Добрае слова што ясны дзень




Дата канвертавання01.05.2016
Памер46.62 Kb.
Класная гадзіна

“Добрае слова - што ясны дзень”



Мэты:

  1. паказаць, што словам можна развесяліць, падтрымаць, пакрыўдзіць;

  2. вучыць задумвацца над сказаным словам.


Абсталяванне: ілюстрацыі да казак, тэма класнай гадзіны і прыказкі запісаны на дошцы, казкі для чытання «Гусі-лебедзі», «Марозка», куфар дабрадзейнасцяў, «запаветныя» словы ў куфры, у кожнага вучня намаляваны восеньскі плод, кошык.
Ход мерапрыемства:

Ўступнае слова настаўніка

Настаўнік. Сёння, дзеці, мы з вамі будзем успамінаць казкі. Вы любіце чытаць казкі?

- Чаму добрым героям казак заўсёды дапамагаюць птушкі, звяры, прырода?

- Успомніце, што за казка. (Дзеці па ілюстрацыі пазнаюць казку «Гусі-лебедзі».)

- Што там адбываецца? (Дзеці пачынаюць успамінаць, а настаўнік па ходзе іх адказаў сам выразна чытае маленькія ўрыўкі.)



Настаўнік.

  • Чаму Печка, Яблынька, Рэчка не адказалі Машы на яе пытанне, калі яна звярнулася да іх у першы раз?

  • А чаму потым яны дапамаглі ёй?

Вучні.

Яна была ласкавая і ветлая, ацаніла іх працу. Ім стала прыемна, што дзяўчынка так сябе павяла, і яны таксама адказалі на яе просьбу.



Настаўнік.

Ёсць вельмі добрая прыказка: «Добрае слова - што ясны дзень».

Як вы яе разумееце?

Вучні.


Добрае слова дорыць радасць, цяпло, як сонейка ў ясны дзень. Вось і атрымліваецца, што словам можна сагрэць чалавека.

Настаўнік. Давайце зазірнём у іншую казку. Як яна завецца?

(Вывешваецца ілюстрацыя да казкі «Марозка».) , Памятаеце, як падчарыца сагрэла цёплым словам Дзеда Мароза?

(Зачытваюцца ўрыўкі з казкі.)
Гульня “Ручаёк”

Настаўнік.

Давайце зараз самі пабываем у ролі чараўнікоў і падорым адзін аднаму добрыя словы. Пагуляем у гульню «Ручаёк».

Устаньце парамі сябар за сябрам, злучыўшы рукі ўгары дугой. Гэта «раўчук». Адзін вядучы праходзіць праз «ручаёк» і выбірае сабе новага партнёра, пры гэтым кажучы яму прыемныя словы - кампліменты.

(Ідзе гульня, дзе настаўнік можа першым прайсці праз «ручаёкк» і, узяўшы ў пару самога ізаляванага дзецьмі вучня, сказаць яму цёплыя, добразычлівыя словы.)



Настаўнік.

Захаваеце гэты клімат зычлівасці ў класе. Кажыце адзін аднаму больш добрых, добрых слоў. Ад гэтага вы і самі будзеце станавіцца дабрэй.



Настаўнік.

А зараз зазірнём у наш куфар дабрадзейнасцяў. Як вы думаеце, што там? (Выслухваюцца здагадкі дзяцей.)

Хто жадае прамовіць запаветныя словы: «Калі я жадаю стаць дабрым, мне трэба навучыцца...?»

(Па меры вымаўлення гэтых слоў дзецьмі з куфра вымаюцца і прымацоўваюцца да дошкі ці стэнду словы:


• дапамагаць там, дзе патрэбна мая дапамога;

• разумець іншага;

• клапаціцца пра блізкіх;

• усміхацца тым, з кім маеш адносіны;

• спагадаць;

Настаўнік.

Як вы думаеце, гэта цяжка? Якая выснова мы можам зрабіць?

Дабро і зло ствараць

Ва ўладзе ўсіх людзей.

Але зло дзеецца без працы.

Дабро рабіць цяжэй!


- Чаму? (Выказванні дзяцей.)

- Пакрыўдзіць ці пагладзіць лягчэй?



Праца з прыказкамі

(Прыказкі запісаны на дошцы.)



Настаўнік.

Прыказка абвяшчае: «Пакрыўдзіць - што стукнуць, прылашчыць - трэба словы шукаць».

А яшчэ ў народзе кажуць: «Восень чырвоная - пладамі, а чалавек - справамі». Як вы думаеце, якое стаўленне гэтыя прыказкі маюць да нашага дыялогу?

Практычная праца

Настаўнік. Перад вамі на партах дарункі восені - плады.

(Плады намаляваны на паперы і ляжаць у кожнага на парце.)

Падумайце, што вы за сённяшні дзень зрабілі добрае. Напішыце пра гэта на пладах і пакладзяце іх у кошыкі.

(Дзеці працуюць і прымацоўваюць плады ў кошык, намаляваную на малюнку на дошцы.)

Багаты ўраджай атрымаўся.

- Якое пачуццё ўзнікае ў вас, калі вам робяць штосьці добрае?

Вывад:

На дошцы адкрываецца прыказка: «Спяшаецеся рабіць дабро, а не чакайце, калі яго зробяць за вас іншыя».



- А вось і вывад, які таксама выяўлены ў прыказцы. Згодны з ім?
Гульня «Так—не”

Настаўнік. Давайце пагуляем у гульню «Так - не». Калі вы згодны будзеце са мной, то разам адказвайце - «так!» Калі не згодны, адказвайце - «не!»

Вы адважныя? -Так! Умелыя? -Так! Гультаяватыя? - Не! Прыгожыя? -Так! Крыклівыя? - Не! Вясёлыя? -Так! Мілыя? -Так! Паслухмяныя? -Так!

Забіяцкія? - Не! Шчаслівыя? -Так!

Падвядзенне вынікаў

- Якую прыказку запомнілі?

- Які вывад зрабілі?
Дадатковы матэрыял

«Дорога Добра»

Спроси у жизни строгой,

Какой идти дорогой,

Куда по свету белому

Отправиться с утра?

Иди за солнцем следом,

Хоть этот путь неведом.

Иди, мой друг, всегда иди

Дорогою Добра.


Забудь свои заботы,

Падения и взлёты.

Не хнычь, когда судьба ведёт себя

Не как сестра.

Но если с другом худо,

Не уповай на чудо.

Иди, мой друг, всегда иди

Дорогою Добра.


Ах, сколько будет разных

Сомнений и соблазнов.

Не забывай, что эта жизнь –

Не детская игра.

Ты прочь гони соблазны,

Усвой закон негласный.

Иди , мой друг, всегда иди

Дорогою Добра.

(сл. Ю. Энтина, муз. М. Минкова)
Гульня «Камплімент»

Чароўнае крэсла. Кожны, хто садзіцца на гэта крэсла, губляе ўсе свае дрэнныя якасці. На гэта крэсла па чарзе садзяцца два аднакласніка - хлопчык і дзяўчынка. Усе прысутныя за партамі робяць кампліменты спачатку аднаму ўдзельніку гульні, а потым іншаму. Дошка, злева напісана слова «хлопчык», справа - слова «дзяўчынка». Усе названыя добрыя словы, якія характарызуюць і хлопчыка і дзяўчынку, настаўнік запісвае на дошцы. Пераможа той, хто апошнім скажа добрыя словы, якія характарызуюць дзяцей, што сядзяць на крэсле. Далей іншыя дзеці па чарзе садзяцца на крэсла, і астатнія паведамляюць пра іх толькі добрае, што пра іх памятаюць і ведаюць.





База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка