Pressmeddelande Vårby 2006-01-10 Spendrups Bryggeri utökar sitt sortiment med känd mexikan

Дата канвертавання24.04.2016
Памер6.88 Kb.

Vårby 2006-01-10

Spendrups Bryggeri utökar sitt sortiment med känd mexikan

Efterfrågan på internationella ölvarumärken med tydligt ursprung ökar bland svenska konsumenter i takt med den växande internationaliseringen. För att möta det ökande intresset förstärker nu Spendrups Bryggeri sitt sortiment ytterligare med det välkända mexikanska ölvarumärket SOL.

– Konsumenterna efterfrågar olika öl för olika situationer. Inte bara flaskans innehåll måste stämma överens med konsumentens behov. Det är minst lika viktigt att varumärket känns ”rätt” vid det specifika konsumtionstillfället. Med SOL förstärker vi vårt sortiment ytterligare och erbjuder ett spännande internationellt ölvarmärke som lämpar sig extra väl för festligt umgänge när man vill ha ett friskt och törstsläckande öl. Inte minst under sommarhalvåret kan vi se ett ökande intresse för mexikanska ölvarumärken, säger Magnus Månsson, marknadschef för öl & cider, Spendrups Bryggeri AB.
Ölet bryggs av det mexikanska bryggeriet Cervecería Cuauhtémoc Moctezuma (CCM). Spendrups Bryggeri innehar agenturen för SOL sedan den 2 januari 2006 och ansvarar för försäljningen av SOL för HoReCa (hotell, restaurang, catering) samt Systembolaget.

Fakta om SOL

Öltyp: Ljus lager

Färg: Ljusgul

Doft: Neutral aning syrlig doft

Smak: Lätt, ganska torrt öl med liten beska och en neutral stil

Alkoholhalt: 4,5 %

Servering: Serveras vid ca 8°C till lättare maträtter eller som sällskapsdryck, exempelvis med en limeskiva i flaskan eller glaset.

Förpackning: 33 cl profilflaska

Art.nr: Systembolaget: 1520

Pris Systembolaget: 14, 40 :-
Kuriosa: SOL bryggdes för första gången 1899, men då under namnet ”El Sol”. Ölet blev känt i vidare kretsar 1963, i samband med John Houstons film ”Night of the Iguana”, där det ingick som rekvisita.

Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka m.fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 1150 medarbetare och omsätter ca 2 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se

.

База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016