Правільна пазначаеш і запісваеш здабытак мностваў. Правільна пазначаеш і запісваеш суму мностваў




Дата канвертавання04.04.2016
Памер36.82 Kb.

  1. Правільна пазначаеш і запісваеш здабытак мностваў.

  2. Правільна пазначаеш і запісваеш суму мностваў.

  3. Правільна пазначаеш і запісваеш рознасць мностваў.




  1. Адкажы на ключавыя пытанні

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
11. Дапоўні адзін са сказаў

- На сённяшнім уроку я навучыўся/лася ……………………….....................

…………………………………………………………………………………………………………

- На сённяшнім уроку мяне здзівіла ………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

12. Дамашняе заданне на выбар

Зрабі мінімум два з прыведзеных заданняў a) – e)

Пазнач AB, AB, A\B; у заданнях c), d), e) прывядзі інтэрпрэтацыю мностваў A i B на дыяграмах.



  1. A={-3,1,5,9,11,15}

B={-3,-2,-1,0,1,2,3}

  1. A={xN: x узведзеная ў квадрат лічба меншая за 100}

B={xC: x дзельнік лічбы 25}

  1. A – мноства раўнастаронніх трохвугольнікаў

B – мноства прамавугольнікаў

  1. A – мноства цацак у краме

B – мноства настольных гульняў у той жа краме

  1. Прывядзі свой прыклад злучных мностваў A i B.

Дзённічак урока

Тэма: Аперацыі з мноствамі



1.Мэты ўрока:

  • Выпрацоўка здольнасці вызначыць мноства, якое ўтворыцца ў выніку сумы (аб’яднання), рознасці (адымання) ды здабытку (перасячэння) двух мностваў.




  1. Мэты мовай вучня:

  • Вызначыш мноства, якое ўтвараецца ў выніку складвання, адымання, а таксама тое, якое ёсьць агульнай часткай (здабыткам) прыведзеных двух мностваў.

  • Пазначыш на дыяграмах абшар, які адпавядае абранай аперацыі над мноствамі.




  1. НаШтоБуЗУ (што вучні будуць умець пасля ўрока):

Пасля ўрока ты зможаш:

  1. Назваць паняцце сумы, здабытку і рознасці мностваў.

  2. Палічыць суму, здабытак і рознасць канкрэтных мностваў (лічбавых і нялічбавых, прыведзеных падчас урока).

  3. Пазнаць і прывесці прыклады нязлучаных мностваў.

  4. Графічна інтэрпрэтаваць на дыяграмах аперацыі на мноствах, з якімі ты пазнаёміўся.




  1. Ключавыя пытанні

Ці можа так стацца, што, злучаючы два мноствы, мы атрымаем той самы вынік, калі б мы толькі шукалі ў іх агульныя элементы?

Як апісаць такую сітуацыю пры дапамозе аперацый на мноствах?



  1. Пашукай адказ на пытанне „Якім парадкам з мностваў A i B былі выбраны элементы для мностваў C, D, E, F”

A={1,3,5,7,9,11} B={3,6,9,12,15},

C={3,9} …………………………………………………………………………………

D={1,3,5,6,7,9,11,12,15}………………………………………………………

E={1,5,7,11} …………………………………………………………………………

F={6,12,15} ………………………………………………………………………….


  1. Паняцці аперацый над мноствамі

Здабыткам мностваў A і B называем мноства, якое складаецца з тых элементаў, якія ўваходзяць адначасова ў мноства А і мноства В (абазначаецца як AB).

Сумай мностваў A і B называем мноства, якое складаецца з тых элементаў, якія ўваходзяць хаця б у адно з гэтых мностваў: A альбо B (абазначаецца AB).

Рознасцю мностваў A i B называем мноства, якое складаецца з тых элементаў, якія ўваходзяць у мноства A i не ўваходзяць у мноства B (абазначаецца A\B).

  1. Практыкаванні: Вызнач AB, AB, A\B;

A={-3,1,5,9,11,15} B – мноста няцотных лікаў большых за 10 і меншых за 20.

………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………............................



Дадатковае заданне на выбар, больш складанае (*) для тых, хто без праблем справіліся з папярэднім практыкаваннем, і лягчэйшае для тых, хто меў праблемы.

Заданне: Пазнач AB, AB, A\B, калі A={10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20} B – двухзначныя лікі, кратныя 5, меншыя за 40.

Заданне * Пазнач AB, AB, A\B, калі A= {1,2,3,4,5,….}, B - мноства адназначных лікаў.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..



  1. Графічная інтэрпрэтацыя аперацый над мноствамі.

Практыкаванне. Увядзем формулу: A – кола, B – квадрат. Дапасуй колеры да мностваў :

N – сіні Перасячэнне мностваў A i B (AB)

C – чырвоны Рознасць мностваў A i B (A\B)

Z – зялёны Рознасць мностваў B i A(B\A)



  1. Прынцыпы зваротнай інфармацыі

Чатыры элемэнты:  

  • Выдзяленне і пахвала добрых элемэнтаў у працы вучня [++]

  • Пазначэнне таго, што вымагае выпраўлення або дадатковай працы з боку вучня [-]

  • падказкі – у якім напрамку вучань павінен працаваць далей [k]




  1. НаШтоБуЗУ да ўзаемнай ацэнкі заданняў, зробленых на картцы


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка