Урок-эстафета па тэме "Складанне і адніманне дробаў з аднолькавымі назоўнікамі" 7 клас Мэты ўрока: прымяненне, сістэматызацыя і прымяненне атрыманых ведаў па тэме "




Дата канвертавання11.06.2016
Памер76.27 Kb.
Урок-эстафета па тэме “Складанне і адніманне дробаў з аднолькавымі назоўнікамі”

7 клас
Мэты ўрока:

- прымяненне, сістэматызацыя і прымяненне атрыманых ведаў па тэме “Складанне і адніманне дробаў з аднолькавымі назоўнікамі”;

- праверка ведаў па тэме “Складанне і адніманне дробаў з аднолькавымі назоўнікамі”;

- развіццё ўменняў сістэматызаваць і абагульняць вывучанае;

- выхоўваць пачуццё адказнасці, уменне працаваць у калектыве.
Ход урока.

Настаўнік: Прывітанне, рабяты. Задача нашага сённяшняга ўрока: паўтарыць, сістэматызаваць атрыманыя веды па тэме “Складанне і адніманне дробаў з аднолькавымі назоўнікамі”. Але працаваць мы будзем незвычайна, урок правядзём у форме матэматычнай эстафеты, дзе вы павінны будзеце прымяніць атрыманыя веды.

Для работы раздзелімся на тры каманды. Кожная каманда прыдумае назву і выбярэ сабе капітана, які ў канцы гульні падвядзе вынікі работы кожнага члена сваёй каманды.

Няхай дэвізам нашай гульні будуць словы Арыстоцеля: «Ум заключается не только в знании, но и в умении прилагать знания на деле».

Для паспяховай работы на працягу ўрока давайце пакладзём адзін аднаму руку на плечо і пажадаем поспехаў.



Ітак, мы пачынаем. Перад вамі на стале ў кожнай групы ляжыць ліст самакантроля, дзе вы будзеце запісваць вынікі сваёй працы. Самая дысцыплінаваная група ў канцы ўрока атрымае 1 дадатковы бал.


этапа

Назва этапа

Колькасць балаў

1

Вуснае лічэнне

 

2

Тэарытычны

 

3

Адзін за ўсіх, і ўсе за аднаго

 

4

Рашэнне задач

 

5

Спаборніцтва эрудытаў

 



I этап нашай эстафеты - «Вуснае лічэнне (ад кожнай групы па аднаму прадстаўніку) (3 мінуты)
Удзельнік кожнай групы выцягвае тры лісткі з запісанымі на іх выразамі для вуснага лічэння, зачытвае іх і рашае вусна адразу. Калі памыляецца, каманда дапамагае. За кожны правільны адказ – 1 бал.
ІІ этап эстафеты: «Тэарытычны». (3 мінуты)

Прадстаўнік кожнай каманды выцягвае лісток з пытаннямі. Рыхтуюцца 2 мінуты. Адказваюць. За кожны правільны адказ – 1 бал.
1 картка

  1. Сфармулюйце правіла складання рацыянальных дробаў з аднолькавымі назоўнікамі.

  2. Як зменіцца дроб, калі змяніць знак лічніка?

  3. Як мнагачлен запісаць у выглядзе рацыянальнага дробу?


2 картка

  1. Сфармулюйце правіла аднімання дробаў з аднолькавымі назоўнікамі.

  2. Ці правільна, што калі да лічніка і назоўніка рацыянальнага дробу дадаць адзін і той жа лік, то атрымаецца дроб, роўны дадзенаму?

  3. Якія значэнні могуць прымаць зменныя, што ўваходзяць у рацыянальны дроб?


3 картка

  1. Сфармулюйце асноўную ўласцівацсць рацыянальнага дробу.

  2. Як знайсці дадатковыя множнікі кожнага з дробаў пры прывядзенні іх да агульнага назоўніка, калі агульны назоўнік ужо вядомы?

  3. Чаму роўны здабытак дробу і яго назоўніка?


ІІІ этап нашай эстафеты – «Адзін за ўсіх, усе за аднаго». (10 мінут)
Кожная каманда выконвае заданні на картках. Пасля выканання праводзяць узаемаправерку (правільнае рашэнне дае настаўнік)

За кожны правільна рэшаны прыклад – 1 бал.

Фізкультхвілінка: (2 мінуты)
Все умеем мы считать

Раз, два, три, четыре, пять —



Все умеем мы считать.

Раз! Подняться потянуться. (Под счет учителя дети выполняют потягивания.)

Два! Согнуться, разогнуться. (Наклоны. Повороты туловища.)

Три! В ладоши три хлопка,

Головою три кивка. (Движения головой.)

На четыре - руки шире. (Хлопки в ладоши.)

Пять — руками помахать. (Движения руками.)



Шесть — за парту тихо сесть.
ІV этап эстафеты – «Рашэнне задач». (15 мінут)

№ 6.34 №6.36

1 група – 2 і 6; 6

2 група – 4 і 7; 7

3 група – 5 і 8; 8

Прадстаўнікі кожнай групы рашаюць на дошцы свае заданні.
V этап нашай эстафеты - «Спаборніцтва эрудытаў».(5 мінут)

Усім камандам адно і тое ж заданне:
Скараціць дроб


Падвядзенне вынікаў. Выстаўленне адзнак.


Дамашняе заданне: № 6.36 (1 – 4), 16(5).


этапа

Назва этапа

Колькасць балаў

1

Вуснае лічэнне

 

2

Тэарытычны

 

3

Адзін за ўсіх, і ўсе за аднаго

 

4

Рашэнне задач

 

5

Спаборніцтва эрудытаў

 


этапа

Назва этапа

Колькасць балаў

1

Вуснае лічэнне

 

2

Тэарытычны

 

3

Адзін за ўсіх, і ўсе за аднаго

 

4

Рашэнне задач

 

5

Спаборніцтва эрудытаў

 



этапа

Назва этапа

Колькасць балаў

1

Вуснае лічэнне

 

2

Тэарытычны

 

3

Адзін за ўсіх, і ўсе за аднаго

 

4

Рашэнне задач

 

5

Спаборніцтва эрудытаў

 



  1. картка

  1. Сфармулюйце правіла складання рацыянальных дробаў з аднолькавымі назоўнікамі.

  2. Як зменіцца дроб, калі змяніць знак лічніка?

  3. Як мнагачлен запісаць у выглядзе рацыянальнага дробу?



  1. картка

  1. Сфармулюйце правіла аднімання дробаў з аднолькавымі назоўнікамі.

  2. Ці правільна, што калі да лічніка і назоўніка рацыянальнага дробу дадаць адзін і той жа лік, то атрымаецца дроб, роўны дадзенаму?

  3. Якія значэнні могуць прымаць зменныя, што ўваходзяць у рацыянальны дроб?




  1. картка

  1. Сфармулюйце асноўную ўласцівацсць рацыянальнага дробу.

  2. Як знайсці дадатковыя множнікі кожнага з дробаў пры прывядзенні іх да агульнага назоўніка, калі агульны назоўнік ужо вядомы?

  3. Чаму роўны здабытак дробу і яго назоўніка?


Скараціць дроб



Скараціць дроб


Скараціць дроб


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка