Русялевіч Алены Раманаўны Тэма. Развіццё феадальнага грамадства Месца ўрока ў раздзеле: 7 урок




Дата канвертавання18.05.2016
Памер74.08 Kb.
Тэхналагічная карта ўрока гісторыі Беларусі ў 7 класе

педагога гісторыі і грамадазнаўства ДУА “Доцішская базавая школа”

Русялевіч Алены Раманаўны

Тэма. Развіццё феадальнага грамадства

Месца ўрока ў раздзеле: 7 урок

Тып урока: камбінаваны
Мэта: вызначыць, якім быў сацыяльны склад насельніцтва ВКЛ ў ХV- ХVІ стст. і якімі былі асаблівасці сацыяльнага становішча розных саслоўяў.
Задачы: плануецца, што ў канцы ўрока вучні будуць

  • ведаць:

- групы саслоўяў феадальнага грамадства ВКЛ ХV- ХVІ стст.;

- групы сялян па ступені феадальнай залежнасці і па павіннасцях;

- заканадаўчыя акты, якія аформілі прыгон сялян у ВКЛ;


  • умець :

  • састаўляць і чытаць структурна-лагічныя схемы “Саслоўі ў ВКЛ”, “Групы сялян

паводле іх павіннасцей”;

  • тлумачыць, хто такія землеўладальнікі і землекарыстальнікі;

  • правільна выканаць тэст па тэме;


Задачы на мове вучняў:

  • ведаць:

- групы саслоўяў феадальнага грамадства ВКЛ ХV- ХVІ стст.;

- групы сялян па ступені феадальнай залежнасці і па павіннасцях;

- заканадаўчыя акты, якія аформілі прыгон сялян у ВКЛ;

  • умець :

- тлумачыць, хто такія землеўладальнікі і землекарыстальнікі;

- правільна выканаць тэст па тэме.
НаШтоБуЗУ:

  • Ведаць саслоўі ВКЛ у ХV- ХVІ стст.;

  • Групы сялян:

а) па ступені феадальнай залежнасці;

б) па сваіх павіннасцях;



  • Этапы запрыгоньвання сялян.


Абсталяванне: мультымедыйная ўстаноўка, камп’ютар, ЭСН “Гісторыя Беларусі. Беларускія землі са старажытнейшых часоў да сярэдзіны ХVІ ст.”, карта “ВКЛ у ХV- ХVІ стст.”, прэзентацыя, картка для праверкі д. з., карткі з тэстам, ключ да тэста, карткі “НаШтоБуЗУ”, надрукаваныя словы для састаўлення структурна-лагічнай схемы, табліцы “Этапы запрыгоньвання сялянства”, надрукаваныя мэты на мове вучняў і незакончаныя сказы для рэфлексіі.


п/п

Этапы ўрока

Час

Дзейнасць педагога

Дзейнасць навучэнцаў

Метады, прыёмы, формы работы

Прагназуемы вынік

Абсталяванне

1

Арганізацыйны этап

1-3 хв.

Вітаецца з прысутнічаючымі. Правярае гатоўнасць да ўрока.

Чытае верш. Стварае працоўную атмасферу.



Вітаюцца, успрымаюць і ўсведамляюць словы настаўніка.

слоўнікавы

Навучэнцы арганізаваны на працу




2

Праверка дамашняга задання

7-9 хв.

Раздае заданні.

Правярае і каменціруе выкананне. Выстаўляе адзнакі.



Выконваюць атрыманыя заданні. Удзельнічаюць у ацэнцы адказваючых.

слоўнікавы, інфармацыйны, практычны; індывідуальная, франтальная

Засвоена тэма мінулага ўрока

камп’ютар, ЭСН, карткі з заданнямі

3

Аб’яўленне тэмы, мэты ўрока, пастаноўка вучэбных задач

1-3 хв.

Аб’яўляе тэму ўрока. Дапамагае вучням сфармуляваць вучэбныя задачы, запісвае іх на дошцы.

Асэнсоўваюць тэму, фармулюць вучэбныя задачы.

слоўнікавы;

калектыўная,

дыялог настаўнік-вучні


Пастаўлены задачы на ўрок

картка з надрукаваны-

мі задачамі на мове вучняў



4

Актуалізацыя ведаў

1-3 хв.

Слухае, каменціруе і карэкціруе адказы вучняў

Зачытваюць пытанні рубрыкі “Успомніце” (ст.98) і адказваюць на іх

Слоўнікавы, праблемна-пошукавы;

калектыўная



Узноўлены неабходныя для далейшай працы веды

падручнік

5

Новая тэма
Саслоўі ВКЛ


  1. Землеўладальнікі і землекарыстальнікі




  1. ФІЗХВІЛІНКА



  1. Павіннасці сялян



  1. Этапы запрыгоньвання сялян

20-25

хв.


3-5 хв.

2-4 хв.


1-2 хв.
3-4 хв.

3-5 хв.


Арганізуе ўспрыманне, асэнсаванне і засваенне вучнямі новай тэмы.

Раздае заданні і арганізуе работу ў групах.

Арганізуе франтальную работу па пункту.

Праводзіць рухомую гімнастыку, гімнастыку для вачэй

Арганізуе праблемную сітуацыю.

Раздае карткі з табліцамі



Актыўна працуюць.
Працуюць у групах.

Адказваюць на пастаўленыя пытанні.

Выконваюць практыкаванні.
Шукаюць адказы на прапанаванае заданне.

Запаўняюць табліцу па ўзору


праблемна-пошукавы, практычны, наглядны;

групавая

наглядны, інфармацыйны,

калектыўная, франтальная

практычны

праблемна-пошукавы,

практычны



Поўнае засваенне новай тэмы

Саставяць структурна-лагічную схему “Саслоўі ВКЛ”


Будуць разумець адрозненні паміж землеўладальніка-мі і землекарыс-

тальнікамі

Раслабленне і адпачынак

Будуць ведаць этапы запрыгоньвання сялян


Карткі са словамі


Камп’ютар, прэзентацыя


Камп’ютар, прэзентацыя

Карткі з табліцамі, камп’ютар, прэзентацыя


6

Абагульненне і замацаванне

3-5 хв.

Раздае карткі з тэстам, арганізуе вучняў на яго выкананне і праверку. Выстаўляе адзнакі за ўрок.

Выконваюць тэст. Ажыццяўляюць яго ўзаемаправерку.

самастойная работа;

індывідуальная



Дасягнуць пастаўленых вучэбных задач




7

Дамашняе заданне

1-2 хв.

Каменціруе дамашняе заданне, запісвае на дошцы, правярае запісы ў дзённіках.

Запісваюць дамашняе заданне ў дзённкі.

слоўнікавы, наглядны;

франтальная, індывідуальная



Зразумеюць як выконваць дамашняе заданне




8

Рэфлексія

1-2 хв

Зачытвае незакончаныя сказы

Дапаўняюць прапанаваныя сказы

інтэрактыўны, інфармацыйна- рэцэптыўны;

дыялог настаўнік-вучні



Прааналізуюць сваю дзейнасць (дасягненне пастаўленых задач), асвядомяць задачы на наступны ўрок

Картка з надрукаваны - мі сказамі


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка