Тэма: Часткі Сусветнага акіяна Тып урока : вывучэнне новага матэрыялу Форма арганізацыі вучэбнай дзейнасці




Дата канвертавання01.05.2016
Памер109.51 Kb.
Тэма: Часткі Сусветнага акіяна
Тып урока : вывучэнне новага матэрыялу
Форма арганізацыі вучэбнай дзейнасці: урок- прэзінтацыя
Формы арганізацыі пазнаваўчай актыўнасці вучняў: франтальная, індывідуальная, групавая
Мэта: вывучэнне частак Сусветнага акіяна
Задачы:

- пазнаёміць з паняццямі: мацярык, паўвостраў, востаў, архіпелаг, акіян, мара, заліў, праліў;


- развіваць тварчыя здольнасці, свадзейнічаць развіццю ўвагі, памяці геаграфічнага ўяўлення, эмацыянальнага ўспрымання матэрыялу, рэфлексійных здольнасцей, умення працаваць з геаграфічнымі атласамі і контурнымі картамі;
- выкарыстаць змест тэмы ўрока і яго дыялогавую прастору для духоўнага выхавання школьнікаў, фарміравання актыўнай жыццёвай пазіцыі, адказнасці за вунікі сваёй працы і працы свайго суседа.

Абсталяванне: фізічная карта паўшар’я, контурныя карты, камп’ютар, мульцімедыйны праектар, атласы, ілюстратыўны матэрыял


Псіхалагічнае суправаджэння занятку: стварэння атмасферы даверу на ўроку, ацэнка актыўнасці і дадатнай рэзультатыўнасці вучняў

Эпіграф

Ход урока.

1. Арганізацыйны момант.

Дыдактычная задача этапа- падрыхтоўка вучняў да работы на ўроку, хуткае ўключэнне іх у дзелавы рытм



Настаўнік.

Пачнём урок з усмешкі. Улыбніцесь адзін аднаму, а зараз падарыце ўсмешку нашым гасцям.

- Добрага дня вам жадаю,

На ўрок вас запрашаю,

У чароўны прыгожы край

Таямніц, дзівосных, мар.


Сёння у нас незвычайны ўрок, а урок-прэзінтацыя. Хочацца, каб дэвізам нашага сённяшняга ўрока былі словы “Хочаш пазнаць свет – вывучай геаграфію”
2. Этап праверкі дамашняга задання.

Давайце ўспомнім

Якія абалонкі Зямлі вы ведаеце(літасфера, гідрасфера, атмасфера, біясфера)

Што называецца гідрасферай?(водная абалонка Зямлі)

З якіх частак складаецца гідрасфера?

Склад гідрасферы

Воды Сусветнага Воды сушы Вада ў атмасферы

Акіяна 96,4 % 30,5 % 0,01 %

Якое значэнне гідрасферы?


3. Этап падрыхтоўкі да засваення новых ведаў і спосабаў дзейнасцію

Конкур “Дэшыфроўшчык”

Калі вы справіцесь з заданнем, то мы можам даведацца аб чым пойдзе гаворка на уроку

А

1


Ж

7


Н

13


У

19


Э

25


Б

2


З

8


О

14


Ф

20


Ю

26


В

3


І

9


П

15


Х

21


Я

27


Г

4


К

10


Р

16


Ц

22


Ы

28


Д

5


Л

11


С

17


Ш

23


29

Ч


Е

6


М

12


Т

18


Ь

24




І так, аб чым пойдзе гаворка сёння на уроку? Малайцы! Такім чынам тэма нашага ўрока “ Часткі Сусветнага акіяна”

Слайд №1.

Тэма урока “ Часткі Сусветнага акіяна”


Слайд №2

Мэта: вывучэнне частак Сусветнага акіяна

Задачы:

- пазнаёміць з паняццямі: мацярык, паўвостраў, востаў, архіпелаг, акіян, мара, заліў, праліў;



- пражоўжыць фарміраванне работы з картамі атласа;
Перад вамі ляжаць акрушы паперы. Выберыце і адзначце кожны для сябе тыя мэты, якія б вы хацелі дасягнуць у выніку ўрока:
1. Праявіць уменне пры характарыстыкі утварэння астравоў, паўастравоў, мароў, заліваў, праліваў, уменне характарызаваць іх па плану.

2. Пашырыць веды аб сусветным акіяне.

3.Выдзеліць галоўнае ў вывучаемым матэрыяле.

4. Удасканаліць прыёмы работы з геаграфічнай і контурнай картай, атласам

5.Добра падрыхтавацца да праверачнай работы.

6.Атрымаць высокі бал.

7. Несці адказнасць за вынікі сваёй працы і працы свайго сябра.

8.

Вы можаце паставіць для сябе сваю ўласную мэту(напішыце яе пад нумарам 8)


Малайцы. Для таго каб дасягнуць нашых мэт, нам з вамі неабходна сёння добра папрацаваць. Я прапаную вам наступны план работы:

План


1. Знаёмства з мацерыкамі, паўастравамі, астравамі, архіпелагамі

2. Знаёмства з акіянамі

3. Знаёмства з марамі, залівамі, пралівамі

4. Турнір знатакоў

5. Інфармацыя аб дамашнім заданні

6. Падвядзенне вынікаў

7. Рэфлексія

Настаўнік.

Сусветны акіян- асноўная частка гідрасферы, непрырыўная, але не сплашная водная абалонка Зямлі, акружаючая мацерыкі і астравы і адрозніваецца обўносцью солевой будовы

Сусветны акіян – рэгулятар цеплыні. Сусветны акіян валодае багацейшымі харчовымі, мінеральнымі і энергетычнымі рэсурсамі.
Слайд №3

Часткі Сусветнага акіяна падзяляюцца часткамі сушы. Давайце з імі пазнаймімся

Гэта мацерыкі, паўастравы, астравы і архіпелагі.

Слайд №4.

Мацерыкі- гэта буйныя участкі сушы, з усіх старон або амаль з усіх старон акружонныя вадой.

- Якія мацерыкі вы ведаеце? Пакажыце іх на карце.

- Якія мацерыкі акружонныя вадой з усіх старон?

- Якія мацерыкі акружонныя вадой не з усіх старон?

- А ці ведаеце вы мацерыкі? Прадоўжыце сказ:

- “Самый буйный мацярык – гэта…………………….”;

- “Самый маленькій мацярык – гэта……………………”;

- “Самый жаркій мацярык-гэта………………………”;

- “Самый халодны мацярык – гэта-------------------------“;
Слайд № 5.

Якрамя мацерыкоў, участкамі сушы з’яўляюцца паўастравы. Чым яны адрозніваюцца ад мацерыкоў? (Паўвостраў – гэта участкі сушы, якія ўдаюцца ў водную прастору, з трох бакоў акружаны вадой, а чацвёртым бокам злучаюцца з масівам сушы(мацерыка ці вострава) Напрыклад Аравійскі паўвостраў, Індакітай, Індастан, Каліфорнія, Камчатка, Лабрадор, Скандынаўскі паўвостваў, Самалі, таймыр, Фларыда)

- Знайдзіце на карце пералічаныя паўастравы
Слайд №6.

Таксама участкамі сушы з’ўляюцца астравы. Чым яны адрозніваюцца ад мацерыкоў? Ад паўастравоў? ( Астравы - гэта невялікія, упараўнанні з мацерыкамі, участкі сушы, якія з усіхбакоў акружаны вадой. Напрыклад: Вялікабрытанія, Грэнландыя, Ісландыя, Калімантан, Мадагаскар, Новая Гвінея, Новая Зеландыя, Вогненная Зямля, Сахалін, Тасманія

- Знайдзіце на карце пералічаныя астравы.
Слайд №7

- Выдзеляюць часткі акіяна і астраўныя архіпелагі. Архіпелаг- гэта група астравоў, якія ляжаць на невялікай адлегласцях адзін ад другога.

- -Найдзіце на карце Вялікія Антыльскія, Гавайскія, Японскія архіпелагі.

Сусветны акіян – галоўная частка гідрасферы, аб’едзіняючая ў адзінае цэлае воды усіх акіянаў, складае 71 % усёй паверхі планеты. Разгледзім часткі Сусветнага акіяна.


Слайд №8. К часткам Сусветнага акіяна адносяцца: акіяны, моры, залівы, пралівы.
Слайд№9

Акіяны – гэта вялізныя водныя прасторы, раздзялённыя участкамі сушы.



Настаўнік .

Да сусветных акіянаў адносяцца Ціхі, Атлантычны, Індыйскі, Паўночны Ледавіты

Давайце больш дэталёва з імі пазнаёмімся
Ціхій акіян - самый вялікій, займае амаль палову плошчы Сусветнага акіяна- 180 млн. км2

Назван партугальскім мараплавацелем Фернаном Магеланом з-за спакойнага надвор’я, гасподствуючага ў цячэнні трох месяцаў і 20 дней яго плаваня праз акіян ад Вогненной Зямлі да Філіпінскіх астравоў ў 1520-1521 гг. Да гэтага ў 1513г. іспанскій конкістадор Васко Нуньес дэ Бальюао назваў яго Паўднёвым акіянам, а ў сярэдзіне 18 ст., па предлажэнню французкага географа Філіпа Бюаша, яго назвалі Усходні акіян.



Папяраджальныя заданні вучняў.

Атлантычны акіян.

Індыйскі акіян

Паўночна-Ледавіты акіян



Фізкультхвілінка для вачэй

Слайд № 10

Нанясіце акіяны на контурную карту

Слайд № 11

Мора-гэта частка акіяна, адрозніваецца ад яго свойствамі, цячэннямі, жывучымі ў ім арганізмамі.

Мора бываюць унутраннымі і ускраінымі. Унутраныя мора- гэта мора, далёка упадваючыя ў мацярык. Ускраіныя мара – гэта мара размешчаныя па акраінам мацерыкоў

Слайд № 12.

- Мора Чорнае – унутраннае, а Баранцава – ускраінае. У чым адрозненне?

Знайдзіце на карце мары: Азоўскае, Аравійскае, Балтыйскае, Баранцэва, Усходне-Сібірскае, Карыбскае, Чырвонае, Ахацкае, Мрамарнае, Міжземнае, Чорнае, Японскае

Слайд № 13.

- Мора Паўночна Ледавітага акіяна: Баранцава, Карскае, Лапцевых, Чукоцкае, Усходне-Сібірскае

Слайд № 14.

- Мора Ціхага акіяна: Берынгава, Ахоцкае, Усхадне-Кітайскае, Тасманава

Слайд № 15.

Мора Індыйскага акіяна: Чырвонае, Аравійскае

Слайд № 16.

Мора Атлантычнага акіяна: Чарнае, Міжземнае, Нарвежскае, Паўночнае, балтыйскае

Слайд № 17.

Пры дапамозе карты вызначце і абазначце пэўнай лічбай, да якіх мораў адносяцца пералічаныя ніжэй водныя аб’екты

Мора

Унутранае

Ускраіннае

Баранцава







Паўднёва-Кітайскае







Чорнае







Балтыйскае







Берынгава







Міжземнае







Карыбскае







Чырвонае







Аравійскае







Вызначце геаграфічнае становішча марэй па плану

1 варыянт- Чарное мора

2 варыянт- Міжземнае мора

3 – варыянт – Аравійскае мора



План апісання мораў

1. Назваць і паказаць мора, вызначыць да якога акіяна адносіцца

2. Вызначыць паміж якімі мерыдыянамі і паралелямі находзіцца працяжоннасць

3. Якія мацерыкі, астравы амывае; якімі пралівамі злучаны з акіянамі і морамі


Слайд 18

Залів – гэта частка акіяна(мора), упадаючая ў сушу, але свабодна сообщающая з акіянам(морам)

Найдзіце на карце ў атласе залівы: Бенгальскій, Гвінейскі, Гудзонаў, Мексіканскі, Персіцкі
Слайд № 19

Пралів – параўнальна нешырокая водная прастора, агранічана з двух старон берагамі мацерыкоў і астравоў

Найдзіце на карце пралівы: берынгаў, Гібралтаркі, Дрэйка, Магеланаў, Мазамбікскі

А зараз мне патрэбна ваша дапамога. Давайце разам створым фізічную карту свету. (Деці самастойна наносяць на вотман ўсе аб'е’ты якія прайшлі на ўроку)

Слайд №20

Астраўныя архіпелагі:

Вялікія Антыльскія, Гавайскія, Філіпінскія, Японскія.

Астравы: Вялікабрытанія, Грэнландыя, Ісландыя, Мадагаскар, Новая Гвінея, Тасманія

Полуастравы: Аравійскі, Індакітай, Індастан, каліфорнія, камчатка, лабрадор, Скандынаўскі

Мора: Азоўскае, Аравійскае, Балтыйскае, Ахоцкае, Чорнае, Усходне-Сібірскае, Японскае

Залівы: Бенгальскій, гвінейскі, Гудзонаў, Месксіканскі, Персідцкі.

Пралівы: Берынгаў, Дрэйка, Магеланаў, Мазамбійскі, Гібралтарскі



Этап замацавання вывучанага

А зараз я праверу на колькі вы засвоілі сённяшні матэрыял урока.


Турнір знатакоў

  1. Участкі сушы, якія з усіх старон акружонныя вадой называюцца- астравамі

  2. Самы вялікі па плошчы мацярык –

  3. Самы вялікі востраў свету-

  4. Скандынаўскі паўвостраў знаходзіцца –

  5. Колькі ўсіх мацерыкоў-

  6. Назавіце акіян, якому належыць другое месца па велічыне-

  7. Самы халодны акіян-

  8. Колькі частак свету-

  9. Самы буйны паўвостраў Зямлі-

  10. Які праліў злучае Афрыку з Еўразіяй-

  11. Самы цёплы акіян-

  12. Самы жаркі кантынент-

  13. Гэта востраў лёду і вулканаў-

  14. Назавіце кантыненты, якія адносяцца да Паўднёвых-

  15. Назавіце мацерыкі, які утвараюць адну частку свету-

  16. Самы буйны архіпелаг Зямлі-

  17. Уздоўж берагоў Аўстраліі працягнуся рыф пад назвай –

  18. Поўвостраў Лобрадор размешчаны –

  19. Гэты праліў раздзяляе Афрыку і востраў Мадагаскар-

  20. Які праліў амывае заходнія берагі Афрыкі-

Слайд № 21

Этап інфармацыі аб дамашнім заданні

1-3 узроўні § 4, наменклатура

4-5 узроўні § 4, наменклатура, творчае заданне

Творчае заданне

Пабудаваць крыжаванку

Знайсці раманы ў якіх апісваюцца астравы


Этап падвядзення вынікаў уроку

Настаўнік уручае вучням сертыфікаты. І выстаўляе адзнакі.



Этап рэфлексіі.

Давайце звернемся да нашага уроку. Паглядзіце калі-ласка якія мэты для сябе паставілі? Ці дасягнулі вы іх? Чаму?



Звярніце увагу на дошку перад вамі паказаны розныя астравы. Выберыце тыя, якія адпавядаюць вашаму настрою у пачатку ўрока і канцы. Прымацуйце да іх свае караблі. Малайцы. Мне было вельмі прыемна працаваць сёння з вамі . Да новых сустрэч.


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка