Специализированный социально-гуманитарный модуль «история» І. Перечень дисциплин по выбору студента




Дата канвертавання27.03.2016
Памер101.37 Kb.
СПЕЦИАЛИЗИРОВАННЫЙ

СОЦИАЛЬНО-ГУМАНИТАРНЫЙ МОДУЛЬ «ИСТОРИЯ»

І. ПЕРЕЧЕНЬ ДИСЦИПЛИН ПО ВЫБОРУ СТУДЕНТА

на весенний семестр 2013-2014 учебного года:

1 курс, лечебный факультет
1) Великая Отечественная война советского народа (в контексте Второй мировой войны)

2) История культуры Беларуси



1 курс, фармацевтический факультет
1) Великая Отечественная война советского народа (в контексте Второй мировой войны)

2) Культурология, религиоведение



ІІ. ОПИСАНИЕ СПЕЦИАЛИЗИРОВАННЫХ МОДУЛЕЙ ПО ВЫБОРУ СТУДЕНТА
Приложение 1: 1 курс, специальность «Лечебное дело»;

Приложение 2: 1 курс, специальность «Фармация».




Назва спецыялізаванага модуля па выбару студэнтаў

Вялікая Айчынная вайна савецкага народа (у кантэксце Другой сусветнай вайны)



Спецыяльнасть

1-79 01 01 – Лячэбная справа; 1-79 01 07 – Стаматалогія; 1-79 01 08 – Фармацыя



Курс навучання

1



Семестр навучання

2



Працаёмістасць у заліковых адзінках

2



Ступень, званне, прозвішча, імя, імя па бацьку выкладчыка

Кандыдат гістарычных навук, дацэнт Балтрушэвіч Наталля Генадзьеўна;

Ст. выкладчык Марцынкевіч Івн Анатольевіч;





Мэты спецыялізаванага модуля па выбару студэнта

Фарміраванне павагі да подзвігу савецкага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны, усведамленне міжнароднай значнасці ўклада беларускага народа ў дасягненні Перамогі



Прарэквезіты (абавязковая дысцыплмна інтэграванага модуля)

Гісторыя Беларусі



Змест спецыялізаванага модуля па выбару

Міжнароднае становішча напярэдадні Другой сусветнай вайны. Пачатак Другой сусветнай вайны і падзеі ў Беларусі. Акупацыя Германіяй краін Еўропы. СССР напярэдадні Вялікай Айчыннай вайны. Пачатак Вялікай Айчыннай вайны; Акупацыйны рэжым. Партызанская і падпольная барацьба на акупіраванай тэрыторыі. Падзеі на франтах вайны. Крушэнне наступальнай стратэгіі германскага вермахта. Вызваленне Беларусі ад германскіх захопнікаў. Савецкі тыл у гады вайны. Заканчэнне Вялікай Айчыннай і Другой сусветнай войнаў.

Роля подзвігу савецкага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны і дасягненні вялікай Перамогі.





Рэкамендуемая літаратура

  1. Великая Отечественная война советского народа (в контексте Второй мировой войны): учеб. пособие / под ред. А.А. Ковалени, Н.С. Сташкевича. – Мн., 2004.

  2. Беларусь у гады Другой сусветнай вайны і Вялікай Айчыннай вайны (верасень 1939 г. – верасень 1945 г.) // Гісторыя Беларусі. У 2 ч.– Мн., 2003. – Ч. 2. С. 217 – 279.



Метады выкладаня

Метады праблемнага навучання, асобасна арыентаваныя (развіваючыя) тэхналогіі, заснаваныя на актыўных (рэфлексійна-дзейнасных) формах і метадах навучання, інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі.



Мова навучання

Беларуская
Приложение 1




Назва спецыялізаванага модуля па выбару студэнтаў


Гісторыя культуры Беларусі



Спецыяльнасть

1-79 01 01 – Лячэбная справа



Курс навучання

1



Семестр навучання

2



Працаёмістасць у заліковых адзінках

2



Ступень, званне, прозвішча, імя, імя па бацьку выкладчыка

Кандыдат гістарычных навук, дацэнт Балтрушэвіч Наталля Генадзьеўна;

Ст. выкладчык Марцынкевіч Івн Анатольевіч;





Мэты спецыялізаванага модуля па выбару студэнта

Фарміраванне павагі да здабыткаў беларускай нацыянальнай культуры, разуменне складанасці і супярэчлівасці яе станаўлення і гістарычнага развіцця, усведамленне значнасці беларускіх культурных каштоўнасцяў для стнаўлення асобы і развіцця грамадства.



Прарэквезіты (абавязковая дысцыплмна інтэграванага модуля)

Гісторыя Беларусі



Змест спецыялізаванага модуля па выбару

Культура старажытнай Беларусі (Х – ХІІІ) стст. Культура Вялікага княства Літоўскага (ХІV – ХVІ стст.) Рэнесанс. Культура Вялікага княства Літоўскага (ХVІ – ХVІІ стст.). Ад Рэнесанса да Асветніцтва (культура Беларусі (ХVІІ – ХVІІІ стст.) Культура Беларусі (ХІХ – пачатку ХХ ст.) Культура Савецкай Беларусі ў Міжваенны перыяд (1920 – 1930-я гг.). Культура Заходняй Беларусі (1921 – 1941 гг.). Культура Беларусі ў другой палове ХХ ст.- пачатку ХХІ ст. Культура беларускага замежжа.



Рэкамендуемая літаратура

  1. Лыч Л., Навiцкi У. Гiсторыя культуры Беларусi. – Выд. 2. – Мн., 1997.

  2. Парашкоў С.А. Гісторыя культуры Беларусі. – Мн., 2003.

3. Смаляк С.Р. Гісторыя і сучаснасць беларускай культуры. – Мн., 1991.



Метады выкладаня

Метады праблемнага навучання, асобасна арыентаваныя (развіваючыя) тэхналогіі, заснаваныя на актыўных (рэфлексійна-дзейнасных) формах і метадах навучання, інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі.



Мова навучання

Беларуская


Приложение 2



Назва спецыялізаванага модуля па выбару студэнтаў

Вялікая Айчынная вайна савецкага народа (у кантэксце Другой сусветнай вайны)



Спецыяльнасть

1-79 01 01 – Лячэбная справа; 1-79 01 07 – Стаматалогія; 1-79 01 08 – Фармацыя



Курс навучання

1



Семестр навучання

2



Працаёмістасць у заліковых адзінках

2



Ступень, званне, прозвішча, імя, імя па бацьку выкладчыка

Кандыдат гістарычных навук, дацэнт Балтрушэвіч Наталля Генадзьеўна;

Ст. выкладчык Марцынкевіч Івн Анатольевіч;





Мэты спецыялізаванага модуля па выбару студэнта

Фарміраванне павагі да подзвігу савецкага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны, усведамленне міжнароднай значнасці ўклада беларускага народа ў дасягненні Перамогі



Прарэквезіты (абавязковая дысцыплмна інтэграванага модуля)

Гісторыя Беларусі



Змест спецыялізаванага модуля па выбару

Міжнароднае становішча напярэдадні Другой сусветнай вайны. Пачатак Другой сусветнай вайны і падзеі ў Беларусі. Акупацыя Германіяй краін Еўропы. СССР напярэдадні Вялікай Айчыннай вайны. Пачатак Вялікай Айчыннай вайны; Акупацыйны рэжым. Партызанская і падпольная барацьба на акупіраванай тэрыторыі. Падзеі на франтах вайны. Крушэнне наступальнай стратэгіі германскага вермахта. Вызваленне Беларусі ад германскіх захопнікаў. Савецкі тыл у гады вайны. Заканчэнне Вялікай Айчыннай і Другой сусветнай войнаў.

Роля подзвігу савецкага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны і дасягненні вялікай Перамогі.





Рэкамендуемая літаратура

  1. Великая Отечественная война советского народа (в контексте Второй мировой войны): учеб. пособие / под ред. А.А. Ковалени, Н.С. Сташкевича. – Мн., 2004.

  2. Беларусь у гады Другой сусветнай вайны і Вялікай Айчыннай вайны (верасень 1939 г. – верасень 1945 г.) // Гісторыя Беларусі. У 2 ч.– Мн., 2003. – Ч. 2. С. 217 – 279.



Метады выкладаня

Метады праблемнага навучання, асобасна арыентаваныя (развіваючыя) тэхналогіі, заснаваныя на актыўных (рэфлексійна-дзейнасных) формах і метадах навучання, інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі.



Мова навучання

Беларуская

1.



Название специализированного модуля по выбору студента

Культурология, религиоведение


2.

Специальность

1-79 01 08  «Фармация».

3.

Курс обучения

1

4.

Семестр обучения


2

5.

Трудоемкость в зачетных единицах

2

6.

Степень, звание, фамилия, имя, отчество преподавателя

Кандидат исторических наук, доцент Болтрушевич Наталья геннадьевна; ст. преподаватель Шевкун павел Викторович; ст. преподаватель Мартинкевич Иван Анатольевич

(кафедра социально-гуманитарных наук)



7.

Цели специализированного модуля по выбору студента

Привитие интереса к диалектике культурных процессов, понимание их сложности и проблематичности, уяснение социальной значимости и многообразия религиозных форм в культуре.

8.

Пререквизиты (обязательная дисциплина интегрированного модуля)

История Беларуси

9.

Содержание специализированного модуля по выбору студента

Культурология и религиоведение как система научных знаний о культуре и религии. Сущность и динамика культуры. Культура и цивилизация. Формы и субъекты культуры. Религия как социокультурный феномен. Первобытная культура. Культура древних цивилизаций. Античная культура. Происхождение и сущность христианства. Культура европейского средневековьяю Становление и развитие ислама. Культура арабского Востока. Культура эпохи Возрождения и Нового времени. Культура Новейшего времени. Ценностные приоритеты в культуре XXI века. Особенности формирования общенациональной культуры Беларуси.

10.

Рекомендуемая литература

  1. Культурология: Учеб. пособие. Под общ. ред. С.В. Лапиной. – Мн., 2003.

  2. Культурология: учеб. пособие / под науч. ред А.С. Неверова. – 3-е изд. испр.. – Минск: Выш.шк., 2007. – 368 с.

  3. Религиоведение / Кудрявцев В.В., Яскевич Я.С. – Минск, 2003.

11.

Методы преподавания

Методы проблемного обучения, личностно ориентированые (развивающие) технологии, основаные на активных (рефлексийно-действенных) формах и методах обучения, информационно-комуникативные технологии.

12.

Язык обучения

Русский


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка