Раённага метадычнага аб’яднання настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння на 2013-2014 навучальны год




Дата канвертавання06.07.2016
Памер94.47 Kb.
УЗГОДНЕНА ЗАЦВЯРДЖАЮ

Метадыст РВМК Начальнік аддзела адукацы Кедала Ж.А. спорту і турызму

Зэльвенскага райвыканкама

С.М.Лойка




План работы

раённага метадычнага аб’яднання настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння на 2013-2014 навучальны год
1. Аналіз работы метадычнага аб’яднання настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння за 2012-2013 навучальны год і задачы на 2013-2014 навучальны год

У 2012-2013 навучальным годзе раённае метадычнае аб’яднанне настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння працаваць над наступнай тэмай:

” Удасканаленне адукацыйнага працэсу па працоўным навучанні і чарчэнню на аснове яго цэласнасці”.

У сувязі з вышэй адзначаным работа раённага метадычнага аб’яднання настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння была накіравана на вырашэнне наступных задач: стварыць ўмовы для асобасна-прафесійнага развіцця настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння праз узмацненне практычнай састаўляючай метадычнай работы, актывізацыю вучобы педагогаў па праектаванню і правядзенню ўрокаў на сучасным узроўні ў мэтах павышэння якасці адукацыі; павысіць прафесійную кампетэнтнасць настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння па выкарыстанні сучасных падыходаў да забеспячэння зместу адукацыйнага працэсу па працоўным навучанні; арганізацыі пазакласнай работы па прадмету і якаснай падрыхтоўкі вучняў да ўдзелу ў алімпіядзе і навукова-практычнай канферэнцыі па працоўным навучанні; эфектыўнасці прафарыентацыйнай работы з вучнямі; павышэння прафесійнай кампетэнцыі настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэння; забяспечыць ўдасканаленне асобасна-прафесійнага ўзроўню настаўнікаў, павышэнне іх матывацыі да самаразвіцця і самарэалізацыі.

На працягу навучальнага года было праведзена 4 заняткі метадычнага аб’яднання па тэмах “Сучасныя падыходы да забеспячэння зместу адукацыйнага працэсу па працоўным навучанні” (СШ№3 г.п.Зэльва), “Азнаямленне з вопытам арганізацыі пазакласнай работы настаўнікаў па прадмету і якаснай падрыхтоўкі вучняў да ўдзелу ў алімпіядзе і навукова-практычнай канферэнцыі па працоўным навучанні” (сумесна з настаўнікамі Слонімскага раёна на базе СШ № 3 г. Слоніма), “Эфектыўнасць прафарыентацыйнай работы з вучнямі” (Галынкаўская СШ),“ Павышэнне прафесійнай кампетэнцыі настаўнікаў чарчэння”( санаторная школа-інтарнат г.п.Зэльва). У параўнанні з мінулым навучальным годам колькасны і якасны склад настаўнікаў практычна не змяніўся.

Выніковасцю характарызавалася работа наступных настаўнікаў: алімпіяды ў старэйшым звяне - Астапка М.С., Мазец М.В. (СШ №2 г.п.Зэльва); Палховіч Ю.Г. (Галынкаўская СШ), Жамойцін Ю.Ч. (гімназія № 1 г.п.Зэльва), Грышкевіч В.Р.(Князеўская гімназія), Буткевіч С.М. (СШ №3 г.п.Зэльва);

алімпіяды ў сярэднім звяне - Астапка М.С., Мазец М.В. (СШ №2 г.п.Зэльва); Буткевіч С.М., Кароза А.А. (СШ №3 г.п.Зэльва), Жамойцін Ю.Ч. (гімназія № 1 г.п.Зэльва), Грышкевіч В.Р.(Князеўская гімназія), Палховіч Ю.Г. (Галынкаўская СШ), Свістуна І.І., Пузач Н.М. (Дзярэчынскі д/с-СШ), Якалцэвіч Я.І., Валкоўскай В.С. (Ялуцавіцкая БШ), Безносік А.Б., (Міжэрыцкі д/с-СШ),

ХІ навукова-практычная канферэнцыя - Захарка В.А.(Цяглевіцкі д/с-СШ), Палховіч Ю.Г. (Галынкаўская СШ), Мазец М.В. (СШ №2 г.п.Зэльва).

Набыты новыя стэнды ў кабінеты: СШ № 3 г.п.Зэльва, Князеўскай гімназіі, Міжэрыцкі д/с -СШ.

Надавалася ўвага вывучэнню эфектыўнай педагагічнай практыкі. Так на базе СШ №2 адбыўся абласны семінар па працоўным навучанні, дзе настаўнікі працоўнага навучання Мазец М.В., Грышкевіч В.Р., Якалцэвіч Я.І. давалі адкрытыя ўрокі і майстар-класы. Па выніках абласнога семінара адзначана станоўчая работа настаўнікаў працоўнага навучання раёна.

У красавіку Мазец М.В. (СШ №2 г.п.Зэльва) прыняла ўдзел у рэспубліканскім семінары па працоўным навучанні, дзе паказала адкрыты ўрок у чужым класе. Па выніках рэспубліканскага семінара адзначана станоўчая работа настаўніцы СШ № 2 г.п. Зэльва – Мазец М.В з атрыманнем граматы упраўлення адукацыі.

На пасяджэннях раённага метадычнага аб’яднання праводзіўся абмен вопытам работы педагогаў па наступных тэмах “Укараненне сучасных электронных сродкаў навучання і інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным працэсе” (Баброўскі С.М., Елкаўскай СШ). “Прымянення сучасных падыходаў да забеспячэння зместу адукацыйнага, выхаваўчага працэсу па працоўным навучанні” (Мазец М.В. СШ №2 г.п.Зэльва).

На працягу навучальнага года выконваўся план курсавой падрыхтоўкі настаўнікаў. Прайшлі курсы павышэння кваліфікацыі 4 настаўнікі працоўнага навучання і чарчэння.

Разам з тым у арганізацыі метадычнай работы з настаўнікамі працоўнага навучання і чарчэння маюцца пэўныя рэзервы. Вынікі алімпіяды па працоўнаму навучанню сведчаць аб недастатковай эфектыўнасці работы настаўнікаў па прадмету. Праведзенае анкетаванне паказвае, што ў многіх настаўнікаў, асабліва сумяшчальнікаў узнікаюць цяжкасці пры планаванні структуры урока працоўнага навучання, выкарыстанні рацыянальных прыёмаў, метадаў і формаў работы на ўроках працоўнага навучання і чарчэння, прымяненні сучасных педагагічных і інфармацыйных тэхналогій у выкладанні вучэбных дысціплін.

Патрабуе актывізацыі рэдакцыйна-выдавецкай дзейнасць па распрацоўцы і выданню метадычнай прадукцыі; па вывучэнню і абагульненню перадавой педагагічнай практыкі. Застаюцца не вырашанымі пытанні эстэтызацыі і матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння майстэрняў працоўнага навучання.

Існуе неабходнасць у арганізацыі метадычнай вучобы педагогаў па наступных пытаннях: асаблівасці прымянення электронных сродкаў навучання ў адукацыйным працэсе па працоўнаму навучанню; выкарыстанне інфармацыйных тэхналогій на вучэбных занятках па чарчэнню; кантрольна-ацэначная дзейнасць, як форма кіравання самаразвіццём асобы вучня; асноўныя накірункі удасканалення прафесійнага майстэрства настаўніка працоўнага навучання,чарчэння; роля кабінета (майстэрні) працоўнага навучання ў стварэнні ўмоў для павышэння якасці адукацыйнага працэсу; развіццё у вучняў каштоўнай арыентацыі на рабочыя прафесіі; асаблівасці складання тэхналагічных карт і афармлення тлумачальнай запіскі творчага праекта пры падрыхтоўцы да алімпіяды па працоўным навучанні.

У 2013/2014 навучальным годзе метадычнае аб’яднанне настаўнікаў працоўнага навучання і чарчэня будзе працаваць над наступнай метадычнай тэмай : “Удасканаленне адукацыйнага працэсу праз павышэнне прафесійнага майстэрства педагогаў”. Асноўныя задачы метадычнай работы з настаўнікамі працоўнага навучання і чарчэння будуць наступныя: актуалізацыя і паглыбленне прадметных ведаў педагогаў; удасканаленне педагагічнай тэхнікі настаўнікаў; падрыхтоўка настаўнікаў да атэстацыі.

2. Пасяджэнні раённага метадычнага аб’яднання:
Занятак 1. 19 снежня 2013 года Цяглевіцкі д/с- СШ (настаўнікі працоўнага навучання)

Тэма: Кантрольна-ацэначная дзейнасць, як форма кіравання самаразвіццём асобы вучня

Форма правядзення: круглы стол

І. Навукова-метадычны блок:

1.Значэнне і функцыі кантролю за вынікамі вучэбнай дзейнасці вучняў



Палховіч Ю.Г. Галынкаўская СШ

ІІ. Вучэбна-метадычны блок:

1. Віды,формы і метады кантролю вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў

Свістун І.І. Дзярэчынскід/с-СШ

2. Паказчыкі ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў на ўроку працоўнага навучання



Валкоўская В.С.Ялуцавіцкая БШ

ІІІ.Практычны блок:



  1. Наведванне адкрытых ўрокаў працоўнага навучання

Захарка В.А. Цяглевіцкі д/с- СШ

Бортнік І.І.

2. Самааналіз адкрытага ўрока.



Захарка В.А. Цяглевіцкі д/с- СШ

Бортнік І.І.

3. Аналіз адкрытага ўрока.

удзельнікі МА

4. Работа ў групах:

4.1. праектаванне кантрольна-ацэначнага кампанента ўрока працоўнага навучання.

удзельнікі МА

4.2. экспертыза мэтазгоднасці выкарыстання прадстаўленых кантрольна-ацэначных матэрыялаў на ўроках працоўнагат навучання.

удзельнікі МА



  • IV. Дамашняе заданне: для правядзення практыкума ўсім настаўнікам на занятак МА 19 снежня 2013 мець з сабой: планы (праекты) урокаў працоўнага навучання, на якіх выкарыстоўваюцца сучасныя формы, метады і тэхналогіі навучання (на бумажным і электронным носьбітах).

удзельнікі МА

V. Выпрацоўка і прыняцце рэкамендацый.

удзельнікі МА

Літаратура:

1.Тхоржевский, Д.А. Методика трудового обучения / Д.А. Тхоржевский. – М.: Просвещение, 1981.

2. Рублевская, Е.В. Формирование культуры самоуправления учебной деятельностью учащихся при изучении предмета “Трудовое обучение. Черчение” / Е.В. Рублевская // Часопіс “Тэхналагічная адукацыя”. – №1. – 2009. – С. 11-15.

3. Часопіс “Тэхналагічная адукацыя” № 1-4, 2010-2012

4. Часопіс “Народная асвета” № 2, 2012

5.Яворская, Л.М. Настольная книга учителя трудового обучения: учебн.-метод. пособие для учителей общеобразоват. учреждений с белорус. И рус.яз.обучения / Л.М.Яворская. – Минск: СЭР-ВИТ, 2011. - 192с.
Занятак 2. 21 снежня 2013 года г.Ваўкавыск (настаўнікі працоўнага навучання)

Тэма: Роля кабінета (майстэрні) працоўнага навучання ў стварэнні ўмоў для павышэння якасці адукацыйнага працэсу. Азнаямленне з вопытам арганізацыі работы настаўнікаў у кабінеце для павышэння якасці адукацыйнага працэсу па прадмету.

Форма правядзення: абмен вопытам работы

Выезная секцыя ў г.Ваўкавыск (сустрэча з настаўнікамі працоўнага навучання Ваўкавыскага раёна).

Пытанні для абмеркавання:


  1. Развіццё ў вучняў каштоўнай арыентацыі на педагагічныя спецыяльнасці

Рудая Л.Ч., настаўнік працоўнага навучання Князеўскай гімназіі

  1. Асноўныя накірункі удасканалення прафесійнага майстэрства настаўніка працоўнага навучання

Мазец М.В., настаўнік працоўнага навучання СШ №2 г.п.Зэльва

  1. Наведванне Ваўкавыскага каледжа УА “Гроденскі дзяржаўны ўніверсітэт імя Янкі Купалы”

Дамашняе заданне: удзельнікам МА абавязкова мець матэрыялы з вопыту работы па арганізацыі работы настаўнікаў у кабінеце для павышэння якасці адукацыйнага працэсу па прадмету.
Занятак 3. 11 сакавіка 2014 года Галынкаўская СШ (настаўнікі чрачэння)
Тэма: Выкарыстанне інфармацыйных тэхналогій на вучэбных занятках па чарчэнню

Форма правядзення: семінар-практыкум

І. Навукова-метадычны блок:

1. Рацыянальныя прыёмы, метады і формы работы на ўроках чарчэння.



Буткевіч С.М. настўнік чарчэння СШ № 3 г.п.Зэльва

ІІ. Вучэбна-метадычны блок:

1.Прымянення сучасных электронных сродкаў навучання і інфармацыйных тэхналогій у выкладанні чарчэння.

Рудая Л.Ч., настаўнік чарчэння Князеўскай гімназіі

2.Выкарыстанне тэхналогій кампьютарнага мадэлявання для стварэння графічных адлюстраванняў



Пузач Н.М., настаўнік чарчэння Дзярэчынскага д/с-СШ

ІІІ.Практычны блок:

1.Наведванне адкрытага ўрока.

Кавалевіч А.М., Галынкаўская СШ

2. Самааналіз адкрытага ўрока.

Кавалевіч А.М.

3. Аналіз адкрытага ўрока.

удзельнікі МА

4. Работа ў групах:

4.1. праектаванне зместу графічных работ на ўроку чарчэння ў 9 класе

удзельнікі МА

4.2. абмеркаванне эфектыўнасці выкарыстання інфармацыйных тэхналогій пры выкладанні вучэбных дысцыплін

удзельнікі МА

IV. Дамашняе заданне: мець распрацаваны ўрок па чарчэнню з выкарыстаннем інфармацыйных тэхналогій

удзельнікі МА

V. Выпрацоўка і прыняцце рэкамендацый.

удзельнікі МА

Літаратура:

1.Гін, А.І. Прыёмы педагагічнай тэхнікі/ А.І.Гін. – Гомель, ІПП Сож, 1999.

2.Інструктыўна-метадычнае пісьмо МА РБ аб выкарыстанні электронных сродкаў навучання ў адукацыйным працэсе, 2009.

3.Падласый, І.П. Прадукцыйная педагогіка / І.П.Падласый. – М.:2003.

4.Хутарскі, А.В. Сучасная дыдактыка /А.В.Хутарскі. – СПб:ПІЦЕР, 2001.

5. 3. Правядзенне кансультацый для маладых педагогаў:

- планаванне структуры урока працоўнага навучання

Якалцэвіч Я.І., верасень

- выкарыстанне сучасных электронных сродкаў навучання на ўроках працоўнага навучання і чарчэння.

Баброўскі С.М., лістапад

- асаблівасці афармлення тэхналагічнай і графічнай дакументацыі пры афармленні праектаў

Мазец М.В., студзень

4. Вывучэнне і абагульненне перадавога педагагічнага вопыту:

4.1. настаўніка абслугоўвай працы Буткевіч С.М. па тэме “Развіццё творчых здольнасцяў вучняў на ўроках працоўнага навучання”;

Кедала Ж.А., чэрвень


  1. Рэдакцыйна-выдавецкая дзейнасць МА:

5.1. зборнік метадычна-дыдактычных матэрыялаў па тэме “ Работа з адоранымі. “Асаблівасці складання тэхналагічных карт і афармлення тлумачальнай запіскі творчага праекта пры падрыхтоўцы да алімпіяды па працоўным навучанні”

Грышкевіч В.Р., красавік


Кіраўнік МА: Якалцэвіч Я.І.


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка