Палажэнне аб функцыянаванні Цэнтра сацыяльна-бытавой адаптацыі ў Дзяржаўнай установе адукацыі




Дата канвертавання02.07.2016
Памер64.14 Kb.
ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар

___________Л.Л.Казлоў

07 лютага 2012г.



Палажэнне аб функцыянаванні

Цэнтра сацыяльна-бытавой адаптацыі

ў Дзяржаўнай установе адукацыі

"Сенненская школа-інтэрнат для дзяцей-сірот і дзяцей,

якія засталіся без апекі бацькоў"

Агульныя палажэнні
1. Дадзенае Палажэнне рэгулюе адукацыйную і гаспадарчую дзейнасць Цэнтра сацыяльна-бытавой адаптацыі ў Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў. Палажэнне з'яўляецца падставай для функцыянавання і дзейнасці Цэнтра сацыяльна-бытавой адаптацыі.

2. Цэнтр сацыяльна-бытавой адаптацыі (далей – ЦСБА) ў Дзяржаўнай установе адукацыі "Сенненская школа-інтэрнат для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў" мае мэтай аказання дапамогі навучэнцам школы-інтэрната ў падрыхтоўцы да самастойнага жыцця, фармаванні ў іх навыкаў самаарганізацыі побыту, сацыяльнай абароны і ўсебаковага раскрыцця здольнасцяў дзяцей.

3. Дзейнасць ЦСБА будуецца на прынцыпах дэмакратыі і гуманізму, прыярытэту агульначалавечых вартасцяў, вольнага развіцця асобы, агульнадаступнасці.

4. ЦСБА у сваёй дзейнасці кіруецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам Установы, дадзеным Палажэннем.


Арганізацыя дзейнасці ЦСБА
5. У ЦСБА школы-інтэрната створаны неабходныя ўмовы пражывання дзяцей.

6. Парадак адкрыцця, рэарганізацыі, функцыянавання і ліквідацыі ЦСБА вызначаецца рашэннем Савета Установы і пазвярджаецца загадам дырэктара Установы.

7. Устаноўчымі дакументамі ЦСБА з'яўляюцца загад па Установе, дадзенае Палажэнне.

8. Тэрмін пражывання – да двух тыдняў.

9. Атрымаць права пражывання могуць наступныя катэгорыі дзяцей:

- навучэнцы 11 класа;

- навучэнцы 11 класа разам з братамі і сёстрамі, якія навучаюцца ў Сенненскай школе-інтэрнаце для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў.

10. Колькасць навучэнцаў якія могуць пражываць у ЦСБА – 2- 3 чалавека.

11. Пры неабходнасці памяшканне ЦСБА можа быць выкарыстана для правядзення пазакласных, пазашкольных мерапрыемстваў, трэнінгаў і г.д., а таксама як госцевае памяшканне.

12. Пры засяленні і пражыванні навучэнцы павінны быць азнаёмленыя і выконваць: рэжым дня, нормы бяспечнага пражывання, правілы карыстання бытавой тэхнікай, электрапрыборамі, сантэхнікай, вадаправодам, выконваць правілы пажарнай і электрабяспекі.

13. У перыяд школьных канікулаў засяленне навучэнцаў у ЦСБА не праводзіцца.

Адукацыйны працэс і арганізацыя побыту навучэнцаў
14. Падрыхтоўка і выкананне вучэбных заданняў навучэнцамі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з распарадкам дня самастойна. Пры выяўленні нядобрасумленнага стаўлення да выканання заданняў, заданні выконваюцца ў групе.

15. Рэжым дня навучэнцаў, пражываючых у ЦСБА, павінен забяспечваць навукова абгрунтаванае спалучэнне навучання, працы і адпачынку. Складаецца навучэнцамі пад кіраўніцтвам выхавальніка на падставе агульнашкольнага і зацвярджаецца намеснікам дырэктара школы-інтэрната па выхаваўчай рабоце.

16. Працоўнае выхаванне ажыццяўляцца шляхам рэгулярнага падтрымання парадку і чысціні ў памяшканнях ЦСБА, на прылеглай тэрыторыі, вырабу элементаў дэкору, неабходнай мэблі сіламі навучэнцаў пад кіраўніцтвам выхавальніка, майстроў вытворчага навучання.
Удзельнікі адукацыйнага працэсу ў ЦСБА, іх правы і абавязкі
17. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу ў ЦСБА з'яўляюцца навучэнцы, педагагічныя і медыцынскія работнікі, спецыялісты СППС. Спецыялістамі СППС забяспечваецца псіхолага-педагагічнае суправаджэнне працэсу сацыяльна-бытавой адаптацыі навучэнцаў якія пражываюць у ЦСБА.

18. Адказнасць за арганізацыю псіхолага-педагагічнага суправаджэння нясе намеснік па выхаваўчай рабоце.

19. Засяленне навучэнцаў у ЦСБА ажыццяўляецца намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце, намеснікам дырэктара па гаспадарчай рабоце і выхавальнікам групы.

20. У ЦСБА могуць пражываць у першую чаргу навучэнцы 11 класа, якія маюць патрэбу ў сацыяльна-псіхалагічнай дапамозе і рэабілітацыі.

21. Графік пражывання навучэнцаў у ЦСБА складаецца выхавальнікам сумесна з дзецьмі, узгадняецца намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце і. Завярджаецца дырэктарам.

22. Пры засяленні навучэнцаў ў ЦСБА яны і іхныя выхавальнікі павінны быць азнаёмленыя з дадзеным Палажэннем, правіламі бяспечнага пражывання і іншымі дакументамі, рэгламентуючымі арганізацыю адукацыйнага працэсу ў ЦСБА.

23. Правы і абавязкі дзяцей якія пражываюць у ЦСБА вызначаюцца Статутам Установы, дадзеным Палажэннем.

24. Падчас пражывання навучэнцаў у ЦСБА прадугледжваецца забеспячэнне харчаваннем у адпаведнасці з зацверджанымі нормамі і метадычнымі рэкамендацыямі па арганізацыі харчавання.

25. Арганізуецца харчаванне шляхам самастойнай падрыхтоўкі сняданку, падвячоркаў і вячэры, пад кантролем выхавальніка, дыетсястры, повара (прадукты выдаюцца поварам). Абед у школьнай сталовай разам з групай.

26. У выключных выпадках па рашэнні дырэктара школы-інтэрната могуць быць выдадзеныя грошы для набыцця прадуктаў харчавання, пад кантролем выхавальніка і па ўзгадненні з дыетсястрой, бухгалтарам.

27. Навучэнцы школы-інтэрната для пражывання ў ЦСБА забяспечваюцца ў адпаведнасці з усталяванымі нормамі: адзеннем, абуткам, прадметамі асабістай гігіены, а таксама падручнікамі, школьна-пісьмовымі прыладамі, пасцельнай бялізнай. Асобна забяспечваюцца неабходнымі мыйнымі і чысцячымі сродкамі для мыцця посуду і ўборкі памяшканняў, інвентаром. Адказныя за забеспячэнне: намеснік дырэктара па гаспадарчай частцы, шэф-кухар, выхавальнік.

28. Па заканчэнні тэрміна пражывання ў ЦСБА кожны навучэнец абавязаны напісаць водгук у пісьмовым выглядзе, а выхавальнікі і спецыялісты СППС зрабіць аналітычную справаздачу у пісьмовай форме па групе ў цэлым.

Навучэнцы, якія высяляюцца з ЦСБА, здаюць памяшканне і маёмасць выхавальніку групы. Няспраўнасці і пашкоджанні павінны быць выпраўленыя сумесна з выхавальнікам.

Выхавальнік здае памяшканне і маёмасць намесніку дырэктара па выхаваўчай рабоце і намесніку дырэктара гаспадарчай рабоце.

29. Навучэнцы школы-інтэрната могуць быць выселеныя ў прымусовым парадку за парушэнне правілаў пражывання ў ЦСБА, парушэнне патрабаванняў, абумоўленых дадзеным Палажэннем.

30. Навучэнцы школы-інтэрната, якія пражываюць у ЦСБА маюць права на:

- карыстанне бытавымі прыборамі і электратэхнікай;

- права прымаць гасцей з дазволу выхавальніка або па ўзгадненні з адміністрацыяй ў адведзены час згодна з рэжымам дня.

31. Узаемаадносіны педагогаў і навучэнцаў якія пражываюць у ЦСБА будуюцца на аснове павагі чалавечай годнасці. Ужыванне метадаў фізічнага і псіхічнага гвалту да навучэнцаў не дапускаецца.

32. Выпускнікам школы-інтэрната дазваляецца наведваць братоў і сясцёр, якія пражываюць у ЦСБА з дазволу выхавальніка або па ўзгадненні з адміністрацыяй ў адведзены час згодна з рэжымам дня.

33. Пры выкананні прафесійных абавязкаў педагагічныя работнікі школы-інтэрната маюць права самастойна выбіраць методыкі выхавання навучэнцаў, якія пражываюць у ЦСБА .

Знаходжанне старонніх асоб у памяшканні ЦСБА без дазволу выхавальніка або ўзгаднення з адміністрацыяй лічыцца грубым парушэннем дысцыпліны.

34. Медыцынскае абслугоўванне навучэнцаў якія пражываюць у ЦСБА ажыццяўляецца медыцынскім персаналам, які нараўне з адміністрацыяй школы-інтэрната нясе адказнасць за захаванасць жыцця і здароўя, правядзенне лячэбна-прафілактычных мерапрыемстваў, захаванне санітарна-гігіенічных нормаў і рэжыму дня.

35. У абавязкі медыцынскіх работнікоў школы-інтэрната ўваходзяць: кантроль за выкананнем санітарна-гігіенічнага і супрацьэпідэміялагічнага рэжыму, арганізацыяй і якасцю харчавання, захаваннем рацыянальнага рэжыму дзейнасці навучэнцаў, якія пражываюць у ЦСБА.


Кіраванне ЦСБА
36. Кіраванне ЦСБА ажыццяўляецца ў адпаведнасці з загадам дырэктара школы-інтэрната.

37. Агульнае кіраўніцтва ЦСБА ажыццяўляе дырэктар.


Маёмасць і сродкі ЦСБА
38. Уласнік маёмасці ЦСБА – Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сенненская школа-інтэрнат для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў".

Адказным за падтрыманне парадку ў памяшканні (калі не пражываюць навучэнцы), функцыянаванне сістэм водазабеспячэння, электрообеспечения, каналізацыі, матэрыяльна-тэхнічную базу з'яўляецца намеснік дырэктара па гаспадарчай рабоце.

Кантроль за захаванасцю, камплектацыяй і эфектыўным выкарыстаннем замацаванага за ЦСБА маёмасці падчас пражывання навучэнцаў ажыццяўляюць выхавальнік, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце.

39. ЦСБА павінен быць забяспечаны ў адпаведнасці з устаноўленымі нарматывамі памяшканнямі і абсталяваннем, неабходнымі для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу, аказання медыцынскай дапамогі, арганізацыі харчавання, гаспадарча-бытавога і санітарна-гігіенічнага абслугоўвання, вольнага часу, побыту і адпачынку навучэнцаў.

40. Дзейнасць ЦСБА фінансуецца школай-інтэрнатам, спонсарамі, за кошт аказання дабрачыннай дапамогі.

41. У дадзенае Палажэнне дапускаецца ўнясенне дадаткаў і змен па загаду дырэктара Установы.





База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка