Урока: − сістэматызаваць, замацаваць і праверыць веды вучняў па тэмам "прыметы дзялімасці"




Дата канвертавання15.03.2016
Памер53.37 Kb.
Матэматыка 5 клас

Тэма урока: раскладанне на простыя множнікі

Мэты урока: − сістэматызаваць, замацаваць і праверыць веды вучняў па

тэмам “прыметы дзялімасці” і “раскладанне на простыя

множнікі”;

− развiваць творчую i пазнавальную дзейнасць на уроку,

вылiчальныя навыкi, лагiчнае мысленне, садзейнiчаць

фармiраванню навыкаỳ калектыỳнай i самастойнай работы,

фармiраваць уменне выразна i зразумела выказваць свае думкi;

− прывiваць вучням цiкавасць да матэматыкi, фармiраваць

уменне аккуратна i граматна выконваць матэматычныя

запiсы, састаỳляць таблiцы.

Ход урока.

1. Арганiзацыйны момант.

2. Праверка дамашняга задання

№ 843(1 радок)


  • 121=11*11

  • 216=2*2*2*3*3*3

  • 456=2*2*2*3*19

  • 644=2*2*7*23

  • 134=2*67

№ 846 (а, б, в)

  • а) а=2*2*3*7, b=2*3.

Дзель 14, астача 0.

  • б) а=2*2*3*7, b=2*3*7.

Дзель 2, астача 0.

  • в) а=2*2*3*7, b=2*3*3.

Дзель 4, астача 2.
3. Вуснае лiчэнне


  1. 600: 10 =

  2. 600 : 15 =

  3. 60 + 40 =

  4. 600 : 100 =

  5. 7000 +600 =

  6. 650 + 400 =

  7. 900 + 425 =

8. 1300 + 800=
4. Паỳтарэнне вывучанага


  • Якія цотныя лічбы вы ведаеце?

  • Назавіце няцотныя лічбы.

  • Які натуральны лік называюць цотным?

  • Які натуральны лік называецца няцотным?

  • Сфармулюйце прымету дзялімасці ліку на 10.

  • Сфармулюйце прымету дзялімасці ліку на 100.

  • Якія лікі дзеляцца на 2?

  • Якія лікі дзеляцца на 5?

  • Сфармулюйце прымету дзялімасці на 3.

  • Сфармулюйце прымету дзялімасці на 9.

5. Матэматычны дыктант (калі выказванне правільнае запісываеце лічбу 1,


калі неправільнае – лічбу 0)

1. Лік 284 дзеліцца на 2

2. Лік 647 дзеліцца на 3

3. Лік 12105 дзеліцца на 3

4. Лік, які заканчваецца на ноль, дзеліцца на 2 і на 5

5. 9999 дзеліцца на 9, але не дзеліцца на 3

6. 73+5*15 не дзеліцца на 5

7. 45111 дзеліцца на 3 і 9

8. 1111 не дзеліцца на 9 Адказ: 10 110 101
6. Тэст па прыметам дзялімасці


Лік

Дзеліцца

На 2

На 3

На 5

На 9

На 10

325
















240
















297
















244
















520
















3728
















2475















7. Вусная работа па раскладанню на множнікі



  • Што такое дзельнік ліку?

  • Які натуральны лік называюць простым?

  • Які натуральны лік называюць састаўным?

Ці правільна выканана раскладанне на простыя множнікі?

  • 154=7*2*11

  • 20=2*2*5

  • 660=3*5*4*11

  • 63=3*3*7

  • 35=7*1*5

  • 70=10*7

  • 36=2*2*3*3

  • 24=2*3*4

8. Заданне на дом

Па зборніку:

1 група: № 842(1 радок), № 843 (б, г)

2 група: № 844 (1 радок), № 846 (г, д, е)


9. Самастойная работа (па ўзроўням)

  • Калі вы набралі 15 балаў або менш, то пачынаеце работу з № 1

  • Калі вы набралі больш за 15 балаў, то пачынаеце работу з № 6

  • Калі вы набралі 22 балаў, або больш, то пачынаеце работу з № 10

1 варыянт

1. Запішыце ўсе простыя лікі ад 3 да 15.

2. Запішыце, якія з лікаў простыя, а якія састаўныя:

А) 197; б) 239; в) 929; г) 943.

3. На якія простыя лікі дзеліцца здабытак:

А) 2*3*5*5; б) 7*7*11*13?

4. Запішыце лікі 16 і 18 у выглядзе здабытку простых

лікаў.


5. Запішыце лік 40 у выглядзе здабытку “двоек” і

“пяцерак”.

6. Запішыце ўсе простыя лікі ад 12 да 25.

7. Запішыце некалькі лікаў, на якія дзеліцца здабытак:

А) 3*3*5*7; б) 2*2*11*13?

8. Запішыце лік у выглядзе здабытку простых лікаў:

А) 14; б) 20.

9. Раскладзіце на простыя множнікі лікі:

а) 77; б) 120.

10. Якія з лікаў 21, 27, 37, 92:

А) простыя; б) састаўныя?

11. Запішыце некалькі лікаў, на якія дзеліцца здабытак:

А) 3*5*7*7*11; б) 2*2*7*11*13?

12. Раскладзіце на простыя множнікі лікі:

а) 768; б) 920; в) 1368.

13. Ці дзеліцца лік с на лік а без астачы, калі:

А) с = 2*3*5*11*15, а = 2*3*7;

б) с = 7*11*16, а = 2*11?

Дадатковае заданне 1 варыянт

1. Ці дзеліцца лік с на лік а без астачы, калі:

А) с = 7*7*11*16; а = 2*7; б) с = 7*11*13*19, а = 3*22?

2. Знайдзіце дзель ад дзялення ліка а на лік с, калі:

А) а = 2*2*3*3*5*7, с = 2*2*3*7;

Б) а = 2*2*5*5*7*7, с = 980.

3. Замяніце рысачкі лічбамі так, каб роўнасць была правільнай:

А) 77_ = _*5*7*11; б) 3_5 = _*3*5*7.

4. Замяніце рысачкі лічбамі так, каб роўнасць была правільнай:

А) 23_ = _*2*59; б) 4_6 = 2*2*3*_*19.

2 варыянт

1. Запішыце ўсе простыя лікі ад 1 да 10.

2. Запішыце, якія з лікаў простыя, а якія састаўныя:

А) 197; б) 239; в) 929; г) 943.

3. На якія простыя лікі дзеліцца здабытак:

а) 3*5*13; б) 2*2*7?

4. Запішыце лікі 15 і 24 у выглядзе здабытку простых

лікаў.


5. Запішыце лік 20 у выглядзе здабытку “двоек” і

“пяцерак”.

6. Запішыце ўсе простыя лікі ад 10 да 20.

7. Запішыце некалькі лікаў, на якія дзеліцца здабытак:

А) 2*3*5*7; б) 2*2*7*11.

8. Запішыце лік у выглядзе здабытку простых лікаў:

А) 27; б) 32.

9. Раскладзіце на простыя множнікі лікі:

а) 88; б) 130.

10. Якія з лікаў 20, 31, 64, 99 простыя, якія −

састаўныя?

11. Напішыце некалькі лікаў, на якія дзеліцца здабытак:

А) 3*3*5*7*13; б) 2*2*7*11*15.

12. Раскладзіце на простыя множнікі лікі:

А) 741, б) 2464, в) 1155.

13. Ці дзеліцца лік с на лік а без астачы, калі:

А) с = 2*3*5*11*15, а = 2*3*7;

б) с = 7*11*16, а = 2*11?


Дадатковае заданне 2 варыянт

1. Ці дзеліцца лік с на лік а без астачы, калі:

А) с = 7*7*11*16; а = 2*7; б) с = 7*11*13*19, а = 3*22?

2. Знайдзіце дзель ад дзялення ліка а на лік с, калі:

А) а = 2*2*3*5*7, с = 28;

Б) а = 2*3*3*3*5*5, с = 135.

3. Замяніце рысачкі лічбамі, каб роўнасць была правільнай:

А) 33_ = _*3*5*11; б) 3_5 = _*3*5*5.

4. Замяніце рысачкі лічбамі так, каб роўнасць была правільнай:

А) 77_ = _*5*7*11; б) 3_5 = _*3*5*7.


10. Вынiкi урока


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка