Прамежкавая справаздача па рэалізацыі педагагічнага праекта




Дата канвертавання14.03.2016
Памер134.72 Kb.
Прамежкавая справаздача па рэалізацыі педагагічнага праекта

Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне вучняў на аснове этнакультурных традыцый і краязнаўства ў сістэме выхаваўчай дзейнасці ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі»



2013/2014 навучальны год
Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Забалацкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа Любанскага раёна” ў напрамку грамадзянска-патрыятычнага выхавання рэалізуе педагагічны праект “Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне вучняў на аснове этнакультурных традыцый і краязнаўства ў сістэме выхаваўчай дзейнасці ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі”.

Мэта педагагічнага праекта:

грамадзянска-патрыятычнае выхаванне вучняў праз фарміраванне этнакультурных і краязнаўчых кампетэнцый



Задачы, якія ставяць перад сабой удзельнікі праекта:

  • абудзіць цікавасць да гісторыі сваёй сям’і, умацаваць духоўныя і культурныя каштоўнасці;

  • развіць агульначалавечыя маральна-эстэтычныя каштоўнасці, уяўленні аб дабрыні, прыгажосці, мужнасці, працавітасці, адданасці Радзіме і свайму народу сродкамі вуснай народнай творчасці;

  • садзейнічаць развіццю цікавасці да традыцый і культуры Бацькаўшчыны, да яе сучаснага жыцця праз знаёмства з дэкаратыўна-прыкладнымі відамі мастацтва;

  • садзейнічаць нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці і павышэнню міжкультурнай талерантнасці праз вывучэнне народных традыцый, святаў, абрадаў;

  • фарміраваць грамадзянскую пазіцыю вучняў, жаданне стаць неабходнымі сваёй краіне.

У рэалізацыі праекта прымаюць удзел вучні 3, 8, 9 класаў і наступныя педагогі ўстановы адукацыі:


Прозвішча, імя, імя па бацьку

Пасада

Адукацыя

Кваліфікацыйная катэгорыя

Педагагічны стаж

Андруховіч Мікалай Мікалаевіч

дырэктар

вышэйшая

вышэйшая

22 гады

Навуменка Юлія Мікалаеўна

намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце

вышэйшая

першая

12 гадоў

Пархімовіч Ілона Іванаўна

настаўніца нямецкай мовы

вышэйшая

другая

5 гадоў

Кукраш Святлана Вячаславаўна

класны кіраўнік 3 класа, настаўніца пачатковых класаў

вышэйшая

першая

19 гадоў

Дзікун Тамара Іванаўна

класны кіраўнік 8 класа, настаўніца беларускай мовы і літаратуры

вышэйшая

першая

16 гадоў

Камушэнка Наталля Уладзіміраўна

класны кіраўнік 9 класа, настаўніца рускай мовы і літаратуры, беларускай мовы і літаратуры

вышэйшая

першая

12 гадоў

Праект разлічаны на тры гады: з 15 жніўня 2013 года па 15 чэрвеня 2016 года.

Першы этап – арганізацыйна-аналітычны – праходзіў з 15 жніўня 2013 года па 31 кастрычніка 2013 года. За гэты перыяд былі вызначаны ўмовы і механізмы ўкаранення педагагічнага праекта ва ўмовах выхаваўчай сістэмы ўстановы адукацыі, вызначаны склад удзельнікаў, форм і метадаў рэалізацыі праекта. Мерапрыемствы педагагічнага праекта былі ўключаны ў гадавы план работы ўстановы адукацыі. Была падабрана і вывучана метадычная літаратура па тэме праекта. Удзельнікі праекта распрацавалі модулі краязнаўчага і этнакультурнага накірункаў. Праведзена метадычная работа з класнымі кіраўнікамі.

Другі этап – практычны – пачаўся 1 лістапада 2013 года і будзе ажыццяўляцца да 15 мая 2016 года. На другім этапе працягваецца метадычная работа з класнымі кіраўнікамі.

У 2013/2014 навучальным годзе рэалізаваны модулі «Мой радавод», «Беларускі народны каляндар і вусная народная творчасць», «Талентамі поўніцца ваколіца» (табліца 1). Згодна з распрацаванымі модулямі былі праведзены мерапрыемствы краязнаўчага і этнакультурнага накірункаў, каляндарна-абрадавыя выхаваўчыя мерапрыемствы. Так, кожны з вучняў 3 класа даследаваў свае карані і саставіў ўласнае генеалагічнае дрэва. Вучні 8 класа ў адпаведнасці з беларускім народным календаром знаёміліся з традыцыямі, святамі, абрадамі беларусаў (Пакрова, Дзяды, Каляда, Масленка, Вялікдзень). Вучні 9 класа на працягу навучальнага года даследавалі жыццё і дзейнасць таленавітых землякоў – жыхароў в. Забалаць, Юшкавічы (Кішылы Т.Я., Галадок А.А., Лагуна С.М., Батан Г.С., сям’і Караліс І.У., Сімановіч Л.Д.).

Табліца 1




Месяц

Модулі

Мой радавод”,

3 клас


Беларускі народны каляндар і вусная народная творчасць”, 8 клас

Талентамі поўніцца ваколіца”,

9 клас



Мерапрыемствы краязнаўчага і этнакультурнага накірункаў

верасень

Анкета «Ці ведаеш ты свае карані?»

Анкета «Беларускі народны каляндар»

Анкета «Талент – гэта …»

кастрычнік

Сустрэча з бабуляй Бародзькі Ангеліны

Круглы стол «Пакрова – заступніца вяселляў»


Прэзентацыя-альбом «Мае землякі – мой гонар»

лістапад

Гульня «Радаслоўная»

Вусны часопіс «Восеньскія дзяды»


Завочная эксурсія «Пад зорным россыпам натхнення» (Кішыла Т.Я.)

снежань

Гульня-падарожжа «Ад прадзедаў спакон вякоў…»

Турнір «Снежань зіму пачынае…»


Сустрэча-дыскусія «Самая смелая» (Галадок А.А.)

студзень

Састаўленне генеалагічнага дрэва сям’і Бародзькі Ангеліны

Тэатралізаванае прадстаўленне «Калядкі – добрыя святкі»


Сустрэча за круглым сталом «Майстар на ўсе рукі» (Лагун С.М.)

люты

Састаўленне генеалагічнага дрэва сям’і Барэйкі Дзмітрыя

Практыкум «У нас сягоння масленіца!»


Фотаэкспазіцыя «Праз творчасць у жыцце» (Батан Г.С.)

сакавік

Састаўленне генеалагічнага дрэва сям’і Касабуцкай Антаніны

Вусны часопіс «На Саракі прыляцелі 40 жаўранкаў»


Вусны часопіс «Дачка і маці – мелодыя адной песні» (Сям’я Караліс)

красавік

Састаўленне генеалагічнага дрэва сям’і Галадка Ягора

Вусны часопіс «Свята свят - Вялікдзень»


Паэтычныя чытанні «Мая душа як песня» (Сімановіч Л.Д.)

май

Састаўленне генеалагічнага дрэва сям’і Гончанкі Паўла.

Прэзентацыя-альбом «Мой радавод».




Гутарка “Святы Юр΄я – апякун хатніх жывел і гаспадаркі”

Дыягностыка «Беларускія традыцыі»




Тэматычны вечар «Талентамі поўніцца ваколіца»

Дыягностыка «Таленавітыя землякі»



Кожны год ў школе праводзіцца вывучэнне ўзроўню выхаванасці вучняў. Распрацаваная ўнутрышкольная сістэма маніторынгу якасці выхавання, устаноўлены парадак і графік маніторынгавых даследаванняў дазваляюць класным кіраўнікам весці пастаянны ўлік, аналіз узроўню выхаванасці вучняў класа, адсочваць дынаміку развіцця асобы кожнага вучня. Вынікі маніторынгу выхаванасці вучняў 2013/2014 навучальнага года адлюстраваны ў табліцы 2, параўнальны аналіз за апошнія тры гады – табліца 3. Аднак нам здаецца, што агульнага маніторынгу выхаванасці недастаткова, каб глыбока даследаваць узровень кампетэнтнасці вучняў па краязнаўчым і этнакультурным накірунках. Таму ў разрэзе кожнага з модуляў прадугледжана асобная дыягностыка (анкеты, апытванні і г. д.)


Табліца 2


Клас/кол-ць вучняў

Узроўні

Высокі

Сярэдні

Нізкі

Адмоўны

1/11

6

5

-

-

2/6

4

2

-

-

3/5

4

1

-

-

4/7

4

3

-

-

5/6

4

2

-

-

6/6

2

4

-

-

7/8

5

3

-

-

8/7

4

3

-

-

9/15

10

5

-

-

10/5

1

3

1

-

11/3

1

2

-

-

Итого: 11/79

45

33

1

-

Процент

57%

42%

1%

-

Табліца 3







2011/2012

2012/2013

2013/2014

Сярэдні паказчык па школе

84%

92,6%

89%

На працягу 2013/2014 года вучні 8 класа вывучалі народныя традыцыі каляндарна-абрадавай спадчыны. У рамках інфармацыйных і класных гадзін былі праведзены мерапрыемствы, прысвечаныя святам народнага календара, мэтай якіх стала далучэнне да народных традыцый, нацыянальнай культуры, а таксама вывучэнне традыцый, якія бытавалі ў вясковай беларускай сям’і, выхаванне павагі да бацькоў, сваякоў, продкаў. Выхаваўчая работа была пабудавана ў адпаведнасці з нацыянальнай самабытнасцю беларускага святочнага календара ад Пакровы да вясенняга Юр’я, што адпавядае яго найбольш глыбокаму прыроднаму разуменню ад вясновага росквіту да зімовага сну.

Анкета “Беларускія традыцыі”, двойчы праведзеная сярод вучняў 8 класа з мэтай вызначэння ўзроўню сфарміраванасці ведаў вучняў аб беларускіх народных традыцыях, на канец навучальнага года дала станоўчую дынаміку: у вучняў сфарміравана паняцце вуснай народнай творчасці, яны валодаюць гадавым цыклам народных святаў (Пакровы, Дзяды, зімовы Юр’я, Мікола, Савы, Ганны, Каляда, Вадохрышча, Масленіца, Саракі, Вялікдзень, вясновы Юр’я) і асаблівасцямі іх святкавання.

Анкета “Талент - …” праводзілася з вучнямі 9 класа таксама двойчы. Вывучаўся ўзроўвень сфарміраванасці ў вучняў эстэтычнага выхавання, а таксама веды аб знакамітых людзях сваёй мясцовасці. У апытванні ўдзельнічалі чатырнаццаць вучняў 9 класа. Першапачаткова дзевяцікласнікі мелі толькі агульныя ўяўленні аб дзейнасці сваіх землякоў. Аднак пасля таго, як модуль быў рэалізаваны, сітуацыя змянілася. Вынікі анкетавання адлюстраваны ў табліцы 4.

Табліца 4

Анкета

Пытанні

Адказы вучняў

Талент - …

+ 14 (100% : 70% - мастацтва; 20% - дар чалавека; 10% - уменне)

Якіх таленавітых людзей вы ведаеце?

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Назавіце таленавітых людзей сваёй мясцовасці.

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Сімановіч Любоў Дзям’янаўна. У чым яе талент?

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Чым знакамітая Галадок Алена Аляксандраўна?

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Хто такі Сяргей Міхайлавіч Лагун?

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Як называецца зборнік вершаў Таццяны Якаўлеўны Кішылы?

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Якім майстэрствам валодаюць Караліс Ірына Уладзіміраўна і яе дачка Анастасія Валер’еўна?

+ 14 (100%)

  • 0 (0%)

Ці ёсць таленавітыя людзі ў вашай сям’і?

+ 7 (50%)

  • 7 (50%)

Якім майстэрствам вы хацелі б авалодаць самі?

+ 14 (30% - спяваць, 50% -танцаваць; 20% -пісаць творы)

  • 0 (0%)

Такім чынам, у вучняў сфарміравана паняцце талент, яны добра ведаюць сваіх землякоў, якімі могуць ганарыцца, могуць сказаць, чым гэтыя людзі знакамітыя. Адказы дзевяцікласнікаў поўныя, змястоўныя і не патрабуюць удакладнення.

Усе мерапрыемствы модуля, са слоў вучняў 9 класа, "дапамагаюць перанесціся ў далёкае мінулае, адчуць падзеі даўно мінулых гадоў, нараджаюць разважанні аб гонары і абавязку перад Радзімай, выклікаюць гонар за сілу духу старэйшага пакалення".

У рамках рэалізацый педагагічнага праекта тэмай аднаго з паседджанняў метадычнага аб’яднання классных кіраўнікоў стала “Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне школьнікаў сродкамі краязнаўства і этнаграфіі”. З удзельнікамі педагагічнага праекта быў праведзены семінар “Фарміраванне духоўных і культурных каштоўнасцей праз далучэнне вучняў да гісторыі сваёй сям’і, вёскі, краіны”.

Сумесная дзейнасць педагогаў і вучняў па грамадзянска-патрыятычным выхаванні садзейнічае рэалізацыі ўсіх яго задач у сукупнасці.

Разнастайнасць прымяняемых форм і метадаў грамадзянска-патрыятычнага выхавання разам з зацікаўленасцю дзяцей і педагогаў даюць магчымасць не толькі павысіць узровень грамадзянскасці школьнікаў, але і палепшыць агульнае развіццё школьнікаў.

Уся праведеная праца ў рамках педпраекта ў 2013/2014 навучальным годдзе садзейнічала ўмацаванню духоўных і культурных каштоўнасцей, павышэнню міжкультурнай талерантнасці, фарміраванню павагі да працаўнікоў вёскі і таленавітых суайчыннікаў, абудзіла цікавасць да гісторыі сваёй сям’і і роднай вёскі.

Аналіз работы паказаў, што задачы, пастаўленыя на 2013/2014 навучальны год, выкананы. Між тым ёсць нявырашанае пытанне:



  • не на дастатковым узроўні знаходзіцца псіхалагічнае суправаджэнне працэсу (адсутнічае спецыяліст дадзенага профілю).

У наступным навучальным годзе праца па праекце будзе працягнута. Запланавана рэалізацыя наступных модуляў: “Дакраніся да вытокаў” (4 клас), “Сівая легенда” (9 клас), “Краязнаўчыя маршруты” (10 клас).

Дырэктар М.М.Андруховіч


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка