Урок інфарматыкі ў 10 класе Тэма ўрока: " Пабудаванне дыяграм" Мэта ўрока




Дата канвертавання01.05.2016
Памер234.81 Kb.
Дзяржаўная ўстанова адукацыі

“Аношкаўскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа”



Пабудаванне дыяграм

Інфарматыка. 10 клас

Акулік Галіна Іванаўна,

настаўнік матэматыкі і інфарматыкі

першай кваліфікацыйнай катэгорыі

2013

Урок інфарматыкі ў 10 класе
Тэма ўрока: " Пабудаванне дыяграм"


Мэта ўрока:

садзейнічаць засваенню спосабаў візуалізацыі лікавых дадзеных, адпрацоўваць навыкі прымянення гэтых спосабаў пры вырашэнні канкрэтных задач.



Задачы ўрока:

навучальная: стварыць умовы для ўмення будаваць дыяграмы і графікі з дапамогай таблічных дадзеных, пазнаёміць з тыпамі дыяграм, парадкам ўстаўкі дыяграм, спосабамі змены і фарматавання дыяграм;

развіваючая: развіваць пазнавальныя і даследчыя здольнасці навучэнцаў;

выхаваўчая: выхоўваць акуратнасць, інфармацыйную культуру.



Тып урока: камбінаваны.

Абсталяванне: камп’ютарны клас, на камп’ютарах ўсталяваная аперацыйная сістэма Windows XP, Microsoft Office, мультымедыяпраектар, прэзентацыя "Пабудова дыяграм".

План урока

I. Арганізацыйны пачатак урока. Рэлаксацыя – 1 мін

II. Праверка дамашняга задання. Актуалізацыя ведаў – 8 мін

III. Фарміраванне новых ведаў, уменняў і навыкаў - 15 мін

IV. Фізкультхвілінка – 1 мін

V. Замацаванне вывучанага матэрыялу. Камп’ютарны практыкум – 15 мін.

VІ. Падвядзенне вынікаў, выстаўленне адзнак, рэфлексія – 4 мін

VІІ. Заданне на дом – 1 мін



Тип урока: камбінаваны.

Ход урока



I.Арганізацыйны пачатак урока. Рэлаксацыя

Прывітанне. Прыём “Устаньце, калі…”:

  1. Вам падабаецца вясна;

  2. Вы ведаеце, чым знамянальны сённяшні дзень;

  3. Вы гатовы быць актыўнымі сёння на ўроку.

  • Калі настрой радасны, бадзёры, падыміце вялікі палец правай рукі ўверх;

  • сумны — апусціце яго ўніз;

  • нейтральны — палец знаходзіцца ў гарызантальным становішчы.

II. Праверка дамашняга задання. Актуалізацыя ведаў

15 сакавіка — Дзень Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь. Канстытуцыя — асноўны закон РБ. 24 лістапада 1996 года і 17 кастрычніка 2004 года былі прыняты змяненні і дапаўненні ў Канстытуцыі РБ. Яна змяшчае 9 раздзелаў і 146 артыкулаў.

У ІІ раздзеле артыкула 41: грамадзянам РБ гарантуецца права на працу як найбольш годны спосаб самасцвярджэння чалавека, гэта значыць права на выбар прафесіі, роду заняткаў i работы ў адпаведнасцi з прызваннем, здольнасцямі, адукацыяй, прафесійнай падрыхтоўкай і з улікам грамадскіх патрэбнасцей

У жыцці заўсёды вельмі важна правільна выбраць свой ​​прафесійны шлях. Бо прафесія - гэта неад'емная частка нашага існавання. Ад гэтага выбару залежыць, наколькі мы будзем паспяховыя, ці зможам мы рэалізаваць свае магчымасці і мары. На працы мы праводзім большую частку свайго жыцця, і вельмі важна, каб гэтая частка была шчаслівай, каб мы атрымлівалі маральнае задавальненне, каб змаглі самарэалізавацца. А вось прадставіць сябе як прафесіяла дапаможа веданне камп’ютара, уменне карыстацца рознымі прыкладнымі праграмамі. Ітак, зараз мы праверым вусна нашы тэарытычныя веды па пройдзеных тэмах

Практыкаванне “Незакончаны сказ”


  • Электронная табліца — гэта…

  • Чым адрозніваецца электронная табліца ад табліцы ў тэкставым рэдактары?

  • Назавіце асноўныя элементы інтэрфейса рэдактара Microsoft Excel

  • Пералічыце асноўныя магчымасці работы з электроннымі табліцамі

  • Назавіце асноўныя тыпы даных, з якімі можна працаваць у праграме Microsoft Excel

  • Што такое адрас ячэйкі, рабочая кніга, ліст?

  • Распішыце выраз у выглядзе, неабходным для апрацоўкі камп’ютарам у Microsoft Excel: ax2 + bx + c

Калектыўнае і самастойнае выкананне тэсту “Электронныя табліцы”

На папярэдніх уроках мы знаёміліся з таблічным рэдактарам, навучыліся выконваць вылічэнні. Праверым наша веды, выканаўшы тэст на камп’ютары. Перасядзьце, калі ласка, за камп’ютары. Звярніце ўвагу на дошку. На левым крыле запісаны шлях, па якім трэба знайсці патрэбны тэст: Рабочий стол/Учебные курсы/Информатика/Справочная система/ На лістках адказаў запішыце сваё прозвішча і імя, выстаўце адзнаку за выкананне тэста. 



III. Фарміраванне новых ведаў, уменняў і навыкаў

— Перасядзьце за парты. Запішыце, калі ласка, у сшытках дату, тэму сённяшняга ўрока "Пабудаванне дыяграм».

Уменне будаваць дыяграмы з'яўляецца неад'емнай часткай любой прафесійнай дзейнасці спецыяліста. Графічныя метады прадстаўлення лічбавай інфармацыі дапамагаюць апісанню, а затым аналізу дадзеных. З дапамогай дыяграм лёгка высветліць і наглядна прадставіць заканамернасці, якія цяжка бывае зразумець іх ў табліцах. Выкарыстанне дыяграм для адлюстравання паказчыкаў дазваляе надаць апошнім нагляднасць і выразнасць, палягчае іх ўспрыманне, а ў многіх выпадках зразумець вывучаемыя з'явы, іх заканамернасці і асаблівасці, убачыць тэндэнцыі развіцця, ўзаемасувязь характарызуючых яго паказчыкаў. Сродкі праграмы Excel дазваляюць стварыць дыяграмы і графікі, заснаваныя на дадзеных з электроннай табліцы, і змяшчаць іх у той жа самай рабочай кнізе.

Дыяграмы ў таблічнай рэдактары будуюцца з дапамогай Мастера диаграмм. Работа МАЙСТРА складаецца з 4 крокаў, Для таго каб выклікаць Майстар дыяграм, варта ў першую чаргу вылучыць любую ячэйку табліцы, якая змяшчае зыходныя дадзеныя дыяграмы, якую неабходна пабудаваць. Пасля гэтага ў меню Устаўка трэба выбраць каманду Дыяграма або націснуць на кнопку Майстар дыяграм на Панэлі інструментаў Стандартная. У выніку з'явіцца першае акно Майстра дыяграм. Пасля запуску Майстра дыяграм на экране з'яўляюцца першае дыялогавае акно. З дапамогай чатырох дыялогавых вокнаў Майстар дыяграм збярэ ўсю інфармацыю, неабходную для пабудовы дыяграмы.



Крок 1: выбар тыпу дыяграмы.

Калі табліца ўжо ўтрымлівае дадзеныя, то на першым кроку трэба абраць тып дыяграмы. Гэта акно змяшчае дзве ўкладкі: Стандартныя, Нестандартныя. Да апошніх ставяцца тыпы дыяграм, якія карыстальнік можа ствараць сам, наладжваючы ўбудаваныя дыяграмы, а таксама змешаныя дыяграмы. Да змешаных дыяграм адносяцца, напрыклад, гістаграма з графікам, гістаграмы з абласцямі і графік з двума восямі значэнняў.

Для таго, каб выбраць адзін з стандартных тыпаў дыяграм, варта ва ўкладцы Стандартныя ў групе Тып пазначыць патрэбную вам дыяграму. У групе Выгляд можна абраць адзін з прапанаваных варыянтаў малюнка дыяграмы дадзенага тыпу. Калі вы хочаце паглядзець ўбачыць, якая дыяграма ў вас атрымліваецца, то варта націснуць на кнопку просмотр результата. Калі пабудаваная дыяграма вас задавальняе, то варта націснуць кнопку Гатова. Для працягу пабудовы дыяграмы варта націснуць на кнопку Далей>. У выніку вы трапіце ў дыялогавае акно Майстра дыяграм.

Крок 2: заданне зыходных дадзеных дыяграмы.

У другім акне Майстры дыяграм паказваецца, якія дадзеныя выкарыстоўваць пры пабудове дыяграмы. Гэта акно змяшчае дзве ўкладкі: Дыяпазон дадзеных і рад. Калі перад запускам Майстра дыяграм была выдзелена 1 ячэйка, то ў поле Дыяпазон будзе паказаны адрас усіх запоўненых ячэек слупка, які змяшчае выдзеленую ячэйку. Калі перад запускам Майстра дыяграм быў выдзелены інтэрвал ячэек, то ў поли Дыяпазон будзе паказаны адрас вылучанага інтэрвалу.

Ва ўкладцы Ряд утрымліваюцца адрасы і назвы радоў дадзеных (гэта значыць радкоў вашай табліцы), якія пры жаданні можна змяніць. Калі зыходная табліца не ўтрымоўвала назваў радкоў і слупкоў, то Excel прысвоіць кожнаму раду стандартнае імя: першаму радку - рад 1, другому – рад 2 і г.д. Каб змяніць стандартнае імя варта ў поле Імя ўвесці патрэбны вам тэкст. У тым выпадку, калі зыходная табліца ўтрымоўвала загалоўкі радкоў ці слупкоў, у полі Імя адлюстроўваецца спасылка на ячэйку, у якой утрымліваецца гэтае імя. Для пераходу ў наступнае акно Майстра дыяграм трэба націснуць на кнопку Далей>.

Крок 3: заданне параметраў дыяграмы.

Трэцяе акно утрымоўвае шэсць укладак, у якіх утрымліваюцца каманды, якія дазваляюць задаваць характарыстыкі восяў, назва дыяграм, загалоўкі для восяў, легенду, назвы метак на восях, подпісы значэнняў на восях і г.д.

На гэтым кроку вы можаце падабраць, як лепш будзе выглядаць дыяграма. Напрыклад, у некаторых выпадках можна прыбраць адну з восяў дыяграмы. Для гэтага ва ўкладцы Восі варта адмяніць галачку для адной з восяў. Ва ўкладцы Загалоўкі можна задаць загаловак дыяграмы. Тэкст загалоўка можна перамяшчаць, рэдагаваць, фарматаваць пасля стварэння дыяграмы. Ва ўкладцы Подпісы дадзеных Майстар дыяграм можа далучаць да маркерам дадзеных розныя надпісы. Напрыклад, у сектарах кругавых дыяграм можна дадаць надпісы доляй (у працэнтах).

Укладка Табліца дадзеных дазваляе дадаць да дыяграмы табліцу значэнняў, якія выкарыстоўваліся пры пабудове дыяграмы.

Ва ўкладцы Легенда можна размясціць у патрэбным месцы дыяграмы легенду.

Легенда - гэта пазначэнне рознымі колерамі калонак, якія адпавядаюць розным слупкам табліцы.

Крок 4: размяшчэнне дыяграмы.

У апошнім акне Майстры дыяграм можна абраць, змясціць дыяграму ў рабочы ліст або стварыць яе на асобным лісце.



  • Алгарытм пабудовы дыяграм на слайдзе.

  • Запішам у канспект.

Алгарытм пабудовы дыяграм:

• Увесці ў табліцу дадзеныя

• Вылучыць неабходны дыяпазон дадзеных

• Выклікаць Майстра дыяграм і выканаць яго ўказанні:

o Выбраць тып дыяграмы

o Выбраць адлюстраванне дадзеных (у радках або слупках)

o Запоўніць параметры дыяграмы (загаловак, назва восяў катэгорый, дадзеных,

подпісы дадзеных і г.д.)

• Выбраць месца размяшчэння дыяграмы (на асобным лісце ці на наяўным)

IV . Фізкультхвілінка

V. Замацаванне вывучанага матэрыялу. Камп’ютарны практыкум.

У вас у кожнага на працоўным стале знаходзіцца прэзентацыя "Пабудова дыяграм», азнаёмцеся з гэтай прэзентацыяй, а затым - адкрыйце практыкаванні ў падручніку і паспрабуйце пабудаваць некалькі дыяграм.

• праверка выкананых заданняў, аналіз атрыманых дыяграм.

VІ. Падвядзенне вынікаў, выстаўленне адзнак, рэфлексія.

Пытанні для самакантролю:

• Што такое дыяграма?

• Назавіце асноўныя аб'екты дыяграм?

• Назавіце асноўныя тыпы дыяграм?

• Назавіце перавагі і недахопы дыяграм розных тыпаў? Якія крокі выконвае Майстар для пабудовы дыяграмы?

• на 1 кроку

• на 2 кроку

• на 3 кроку

• на 4 кроку?

Падвядзем вынікі сённяшняга ўрока: Усе вы сёння папрацавалі добра, справіліся з заданнямі: навучыліся будаваць дыяграмы і атрымалі такія ацэнкі:….. Гэтак жа на ўроку мы ўбачылі, як і дзе можна ўжываць электронныя табліцы, пазнаёміліся з элементамі дзелавой графікі.

- Я дзякую вам за ўрок..

• выстаўленне адзнак

VІІ. Заданне на дом

Знайсці адказы на пытанні:

• Што трэба для пабудовы дыяграмы?

• Як выкарыстоўваюцца загалоўкі табліцы ў дыяграмах?

• Якія крокі выконвае Майстар для пабудовы дыяграмы?

• Як будуюцца графікі матэматычных функцый?

• Як змяніць памеры дыяграмы?

• Як змяніць тэкст надпісаў на дыяграме?

Дадатак 1


  • Электронная табліца — гэта…



  • Чым адрозніваецца электронная табліца ад табліцы ў тэкставым рэдактары?



  • Назавіце асноўныя элементы інтэрфейса рэдактара Microsoft Excel



  • Пералічыце асноўныя магчымасці работы з электроннымі табліцамі



  • Назавіце асноўныя тыпы даных, з якімі можна працаваць у праграме Microsoft Excel



  • Што такое адрас ячэйкі, рабочая кніга, ліст?



  • Распішыце выраз у выглядзе, неабходным для апрацоўкі камп’ютарам у Microsoft Excel:



ax2 + bx + c



Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Аношкаўскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа”



Канспект урока інфарматыкі

Стварэнне і рэдагаванне вектарнага відарыса

8 клас

Настаўнік: Акулік Галіна Іванаўна

Клас: 8

Тэма: Стварэнне і рэдагаванне вектарнага відарыса.



Мэты урока: 1) Пазнаёміць з правіламі вылучэння, трансфармацыі відарысаў,

рэдагавання контуру і ўзаемного размяшчэння;

2) Фарміраваць уменне вылучаць галоўнае, выпрацоўваць

практычныя навыкі рэдагавання відарысаў;

3) Выхоўваць уважлівасць і арганізаванасць.

Тып урока: камбінаваны

Абсталяванне: Праграмны сродак CorelDraw X4, ЭСН Інфарматыка. Справачная сістэма, прэзентацыя CorelDraw.

Ход урока



  1. Арганізацыйны момант.

  2. Пастаноўка мэты ўрока

  3. Паўтарэнне пройдзенай тэмы

Выкананне тэста «Работа з вектарнай графікай» Варыянт 1, варыянт 2.

( выкарыстанне ЭСО Информатика. Справочная система. Комплект материалов для 8 класса)



  1. Азнаямленне з новым матэрыялам

Рэдагаваннем відарыса называецца ўнясенне ў яго змен.

- Успомнім, з чаго складаецца вектарны відарыс? ( З дэталей-абъектаў). Значыць, рэдагаваць можна, дадаючы, выдаляючы або змяняючы асобныя аб’екты.



- Вылучэнне.

Змяняць можна толькі вылучаны аб’ект.

Вылучэнне ажыццяўляецца інструментам УКАЗАТЕЛЬ . Для гэтага можна курсорам інструмента Указатель пстрыкнуць па аб’екце або абвесці яго прамавугольнай рамкай. Толькі што створаны аб’ект заусёды вылучаны. Вакол вылучанага аб’екта адлюстроўваецца блок з маркёраў змянення памеру, які абмяжоўвае аб’ект.

Для вылучэння некалькіх абъектаў можна, утрымліваючы націснутай клавішу Shift, пстрыкаць па кожным аб’екце, які неабходна вылучыць.

Зняць вылучэнне можна пстрычкай мышы па рабочым полі.

-Трансфармацыя

Да вылучанага аб’екта можна прымяняць наступныя пераўтварэнні: перамяшчэнне, маштабіраванне, расцягванне, люстраное адбіццё, нахіл, паварот.

Асноўныя правілы трансфармацыі:


  1. Для прапарцыянальнага змянення памеру аб’екта перасоўваюць адзін з вуглавых маркёраў.

  2. Пры націснутай клавішы Shift змяненне выконваецца ад цэнтра

  3. Для расцягвання па гарызанталі – правы або левы маркёр, для расцягвання па вертыкалі – верхні або ніжні маркёр.

  4. Для актывізацыі маркёраў павароту і нахілу, можна пстрыкнуць па цэнтральным маркёры аб’екта (крыжык у цэнтры)

  5. Для павароту аб’екта – перасоўваюць адзін з вуглавых маркёраў, для нахілу – бакавыя маркёры.

  6. Для атрымання люстранога адбітку – кнопкі Отразить по горизонтали і Отразить по вертикали

-Рэдагаванне контуру.

— Спачатку трэба «вызваліць» контур і атрымаць магчымасць адвольна яго рэдагаваць. Трэба пераўтварыць яго ў крывую. Для гэтага прымяняецца каманда УпорядочитьПреобразовать в кривую. Пасля гэтага контур можна адвольна змяняць інструментам Форма.



  • Рэдагаваць няўдала нарысаваны контур больш складана, чым рысаць яго зноў. Запомніце карысную камбінацыю клавіш Ctrl+Z. Яна адмяняе апошняе дзеянне.

  • Узаемнае размяшчэнне

Важны этап у працы над вектарным відарысам — настройка ўзаемнага размяшчэння аб’ектаў. Аб’екты вектарнай графікі размяшчаюцца на розных узроўнях — адны знаходзяцца вышэй за другія ва ўяўным стосіку. Парадак аб’ектаў можна ўбачыць у акне Диспетчер объектов, выканаўшы каманду Инструменты - Диспетчер объектов.

Упорядочить - Порядок — змяняецца парадак абъектаў

Хутка змяніць парадак можна з дапамогай кнопак На передний план слоя і На задний план слоя



Прагляд прэзентацыі CorelDraw - Фізкультхвілінка

  1. Практычная работа (Дадатак 2)

  2. Аналіз выканання заданняў. Выстаўленне адзнак

  3. Рэфлексія. Дамашняе заданне. П.16,17, адказаць на пытанні

Дадатак 1

Асноўныя правілы трансфармацыі:

  1. Для прапарцыянальнага змянення памеру аб’екта перасоўваюць адзін з вуглавых маркёраў.

  2. Пры націснутай клавішы Shift змяненне выконваецца ад цэнтра

  3. Для расцягвання па гарызанталі – правы або левы маркёр, для расцягвання па вертыкалі – верхні або ніжні маркёр.

  4. Для актывізацыі маркёраў павароту і нахілу, можна пстрыкнуць па цэнтральным маркёры аб’екта (крыжык у цэнтры)

  5. Для павароту аб’екта – перасоўваюць адзін з вуглавых маркёраў, для нахілу – бакавыя маркёры.

  6. Для атрымання люстранога адбітку – кнопкі Отразить по горизонтали і Отразить по вертикали

Дадатак 2



Практычная работа

І. Намаляваць мадэль моста

  1. Намалюйце 3 прамавугольнікі ў рад.

  2. Вылучыць левы прамавугольнік інструментам Указатель . Пстрыкнуць мышкай для актывізацыі маркёраў павароту і нахілу. Нахілім левы край прамавугольніка ўніз.

  3. Аналагічна нахілім уніз правы край апошняга прамавугольніка.

ІІ. Маляванне браслета

В этом уроке вы создадите изображение браслета с помощью инструментов Прямоугольник, Интерактивный контур и эффекта помещения картинки в контейнер.





1-й шаг. Создать новый документ CorelDRAW: File (Файл) New (Новый)

Установить альбомную ориентацию страницы.



2-й шаг. Создать прямоугольник 35×45 со скругленными углами (параметр скругления – 30).

3-й шаг. Применить к прямоугольнику эффект интерактивного контура:

– выбрать инструмент Interactive Contour Tool (Интерактивный контур),

на панели свойств выбрать направление Inside(Внутрь), количество контуров – 3, расстояние между контурами – 0,8 мм.

4-й шаг. Сделать три копии объекта, каждую последующую уменьшить на 20%:

– Выделить прямоугольник.

– Выполнить команду Arrange (Упорядочить) Transformation (Преобразования) Scale (Масштаб),

– в открывшемся докере в группе Scale (Масштаб) установить значение 80%,

– нажать 3 раза кнопку Apply To Duplicate (Применить к дубликату).

5-й шаг. Разместить все прямоугольники на равном расстоянии друг от друга:

а) самый маленький прямоугольник сместить вправо;

б) выделить все прямоугольники;

в) на панели свойств нажать кнопку Align and Distribute(Выровнять и распределить);

г) – в открывшемся окне во вкладке Align установить флажок горизонтального центра,

– на вкладке Distribute установить флажок горизонтального интервала.





д) нажать на кнопку Apply (Применить).

6-й шаг. Соединить прямоугольники с помощью «звеньев цепочки»:

а) построить прямоугольник, соединяющий два соседних прямоугольника;

б) применить к прямоугольнику эффект интерактивного контура:

– выбрать инструмент Interactive Contour Tool (Интерактивный контур),

на панели свойств выбрать направление To Center (В центр), количество контуров – 3, расстояние между контурами – 0,8 мм.

в) создать три копии и разместить в соответствии с рисунком;



г) выровнять все детали по горизонтальному центру.

7-й шаг. Импортировать растровое изображение из файла александрит1.jpg: File (Файл) Import (Импорт).

8-й шаг. Вставить камень в левый прямоугольник:

– выделить картинку,

– выполнить команду Effects (Эффекты) PowerClip (Контейнер) Place Inside Container (Поместить в контейнер) и выполнить щелчок на прямоугольнике;

– чтобы откорректировать изображение внутри контейнера выполнить команду Effects (Эффекты) PowerClip (Контейнер) Edit Contents (Редактировать содержимое), изменить размер и повернуть изображение. Для завершения редактирования содержимого контейнера выполнить Effects (Эффекты) PowerClip (Контейнер) Finish Editing This Level (Завершить редактирование этого уровня).



9-й шаг. Аналогично добавить камни в три оставшихся прямоугольника, импортируя изображения из файлов александрит2.jpg, изумруд.jpg, иолит.jpg.

10-й шаг. Скопировать правую часть браслета, зеркально горизонтально отразить ее с помощью кнопки Mirror(Отразить) на панели свойств.

11-й шаг. Сгруппировать все объекты, поместить браслет по центру страницы.

12-й шаг. Сохранить файл под именем браслет.cdr

Акулік Галіна Іванаўна, настаўнік матэматыкі ДУА «Аношкаўскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа»



Клас: 9

Тэма ўрока: “Арыфметычныя дзеянні над элементамі масіва”.

Тып урока: камбінаваны.

Мэта ўрока: стварэнне ўмоў для фарміравання ўменняў рашаць задачы з

масівамі розных тыпаў



Задачы:

1. Адукацыйныя:

- садзейнічаць засваенню метадаў рашэння задач з масівамі.

2. Развіваючыя:

- стварыць умовы для развіцця камунікатыўных якасцей;

- садзейнічаць развіццю лагічнасці мыслення, дакладнасці выказвання.

3. Выхаваўчыя:

- выхоўваць цікаўнасць да прадмета інфарматыка

- стварыць умовы для выхавання станоўчых чалавечых якасцей.


Назва этапа

Задача этапа


Метады

Арганізацыйны







Арыенціровачна-матывацыйны

Стварыць умовы для псіха-эмацыянальнага настрою навучэнцаў


Метад поспеху

Актуалізацыя суб’ектыўнага вопыту навучэнцаў

Стымуляваць цікаўнасць;

Пашыраць кругагляд вучняў



Выкананне тэставых заданняў.

Самаацэнка.

Узаемаправерка





Вывучэнне і фарміраванне новых ведаў і спосабаў дзейнасці

Засваенне метадаў рашэння задач з масівамі ;

фарміраванне ўменняў рашаць задачы з масівамі розных тыпаў;




Тлумачальна-ілюстратыўны метад.

Праблемны метад.



Падвядзенне вынікаў урока

Паўтарэнне матэрыялу, выстаўленне адзнак


Творчае заданне

Часткова-пошукавы метад



Інфармаванне аб дамашнім заданні

Інструкцыя па выкананню дамашнягя задання


Тлумачэнне

Рефлексія

Развіваць навык самааналіза


Псіхалагічны

Ход урока

І. Арганізацыйны пачатак урока.

Настрой на працу, пажаданне адзін аднаму поспехаў.


  • Я спадзяюся, што сення мы з вамі папрацуем плённа, і кожны

атрымае добрую адзнаку за ўрок.

ІІ. Праверка дамашняга задання.

У кожнага з вас на парце ёсць рабочы ліст (дадатак 1) і ліст самаацэнкі (дадатак 4).

Індывідуальнае дамашняе заданне.

(саставіць алгарытм рашэння задачы і рэалізаваць на мове Pascal).

Адзін вучань працуе за камп’ютарам над індывідуальным заданнем, астатнія выконваюць тэст.



Узаемаправерка, самаправерка (вучні абменьваюцца сшыткамі, на дошцы- табліца з правільнымі адказамі).

Вучні выстаўляюць сабе адзнакі ў ліст самаацэнкі за першае заданне.

Праверка выканання вучнем задання за камп’ютарам.

ІІІ. Пастаноўка задач урока.

Мы з вамі працягваем вывучэнне тэмы “Масівы” і сення замацуем арыфметычныя дзеянні над элементамі масіва на прыкладах рашэння задач розных тыпаў.

Давайце зараз кожны з вас паспрабуе паставіць перад сабой задачы ўрока:

(Настаўнік звяртаецца да кожнага вучня за пастаноўкай мэты і задач урока).

а) замацаваць тэарэтычныя веды па тэме“Масівы”;

б) навучыцца рашаць розныя задачы з масівамі.

(Настаўнік абагульняе сказанае вучнямі і звяртае ўвагу на дошку, дзе запісана, што яны павінны ведаць і ўмець да канца ўрока).

ІV. Актуалізацыя атрыманых ведаў.

А зараз давайце ўспомнім, якія аперацыі можна выконваць над элементамі масіва.

Звярніцеся, калі ласка, зноў да рабочага ліста і запоўніце табліцу. Калі вы згодны з тым, што рэзультат выканання аперацыі можна прысвоіць дадзенаму тыпу даных пастаўце “+”, калі не, то “ – “.

Табліца на Слайдзе 2, Дадатку 2. На наступным слайдзе адказы.(Слайд 3).

Праверце сябе і выстаўце чарговую адзнаку ў ліст самаацэнкі.

- Зрабіце вывад, ад чаго залежаць аперацыі над элементамі масіва?

(ад тыпу дадзеных).



Фізкультхвілінка. Гімнастыка для вачэй

V. Фарміраванне, замацаванне уменняў.



  • Працягваем далей працаваць. Зараз мы свае тэарэтычныя веды замацуем на прыкладах рашэння цікавых задач. Напомнім давайце яшчэ раз, што такое масіў?

(мноства аднатыпных аб’ектаў, якія маюць агульнае імя)

  • У жыцці мы з вамі з такімі масівамі сустракаемся на кожным кроку.

Назавіце, калі ласка, аб’екты, якія знаходзяцца ў кабінеце, і мы можам аб’яднаць іх у масіў.

(вокны, мэбля, камп’ютары, вучні, госці).



  • Скажыце, хто сам можа прыдумаць задачу, дзе будуць у якасці масіва выкарыстоўвацца аб’екты нашага кабінета?

Астатнія вучні атрымоўваюць індывідуальныя заданні. Вучні рашаюць задачы на камп’ютарах. У каго задача вызвала цяжкасці, могуць звярнуцца да падручніка, настаўніка (с. 38-43). Хто рашыў хутчэй, дапамагае аднакласніку.

( задачы ў дадатку 3).



  1. Работа ў групах.

Правяраем рашэнне задач. Кожны чытае ўмову задачы і расказвае тэзісна алгарытм рашэння. На экране ідзе прагляд слайдаў, на якіх паказаны рашэнні (фрагментарна).

Якія веды( якога прадмета) спатрэбіліся вам для рашэння задач.

  • матэматыка;

  • фізічная культура;

  • біялогія.

Пастаўце сабе адзнакі за трэцяе заданне.

  1. Творчае заданне

Мы з вамі ведаем, што ў снежні ў нашай школе адбудуцца выбары “прэзідэнта” школы. Давайце разам з вамі саставім задачу, па якой мы вызначым, хто з вучняў вашага класа і колькі іх могуць балаціравацца на пост “прэзідэнта” школы. Падзяліцеся на дзве групы, парайцеся і прапануйце тыя якасці, якімі павінен валодаць кандыдат у “прэзідэнты” школы.

  • павінен добра вучыцца (сярэдні бал);

  • добра сябе паводзіць;

- не прапускаць урокі.

  • ...........

Давайце спынімся на трох якасцях. Скажыце, мы можам змясціць гэтыя даныя ў адзін масіў. Не. Яны розных тыпаў. Звярніце ўвагу, у нас атрымаліся тры масівы. Як нам рэалізаваць гэта на мове Pascal вы яшчэ не ведаеце і мы разгледзім гэта на наступным уроку, але частку праграмы я для вас напісала сама. Звярніце ўвагу на слайд. У гэтай праграме ў алгарытмічным раздзеле памылак няма, але яна ў мяне не працуе, можа вы адкажаце чаму? У чым тут справа, знайдзіце памылкі.

(не апісаны масівы, ні праз раздзел канстант, ні праз Var).

Хто знайшоў памылкі, той можа лічыць сябе сааўтарам праграмы.


  1. Выстаўленне адзнак за ўрок.

Складзіце ўсе адзнакі, якія вы сення сабе выставілі на ўроку і падзяліце на іх колькасць, назавіце кожны, што ў вас атрымалася.

Настаўнік дапаўняе адзнакі вучняў сваімі думкамі і падагульняе рэзультат.

VІ. Дамашняе заданне.

§7-8, практ.на с.40, №1, па жаданню №3.

VІІ. Рэфлексія.

Адзін мудры чалавек праходзіў каля храма, які будаваўся, і ўважліва назіраў за рабочымі. Калі работа закончылася, ен ў кожнага запытаўся, чым работнікі сёння займаліся. Адказы былі рознымі:



  • “Я цягаў гэтыя цяжкія каменні,”- адказаў адзін.

  • “Я выконваў сваю работу”,- дапоўніў другі.

  • “ А я будаваў храм”, - дадаў трэці.

Скажыце, а як вы адчувалі сябе на сённяшнім ўроку? Якая ў вас была функцыя?


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка