй краіны, асабліва яе складаных і супярэчлівых перыядаў, без уліку станоўчага і адмоўнага вопыту нельга паспяхова будаваць грамадскае жыццё сёння і ў будучым.

Праграма курса “Вялікая Айчынная вайна савецкага народа (у кантэксце Другой сусветнай вайны)” складзена на аснове навейшых дасягненняў айчыннай і замежнай гістарыяграфіі, улікам выяўленых раней невядомых архіўных дакументаў і матэрыялаў, выкарыстаннем сучасных метадалагічных падыходаў, улікам нацыянальна-дзяржаўных прыярытэтаў.



Мэты выкладання спецкурса – сфарміраваць у студэнтаў на аснове сістэмных ведаў па гісторыі Другой сусветнай вайны і Вялікай Айчыннай вайны навуковы светапогляд і разуменне заканамернасцей і асаблівасцей гістарычнага працэса, веданне і ўменне з навуковых, аб’ектыўных пазіцый аналізаваць падзеі, факты і з’явы вайны.

Задачы вывучэння дысцыпліны. Для рэалізацыі пазначаных вышэй мэт прадугледжваецца вырашэнні наступных задач:

  • з максімальнай паўнатой асвятліць гераічныя і трагічныя падзеі на франтах Вялікай Айчыннай і Другой сусветнай войнаў, іх узаемадзеянне і ўзаемаўплыў, паказаць жыццё народа на акупіраваных тэрыторыях і ў савецкім тыле, уклад беларускага народы ў разгром германскіх агрэсараў;

  • раскрыць уздзеянне і ўплыў падзей на франтах Другой сусветнай і Вялікай Айчыннай войнаў на лёс народаў Еўропы і Савецкага Саюза;

  • спрыяць фарміраванню нацыянальнай самасвядомасці, патрыятычных і грамадзянскіх якасцяў асобы;

  • выхоўваць у падрастаючага пакалення пачуццё адказнасці за будучыню сваёй краіны і сусветнага супольніцтва.

У выніку вывучэння дысцыпліны студэнт павінен

ведаць:

  • асаблівасці геапалітычнага становішча Беларусі пасля Першай сусветнай вайны;

  • абвастрэнне супярэчнасцей паміж еўрапейскімі дзяржавамі ў канцы 30-х гг. ХХ ст. Мюнхенская дамова. Правал палітыкі калектыўнай бяспекі. Савецка-германскі дагавор аб ненападзе 1939 г. Пачатак Другой сусветнай вайны;

  • становішча Заходняй Беларусі ў складзе Польскай дзяржавы і вынікі працэсу афармлення тэрытарыяльна-дзяржаўнай цэласнасці БССР ва ўмовах пачатку Другой сусветнай вайны;

  • пачатковы перыяд Вялікай Айчыннай вайны. Захоп Беларусі гітлераўскімі войскамі і ўстанаўленне фашісцкага акупацыйнага рэжыма;

  • сутнасць расавай тэорыі фашызму і асаблівасці правядзення палітыкі генацыду;

  • прычыны і характар калабарацыянісцкага руху на акупаванай тэрыторыі Беларусі;

  • Маскоўскую бітву і яе ролю ў разгортванні народнага супраціўлення акупантам;

  • характар барацьбы і вытокі патрыятызму беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны;

  • кіруючую ролю камуністычнай партыі ў арганізацыі партызанскага руху і падпольнай барацьбы;

  • Сталінградскую і Курскую бітвы як пераломныя падзеі ў ходзе Вялікай Айчыннай вайны;

  • гераічныя і трагічныя старонкі жыцця насельніцтва на захопленай тэрыторыі і ў савецкім тыле;

  • аперацыю “Баграціён” і яе ваенна-палітычнае значэнне;

  • характар барацьбы і вытокі патрыятызму беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны;

умець:

  • Характарызаваць геапалітычнае становішча беларускіх зямель ва ўмовах фарміравання Версальска-Вашынгтонскай сістэмы;

  • аналізаваць знешнепалітычныя абставіны, у якіх праходзіла ўз’яднанне Заходняй Беларусі з БССР, і ацэньваць гістарычнае значэнне гэтай падзеі;

  • асэнсоўваць супярэчлівыя адносіны між дзяржавамі напярэдадні і ў пачатку Другой сусветнай вайны, пазіцыю СССР у гэтых умовах;

  • вызначаць этапы, характарызаваць важнейшыя падзеі Другой сусветнай вайны і Вялікай Айчыннай вайны, ацэньваць іх гістарычнае значэнне;

  • тлумачыць ацэнкі тых ваенна-палітычных падзей вайны, якія да сённяшняга дня асвятляюцца неадназначна;

  • характарызаваць вытокі патрыятызму беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны;

  • ацэньваць гістарычнае значэнне Вялікай Айчыннай вайны, месца і ролю СССР у Другой сусветнай вайне, уклад беларускага народа ў Перамогу над фашысцкай Германіяй.

валодаць:

  • навыкамі даследчыка;

  • якасцямі грамадзянскасці, развітым пачуццём патрыятызму;

  • здольнасцю пераконваць;

  • здольнасцю выкарыстоўваць атрыманыя веды і метады ў прафесійнай дзейнасці, выкарыстоўваючы сучасныя адукацыйныя і інфармацыйныя тэхналогіі;

  • асноўнымі метадамі, спосабамі і сродкамі атрымання, захоўвання, апрацоўкі інфармацыі, навыкамі работы з капьютарам у сферы прафесійнай дзейнасці;

мець уяўленне:

  • аб метадах апрацоўкі гістарычнай інфармацыі;

  • аб асноўных групах гістарычных крыніц і спосабах іх захоўвання;

  • аб значэнні гістарычных ведаў у працэсе асабовага станаўлення высокакваліфікаванага спецыяліста.



  1   2   3


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка