Дуа “Языльская сярэдняя школа” Канспект урока па біялогіі ў 6-м інтэгрыраваным класе




Дата канвертавання07.05.2016
Памер57.49 Kb.
ДУА “Языльская сярэдняя школа”

Канспект урока па біялогіі

ў 6-м інтэгрыраваным класе

(праграма 7 класа 1-га аддзялення дапаможнай школы)

Тэма:

Расліны лесу. Бяроза”



Настаўнік-дэфектолаг

Капачэня Ж. А.
2014

Мэты:

  • развіваць адвольнаю увагі; спрыяць развіццю пазнавальнай цікавасці;

  • пашырыць веды пра расліны лесу, іх адметныя асаблівасці, узаемасувязь раслін;

  • фарміраваць ўменні пазнаваць дрэвы па адметным прыкметах, правільна называць часткі дрэва

  • выхоўваць беражлівыя адносіны да прыроды і неабходнасць асабістага ўдзелу ў ахове раслін.


Ход урока

Псіхагімнастыка для стварэння адпаведнага настрою на ўроку. Практыкаванне «Твары дабро».

Выконваецца седзячы.

- Пакладзіце рукі ў зручнае становішча. Зачыніце вочы, уявіце, што ваша сэрца напаўняюць Каханне, Дабрыня, Свет. Іх так шмат, што вы ў думках накіроўваеце ва ўсе бакі Каханне, Дабрыню, Свет. Мы творым вакол сябе Каханне, Дабрыню, Свет. Гэтыя хвіліны вярнуцца ў сто разоў.

- Якіў вас цяпер настрой? На што ён падобны: на яснае сонейка або цёмную хмару? Вось цяпер можна і пачынаць ўрок. Зараз мы адправімся на прагулку ў лес. Зачыніце вочы і ўявіце сабе ўчастак лесу, дзе вы пабывалі нядаўна. Мы чуем, як напрамкі лісце на дрэвах, як спяваюць лясныя птушкі. Мы ўдыхаем свежы і гаючы лясной паветра, слухаем гукі лесу, любуемся яго фарбамі ...


  • Што такое лес?

Што такое лес?

Што такое лес?

Сосны да нябёсаў,

Бярозы і дубы,

Ягады, грыбы.

Звярыныя сцежкі,

Ўзгоркі і нізінкі,

Мяккая трава,

На суку - сава.

Ландыш серабрысты,

Паветра чыста-чыста.

І крыніца з жывой

Ключавой вадой.


  • Лес - гэта перш за ўсё высокія елкі, сосны, дубы, бярозы. Кроны ў дрэў разгалістыя, пышныя.(слайд____ )

Лясы бываюць розныя: ліставыя з бярозай, алешынай, ліпай, асінай. I хвойныя: сасновыя і ялов новы бор — светлы і сухі лес. Яловы лес — сыры, пануры. Ёсць і мяшаныя лясы, дзе хвойныя, і ліставыя дрэвы.( слайд____)

Але ў лесе растуць не толькі дрэвы. Каб лес адчуваў сябе добра, яму патрэбна і кустоўе: шыпшына, алешына, бружмель, крушына. Лес — родны дом для птушак, звяроў, іншых жывёл. Большасць з іх жыве ў кустоўі. Няма кустоўя — няма дзе птушкам віць гнёзды. Не будзе птушак — распладзіцца вялікая колькасць насякомых-шкоднікаў. Дрэвы ў лесе пачнуць хварэць, сохнуць. Паміж усімі жывымі арганізмамі існуе сувязь.( слайд____)

Расліны ў лесе растуць ярусамі—«паверхамі». Першы, самы высокі ярус — дубы, сосны, ясені. Другі ярус — крыху ніжэй: рабіны, клёны, бярозы. Наступны ярус — кустоўе: алешына, глог, крушына. Пад кустоўем растуць кусцікі: чарнічнік і верас, яшчэ ніжэй — травы. Зямлю ў лесе пакрывае мяккі зялёны дыван імхоў.( слайд____)

«Зялёны сябар» — так гавораць людзі пра лес. Карані дрэў усмоктваюць вільгаць з глыбокіх слаёў глебы, а лісты аддаюць яе ў паветра. Яно становіцца вільготным і халаднаватым. Дрэвы і кустоўе збера- гаюць ваду ў рэках і азёрах, утрымліваюць вільгаць на палях, умацоўваюць каранямі пяскі. У ценю дрэў можна схавацца ад пякучага сонца і ад ветру. Дрэвы паглынаюць вуглякіслы газ і выдзяляюць па- трэбны для дыхання кісларод. Крона дрэва — гэта своеасаблівы фільтр. Яна затрымлівае пыл, сажу, таму ў лесе заўсёды чыстае паветра і дыхаецца лёгка.( слайд____)

Лес — наша багацце. Ён абдорвае нас чароўнай прыгажосцю, ягадамі, грыбамі. Дрэвы даюць драўніну, з якой вырабляюць шмат неабходных рэчаў.( слайд____)

У Беларусі шмат лясоў. Людзі ахоўваюць лясы. Кожны год высаджваюць шмат саджанцаў, берагуць ад пажараў, клапоцяцца аб сябрах лесу.( слайд____)



  • Фізкультхвілінка

- Калі б я быў ​​дрэвам (ногі разам – кручэнне)

Мае ногі б раслі і раслі

Ўсё глыбей і глыбей у зямлю.

- Гэтыя доўгія ногі трымалі б мяне на месцы ,(махі рукамі уверсе) калі дзьме вецер.

- Яны раслі б усё глыбей і глыбей (нахілы наперад)і шукалі б мне ваду , каб піць.

Калі б я быў ​​дрэвам , мае рукі пакрыліся б ныркамі. (сціскаюць пальцы ў кулакі)

Кожную вясну мае ныркі б (змыкаўся падушачкі пальцаў абедзвюх рук , трохі акругляюць) раскрываліся , станавіліся б зялёнымі і мяккімі.

(Далоні).Унутры кожнай бы рыхтавалася ежа (разводзяць далоні ў бок) .

А ў летнюю спёку яны б рабілі

Прахалоду і цень (труць далонь аб далонь)

А ўвосень , калі пахаладае

Яны сталі б чырвонымі і залатымі .

А потым падалі б, танцуючы на ветры.

Калі б я быў ​​дрэвам ,(цягнемся на носочках, рукі ўверх)

Мае рукі цягнуліся б да сонца.

У мяне раслі б новыя рукі (падымаюць і апускаюць спачатку адна , потым яшчэ і яшчэ. па чарзе рукі)

І гэтыя новыя прыгожыя і доўгія рукі

Будуць называцца (галінкі)



  • Бяроза

Загадка пра бярозу

Зялёная, а не луг, белая, а не снег, кучаравая, а не галава (слайд____)

Бяроза — дзікарослая дрэвавая расліна. Яе лёгка адрозніць ад іншых дрэў па белай кары ствала. У старых дрэў кара маршчыністая, з цёмнымі трэшчынамі. Вонкавы слой кары называюць бяростай. Галіны ў бярозы гнуткія, доўгія. Лісты простыя, падобныя на ромбік, з доўгімі чаранкамі.

Вясной на кончыках бяро-завых галін з’яўляюцца доў гія каташкі. (слайд____) На адных дрэвах каташкі жоўтыя, на другіх — зеленаватыя. Каташкі — гэта суквецці бярозы. 3 кветак утвараюцца сухія плады — рэшкі з крыльцамі. У канцы лета плады выспяваюць. ёгкае насенне далёка разносіцца ветрам і прыжывацца на свабодных месцах. Бярозу можна ўбачыць ля дарогі, (слайд____ ) на краі поля і нават на дахах збудаванняў — там, куды ветрам занесла насенне.

Бяроза — святлолюбівая расліна, таму добра расце на лясных палянах, (слайд____ ) узлесках, высечках. Расце бяроза хутка. Лесаводы завуць яе «гонкім» дрэвам. Жыве бяроза да 150 гадоў. Вырастае да 25—30 м. Дзеля ажурнай галінастай кроны бярозу высаджваюць (слайд____ )у парках, на вуліцах гарадоў як дэкаратыўную расліну. Бяроза упрыгожвае ўсе поры года. Яна не баіцца мара- зоў, парывістых вятроў, але не цярпіць загазаванасці паветра, дрэнна расце на цвёрдай глебе.




  • Фізкультхвілінка для вачэй (слайд____ )

(слайд____) З драўніны бярозы вырабляюць мэблю, еувеніры, лыжы, калёсы. 3 яе здабываюць )слайд____ )дзёгаць. Бярозавымі дровамі (слайд____) абаграваюць хаты ў вёсцы. Галіны ідуць (слайд____) на венікі, мяцёлкі. 3 лістоў атрымліваюць зялёную і жоўтую фарбы для афарбоўкі тканін. Настой з бярозавых пупышак — лекавы сродак. (слайд____)

Кожную вясну тысячы бяроз гінуць ад сякер і нажоў. (слайд____ ) Гінуць ад рук людзей, якія збіраюць бярозавы сок. Многія нават не ўяўляюць, якую шкоду яны нано- сяць дрэву і ўсяму лесу дзеля некалькіх глыткоў салодкага напою. Параненыя дрэвы — рассаднікі шкоднікаў лесу, крыніца лясных пажараў.



  • Рэфлексія (пад музыку)

- Мы з вамі здзейснілі падарожжа ў лес, а цяпер я запрашаю вас у казачны лес. Дрэвы ў гэтым лесе незвычайныя: ёсць дрэва ведаў, захаплення, радасці, смутку. Дрэва ведаў адлюстроўвае вашу працу на ўроку: чым больш новага і цікавага вы даведаліся, тым вышэй на дрэве будуць лісточкі з вашымі імёнамі.

Астатнія дрэвы адлюстроўваюць ваш настрой і ўражанне ад ўрока. Вазьміце лісточкі і прымацуйце на адпаведныя дрэвы.




  • А зараз мы усміхнёмся,

  Моцна за рукі возьмемся

  І адзін аднаму на развітанне

  Мы падорым абяцанне:

  Будзем з лесам сябраваць



  Ахоўваць і радасць дараваць!


  • Д/З намаляваць бярозу і скласці апавяданне-апісанне.





База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка