Аналіз работы дуа “Трабская сш” за 2012\2013 навучальны год І задачы на 2013/2014 навучальны год




старонка1/5
Дата канвертавання10.05.2016
Памер1.08 Mb.
  1   2   3   4   5


Аналіз работы ДУА “Трабская СШ” за 2012\2013 навучальны год

і задачы на 2013/2014 навучальны год
Асноўнай мэтай дзейнасці школы ў 2012/2013 навучальным годзе стала стварэнне ўмоў для забеспячэння эфектыўнага развіцця адукацыйнага працэсу, які спрыяе павышэнню ўзроўню якасці адукацыі ў школе для задавальнення адукацыйных запатрабаванняў асобы, грамадства, дзяржавы. Для выканання пастаўленай мэты вялася работа над наступнымі задачамі, якія ў асноўным выкананыя:

  • узмацненне кантролю за якасцю правядзення вучэбных заняткаў, выкарыстанне ў поўнай меры падтрымліваючых заняткаў;

  • павышэнне эфектыўнасці факультатыўных заняткаў для забеспячэння асабістай траекторыі развіцця вучня з улікам яго індывідуальных здольнасцей;

  • павышэнне ўзроўню навукова-даследчых работ;

  • павышэнне культуры педагогаў у рабоце з дакументацыяй, умацаванне выканаўчай дысцыпліны;

  • забеспячэнне эфектыўнай арганізацыі дзейнасці педагагічнага калектыву па абароне правоў і законных інтарэсаў дзяцей;

  • правядзенне мэтанакіраванай работы па фарміраванні ў навучэнцаў бяспечных і адказных паводзін, папярэджанні шкодных звычак і правапарушэнняў сярод непаўналетніх;

  • удасканаленне сістэмы работы школы па фарміраванні культа сям’і, пазітыўнага выхаваўчага вопыту ў сям’і;

  • выкананне ўсіх даведзеных паказчыкаў сацыяльна-эканамічнага развіцця школы.

Для вырашэння задач былі створаны адпаведныя ўмовы і прыняты кіраўніцкія рашэнні. Састаўлены гадавы план работы педагагічнага калектыву, вызначаны прыярытэтныя накірункі работы ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, створаны метадычны савет, распрацаваны планы работы вучэбна-метадычных аб’яднанняў у адпаведнасці з задачамі педагагічнага калектыву на 2012/2013 навучальны год.

У 2012/2013 навучальным годзе працягвалася работа па павышэнню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў. Навучаннем і выхаваннем займаліся 23 педагагічныя работнікі. Стаж педагагічнай работы 12 настаўнікаў (64 %) складае звыш 15 гадоў , ад 10 - да 15 гадоў – 7 настаўнікаў (28 %), да 5 гадоў – 4 настаўнікі (8 %). На канец навучальнага года 4 работнікі маюць вышэйшую катэгорыю


(17 %), 15 – 1 катэгорыю (66 %), 1 – 2 катэгорыю (4 %), без катэгорыі – 3 работнікі (12 %). Вышэйшую адукацыю мае 21 настаўнік (84 %). Кваліфікацыйны і адукацыйны ўзровень педагогаў за мінулы навучальны год не змяніўся. Арганізацыйная работа па атэстацыі праводзілася ў адпаведнасці з нарматыўнай прававой базай аб парадку атэстацыі педагагічных работнікаў. У школе былі створаны неабходныя ўмовы для правядзення атэстацыі: своечасова распрацаваны лакальныя дакументы, праведзены кансультацыі, аформлены вугалок атэстацыі. Па перспектыўнаму плану настаўніку англійскай мовы і педагогу – дэфектолагу запланавана праходжанне атэстацыі. Аднак заяў на атэстацыю не было пададзена ў атэстацыйную камісію. Перспектыўны план атэстацыі не выкананы.

У 2012/2013 навучальным годзе калектыў школы працаваў над адзінай метадычнай тэмай «Стварэнне ўмоў для ўдасканальвання прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў школы”. Прыярытэтнымі напрамкамі ў метадычнай рабоце з’яўляліся наступныя пытанні: арганізацыя навукова-даследчай дзейнасці;

арганізацыя работы факультатываў; арганізацыя здароўезберагаючага асяроддзя пры правядзенні адукацыйнага працэсу; арганізацыя і правядзенне стымулюючых і падтрымліваючых заняткаў; арганізацыя работы ў суботні дзень.

Працягвала развіццё пазнаваўча-адукацыйнае асяроддзе школы, якое ўключала ў сябе педагагічны савет, метадычны савет, метадычныя фарміраванні. Усе настаўнікі актыўна ўдзельнічалі ў рабоце раённых і школьных метадычных аб’яднанняў. У школе працавалі метадычныя фарміраванні для настаўнікаў – прадметнікаў, настаўнікаў, якія працуюць у класах інтэграванага навучання, класных кіраўнікоў, маладога настаўніка. На базе школы праведзены пасяджэнні раённых МА настаўнікаў замежнай мовы, пачатковых класаў. Настаўнікі Слабко Р.А. і Пляхімовіч М.Т. праводзілі адкрытыя ўрокі для калег.

Значная ўвага ўдзялялася пытанням самаадукацыі настаўнікаў. Метадычныя семінары праводзіліся па тэмах: “Арганізацыя навукова- даследчай дзейнасці школьнікаў” , “Выкарыстанне інтэрактыўнага навучання ў адукацыйным працэсе”. Семінары мелі практыка-арыентаваны характар. Праведзены адзіныя метадычныя тыдні “Падрыхтоўка педагагічных кадраў да сертыфікацыі як карыстальнікаў інфармацыйных тэхналогій”, “Тыдзень тэхналогій інтэрактыўнага навучання”. 3 члены адміністрацыі і 2 настаўнікі (што складае 17%, раённы паказчык-13%) атрымалі сертыфікат карыстальніка інфармацыйных тэхналогій.

Усе педагогі школы вызначыліся з тэмай па самаадукацыі і рыхтавалі справаздачы аб выніках работы на пасяджэнні МА. Матэрыялы з вопыту работы прэзентаваліся на семінары намеснікаў дырэктара па вучэбна – выхаваўчай рабоце. Абагулены вопыт работы школы па тэме інавацыйнага праекта “Інавацыйныя падыходы да фарміравання нацыянальнай самасвядомасці навучэнцаў” друкаваўся на старонках рэспубліканскіх педагагічных выданняў “Кіраванне ў адукацыі”, “Выхаванне і дадатковая адукацыя”, “Настаўніцкая газета”, а таксама прэзентаваўся на абласных фестывалі і семінары.

Новымі матэрыяламі папоўніліся кабінеты 1- 3 класаў, замежнай мовы, што садзейнічала павышэнню эфектыўнасці навучання. У наступным навучальным годзе неабходна ўдзяліць увагу стварэнню віртуальных кабінетаў замежнай мовы, матэматыкі.

У адпаведнасці з планам павышэння кваліфікацыі ўсе вызначаныя настаўнікі прайшлі курсавую перападрыхтоўку.

У школе налічвалася на пачатак года 140 вучняў, на канец-144. Прычынай руху навучэнцаў стала змена месца жыхарства. Колькасць класаў-камплектаў - 11: 1- 4 класы- 4, 5-9 класы- 5, 10-11 класы- 2. З 11 класаў – камплектаў - тры інтаграваныя класы, два вучні займаюцца на даму.

Графік работы школы прадугледжваў працягласць работы школы з 8.00 да 17.30. У дні правядзення выхаваўчых мерапыемстваў (вечары адпачынку, дыскатэкі) - да 22.00 гадзін. Школа працавала ў рэжыме пяцідзённага вучэбнага і шасцідзённага рабочага тыдня, у суботні дзень праводзілася фізкультурна-аздараўленчая работа і выхаваўчыя мерапрыемствы з вучнямі.

Усе вучні мікрараёна ахоплены ўсенавучам, аднак прыбыла сям’я з в. Чарнэлі, у якой выхоўваецца дзіця – інвалід (Юргелевіч Ян), бацькі напісалі заяву аб адказе ад навучання.

На працягу навучальнага года класнымі кіраўнікамі быў арганізаваны кантроль за наведваннем вучнямі заняткаў. Заняткі прапускаліся па прычыне хваробы, маюцца даведкі ўрача.

Арганізавана работа групы падоўжанага дня, якую наведвалі 32 вучні. Выхавацель групы падоўжанага дня Гурына Н.У. арганізоўвала работу па падрыхтоўцы дамашніх заданняў, гульні на свежым паветры, выхаваўчыя мерапрыемствы.

Для 36 вучняў мікрараёна школы быў арганізаваны падвоз у адпаведнасці з графікам.

Працэнт ахопу вучняў гарачым харчаваннем складае 100%. Дзеці з малазабяспечаных сем’яў атрымоўваюць двухразовае бясплатнае харчаванне. На больш высокім узроўні ажыццяўлялася вядзенне дакументацыі па харчаванню ў параўнанні з мінулым годам. За якасцю прыгатавання ежы праводзіўся кантроль бракеражнай камісіяй, адміністрацыяй школы, натуральныя нормы па харчаванню выконваліся на 84-92% .

Вывучэнне прадметаў вядзецца па тыповых вычэбных планах агульнаадукацыйных устаноў на базавым узроўні,100% навучэнцаў наведвалі факультатыўныя заняткі. Статус факультатываў у гэтым годзе значна павысіўся, змяніліся падыходы да іх арганізацыі і правядзення. Навучэнцы выбралі як прадметныя так і агульнаразвіваючыя і прафарыентацыйныя факультатывы. На арганізацыю факультатываў у 1-4 класах выкарыстана 14 гадзін, 5-11 класах – 33 гадзіны. У арганізацыі факультатыўных заняткаў захавана пераемнасць. Узровень тыднёвай нагрузкі на вучня не перавышаў дапушчальнай нормы.

На працягу навучальнага года працавала 37 факультатываў. Расклад вучэбных і факультатыўных заняткаў, рэжым работы школы адпавядалі Санітарным правілам і нормам 2.4.2.16-33-2006 “Гігіенічныя патрабаванні да ўстройства, зместу і арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу агульнаадукацыйных устаноў” са змяненнямі, унесенымі Пастановай Міністэрства аховы здароўя №157 ад 30.12.2012 года.

Аказваліся дадатковыя платныя паслугі па прадметах, працавала 8 груп.

Аналіз класных журналаў сведчыць аб тым, што праграмны матэрыял у асноўным пройдзены па ўсіх прадметах, вучэбныя праграмы выкананы.

У 2012\2013 навучальным годзе были атэставаны 115 вучняў 3-11 –х класаў.

Аналіз вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па ўзроўнях паказвае зніжэнне працэнта вучэбных дасягненняў на высокім, дастатковым, сярэднім узроўнях у параўнанні з 2011-2012 навучальным годам і рост на здавальняючым узроўні на 14,52%.

Сярэдні бал паспяховасці атэставаных вучняў склаў – 6,89 (з улікам вучняў, якія займаюцца па праграме дапаможнай школы – 6,77). Раенны паказчык-7,33. Ніжэй сярэдняга школьнага паказчыка сярэдні бал вучняў 5 класа-6,78; 7,8 класы – 6 балаў, 9 клас-6,5 балаў. Хочацца адзначыць, што вучні 4 класа маюць інтэлектуальныя здольнасці і высокаматэваваныя , а сярэдні бал складае ўсяго 6,8. Неабходна звярнуць увагу на паспяховасць вучняў, якія маюць па адной адзнацы ніжэй “6” балаў: 3 клас-Пунжэль Артур – руская мова, Эгерд Ілона –матэматыка, 4 клас - Дабраловіч Дзіяна, Варабей Канстанцін, Калышка Антон, Рыбалоўская Яна- руская мова, 5 клас-Дабраловіч Вадзім-руская мова, Каспяровіч Ганна-матэматыка, 6 клас - Кандратовіч Уладзімір-фізіка, 8 клас-Навасельская Дзіяна-руская мова, 9 клас- Бягун Алеся-гісторыя Беларусі, Яравіцына Святлана – руская мова, 10 клас - Ілюковіч Ганна-матэматыка,11 клас- Заламай Адуард- замежная мова.

Якасць ведаў у 2012-2013 навучальным годзе склала ўсяго 33%, (раённы паказчык-56,51%) што сведчыць аб нізкім узроўні адукацыйнай падрыхтоўкі вучняў, недапрацоўцы настаўнікаў па вышэйназваных прадметах, асабліва настаўніцы пачатковых класаў Смагур Г.І., у класе якой з 14 навучэнцаў 4 маюць пяць балаў па рускай мове. Для павышэння якасці ведаў і паспяховасці вучняў неабходна якасная метадычная падрыхтоўка настаўнікаў да ўрокаў, выкарыстанне разнастайных сродкаў для развіцця вучняў. Неабходна актывізаваць дзейнасць педагогаў-прадметнікаў, класных кіраўнікоў, бацькоў па фарміраванні пачуцця адказнасці ў вучняў за вынікі вучэбнай дзейнасці. Таксама патрэбна звярнуць увагу на работу з рэзервам школьнікаў: 14 вышэйназваных вучняў складаюць 12% і з-за гэтага якасць навучання была б вышэй.

Рэзультатыўнасць работы школы па забеспячэнні якасці ведаў ацэньвалася па выніках выпускных экзаменаў і выніках паступлення выпускнікоў у навучальныя ўстановы рэспублікі для прадаўжэння навучання. Атэстацыя вучняў праводзілася згодна з Правіламі атэстацыі вучняў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі. Адзнакі выстаўлены аб’ектыўна. Экзамены праводзіліся ў тэрміны, вызначаныя графікам экзаменаў, зацверджаным в.а.дырэктара ўстановы адукацыі. Экзамены праведзены арганізавана, без парушэння Правілаў атэстацыі вучняў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі.Да экзаменаў за перыяд навучання і выхавання на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі былі дапушчаны 19 вучняў, да экзаменаў за перыяд выхавання і навучання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі – 7 вучняў. Аналіз вынікаў выпускных экзаменаў за перыяд навучання і выхавання на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі па прадметах паказаў, што выпускнікі ў цэлым пацвердзілі свае адзнакі, а таксама павысілі на бал па беларускай мове (5 вучняў), гісторыі Беларусі (4 вучні), рускай мове (2 вучні), матэматыцы (1 вучань). Разам з тым мае месца і зніжэнне бала выніковай адзнакі за экзамен па рускай мове (4 вучні), гісторыі Беларусі (12 вучняў), па матэматыцы (6 вучняў), што сведчыць аб нізкім узроўні работы настаўнікаў па падрыхтоўцы да экзаменаў.

Аналіз вынікаў выпускных экзаменаў за перыяд навучання і выхавання на ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі па прадметах паказаў,што ўсе навучэнцы здалі экзамены па беларускай мове, матэматыцы, нямецкай мове (акрамя Заламая А.) і атрымалі адзнакі на бал вышэй.

Сярод экзаменаў па выбару 2 вучні здавалі экзамен па фізічнай культуры і здароўі, 4 вучні - па інфарматыцы, 1вучань - па гісторыі Беларусі. На экзамене па інфарматыцы 4 (100%) вучні паказалі веды на высокім узроўні. 2 вучні атрымалі на 1 бал вышэй гадавой. На экзамене па фізічнай культуры і здароўі 2 (100%) вучні паказалі веды на высокім узроўні і пацвердзілі гадавыя адзнакі.

Такім чынам, аналіз вынікаў экзаменаў за перыяд навучання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі паказаў, што педагогі школы праводзілі мэтанакіраваную работу на працягу навучальнага года па падрыхтоўцы да экзаменаў: паўтарэнне матэрыялу, кансультацыі.

Аналіз вынікаў ЦТ 2013 года паказаў, што вучні паспяхова спраўляюцца з тэстамі, чаму сведчаць паказчыкі па беларускай мове, гісторыі,матэматыцы, рускай мове,замежнай мове.

У 2012-2013 навучальным годзе прадаўжалася работа педагагічнага калектыву па арганізацыі і правядзенню ва ўстанове адукацыі міжнародных і рэспубліканскіх конкурсаў “Журавлик”, “Буслік”, “Кенгуру”, “Зубрёнок”, “Каласок”,”Лінгвісценак”, “Інфамышка”, “Сініца”,”Глабусенак”, але колькасць удзельнікаў у конкурсе “Зубраня”, “Інфамышка” знізілася ў параўнанні з мінулым годам. Асноўная прычына – павелічэнне колькасці алімпіяд па прадметах на ўсіх ступенях навучання, павышэнне платы за ўдзел у конкурсе і недапрацоўка настаўнікаў. Вучні школы прынялі ўдзел у інтэрнэт-алімпіядзе па матэматыцы, біялогіі. Вучаніца 6 класа Макарчук Аліна стала прызерам Адкрытай Алімпіяды па эканоміцы Навукова-адукацыйнага цэнтра ІСЭРТ РАІ (інстытут сацыяльна-эканамічнага развіцця тэрыторый Расійскай акадэміі навук, Волагда 2013) і ўзнагароджана Дыпломам II ступені.

У 2012-2013 н.г. на раённую навукова-практычную канферэнцыю былі прадстаўлены 3 работы вучняў старэйшых класаў. Да абароны былі дапушчаны ўсе работы вучняў, але на раённым конкурсе навукова-даследчых работ прызавое месца атрымала работа Сцефаноўскай Яны “Касцёл на пераломных этапах”. Значыць, па – ранейшаму, на нізкім узроўні знаходзіцца работа настаўнікаў-прадметнікаў з вучнямі па падрыхтоўцы да конкурсаў навукова-даследчых работ па беларускай і рускай мове і літаратуры, біялогіі, хіміі. Гэта сведчыць аб недастатковай рабоце па даследаванню праблемы, выбары неактуальных тэм для даследавання.

Штогод вучні школы прымаюць удзел у I,II турах рэспубліканскіх прадметных алімпіяд. Неабходна адзначыць, што ў гэтым годзе колькасць пераможцаў II тура меншая, чым у 2011-2012 навучальным годзе. Колькасць пераможцаў раённай алімпіяды ў параўнанні з мінулым годам знізілася (з 7 вучняў да 5). Найбольш высокія вынікі ў алімпіядзе паказала вучаніца 11 класа Сільвановіч Ж. па замежнай мове і гісторыі. Надзея школы - вучні 4 класа - не ўнеслі свой уклад у скарбонку пераможцаў раенных алімпіяд.

Такім чынам, можна зрабіць вывады, што педагогамі не выпрацавана сістэма адбору вучняў на школьныя алімпіяды і сістэма падрыхтоўкі да алімпіяд, падрыхтоўка да алімпіяд вядзецца непасрэдна перад іх правядзеннем і на метадычных фарміраваннях не праводзіцца на належным узроўні аналіз вынікаў алімпіяд.

Вынікі паступлення выпускнікоў школы наступныя:

вышэйшыя навучальныя ўстановы -4 (57%)

сярэднія спецыяльныя навучальныя ўстановы-2 (29%), ПТУ-1 (14%).

Па выніках паступлення выпускнікоў можна меркаваць аб тым, што настаўнікамі і адміністрацыяй школы праводзіцца работа па прафарыентацыі і сацыялізацыі вучняў выпускных класаў, працэнт паступлення ў вышэйшыя навучальныя ўстановы 57%, (2012- 67%)

На аснове вынікаў унутрышкольнага кантролю праводзіўся аналіз эфектыўнасці адукацыйнага працэсу, былі выяўлены недахопы ў вядзенні школьнай дакументацыі, арганізацыі работы з адоранымі вучнямі, арганізацыі работы ў кабінеце гісторыі,фізікі. Па выніках кантролю прымаліся ўпраўленчыя рашэнні, якія садзейнічалі павышэнню якасці адукацыйнага працэсу ў школе.

Асноўнымі пытаннямі кантролю вучэбнага працэсу ў 2012/2013 годзе былі:



  • якасць ведаў вучняў папрадмету “Біялогія”, “Чалавек і свет”;

  • выкананне насаўнікамі-прадметнікамі і класнымі кіраўнікамі ўказанняў да вядзення класных журналаў;

  • фарміраванне навыкаў чытання ў малодшых школьнікаў;

  • правільнасць, акуратнасць запаўнення ўсіх раздзелаў дзённікаў вучняў;

  • выкананне вучэбных праграм і практычнай часткі па прадметах;

  • арганізацыя работы з адоранымі вучнямі;

  • работа загадчыкаў кабінетаў.

Адміністрацыяй школы наведваліся ўрокі ў рабочым парадку па плану ўнутрышкольнага кантролю. За 2012/2013 навучальны год было наведана 112 урокаў і 90 мерапрыемстваў:

-дырэктарам-28;

-намеснікам дырэктара па вучэбнай рабоце-104;

-намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце-70.

Асноўныя мэты наведвання і кантролю ўрокаў:

1. Вывучэнне форм і метадаў арганізацыі навучання.

2. Работа па фарміраванню станоўчай матывацыі вучэбнай дзейнасці.

3. Арганізацыя самастойнай работы вучняў на ўроку.

4. Работа настаўнікаў-прадметнікаў, накіраваная на фарміраванне кампанентаў вучэбнай дзейнасці вучняў (уменні планаваць, правяраць і ацэньваць уласную працу, прадбачыць яе вынікі).

5. Вывучэнне вопыту работы педагогаў.

6. Выкананне ўмоў адаптацыйнага перыяду ў 1і 5 класах.

7. Выхаваўчы аспект урока.

Наведванне ўрокаў у бягучым навучальным годзе паказала, што прыёмы і метады сучасных педагагічных канцэпцый навучання ў сваёй працы выкарыстаюць большасць настаўнікаў школы. Аналіз урокаў паказвае, што яны праводзяцца на дастатковым метадычным узроўні; веды, уменні і навыкі вучняў фарміруюцца праз разнастайныя формы і метады. Павялічылася колькасць вучэбных заняткаў, дзе педагогамі выкарыстоўваюцца актыўныя формы арганізацыі навучальнай дзейнасці, ІКТ. Аднак некаторыя настаўнікі-прадметнікі не могуць поўнасцю пазбавіцца ад тлумачальна-ілюстратыўнага тыпа навучання. Выкладанне вучэбнага матэрыялу мае інфармацыйны характар, рэдка можна сустрэць заданні варыятыўнага характару, заданні на творчую дзейнасць вучняў як пры тлумачэнні матэрыялу, так і пры прымяненні атрыманых уменняў і навыкаў

Арганізавана ўзаеманаведванне ўрокаў, што садзейнічала павышэнню якасці выкладання прадметаў,выбары структуры ўрокаў, форм і метадаў, прымяняемых на ўроку. Працягвалася работа па вырашэнні праблемы пераемнасці ў навучанні: праведзены тыдзень па пераемнасці навучання у 4-5 класах; праводзіліся ўрокі –знаёмствы настаўнікаў-прадметнікаў у 4-ых класах.

Неад'емнай часткай унутрышкольнага кантролю з'яўляецца кантроль за вядзеннем школьнай дакументацыі. Прадметам строгай справаздачнасці сталі класныя журналы, якія знаходзіліся пад кантролем адміністрацыі школы. Мэты праверак былі наступныя:

- аб'ектыўнасць выстаўлення адзнак за чвэрць, паўгоддзе і год;

- кантрольна ацэначная дзейнасць, выкананне праграм і выкананне практычнай часткі,

-афармленне запісаў настаўнікамі.

У выніку дадзенага кантролю рабіліся запісы ў журналах, адзначаліся недахопы.

Журналы ў асноўным вядуцца ў адпаведнасці з указаннямі да вядзення класных журналаў. Аналіз кантролю паказаў, што рэкамендацыі выконваюцца не ў поўнай меры: колькасць кантрольных работ адпавядае патрабаванням, але мелі месца выпадкі парушэння графіка кантрольных работ (Супрановіч В.А.), дапускаюцца выпраўленні ў класных журналах (Юхневіч Ю.Т., Смагур Г.І., Роўбуць Ю.А.), несвоечасова ажыццяўляецца запіс тэм урокаў у класным журнале настаўнікамі-прадметнікамі, несвоечасова робяцца запісы арганізацыйна выхаваўчай работы (работа кабінетаў, запіс выхаваўчых мерапрыемстваў), перанос адзнак з аднаго радка на другі (Супрановіч В.А., Роўбуць Ю.А., 7 клас).

Вынікі кантролю за эфектыўнасцю арганізацыі факультатыўных заняткаў паказалі, што педагогі ўмела арганізуюць пазнаваўчую дзейнасць вучняў на факультатывах, ствараюць умовы для інтэлектуальнага развіцця дзяцей. Работа настаўнікаў (Слабко Р.А., Белагур Н.В., Рыболоўскай Л.М., Сакалоўскай З.К.) на факультатыўных занятках накіравана на пашырэнне, паглыбленне і карэкцыю ведаў вучняў па вучэбных прадметах у адпаведнасці з іх запытамі і патрабаваннямі, а таксама на актывізацыю пазнаваўчай дзейнасці. Настаўнікі выкарыстоўваюць ЭСН.

Разам з тым, недахопам у рабоце факультатываў з’яўляецца адсутнасць дыферэнцыраванага падыходу да навучання дзяцей з розным узроўнем засваення ведаў, недастатковая тэарэтычная і метадычная падрыхтоўка настаўнікаў па дадзенай праблеме.

Кантроль за станам работы ў вучэбных кабінетах паказаў, што загадчыкі кабінетаў праводзяць работу па накапленню дыдактычных матэрыялаў у кабінетах, надаюць увагу эстэтычнаму афармленню матэрыялаў і кабінета ўцэлым. Неабходна адзначыць значную работу Слабко Р.А. па афармленню кабінета замежнай мовы.

У школе функцыяніруе камп’ютарны клас, у якім праводзяцца заняткі па вучэбных прадметах згодна з графікам.Занятасць кабінета ў 2012-2013 навучальным годзе саставіла 49 гадзін у тыдзень. Кабінет інфарматыкі папоўніўся прэзентацыямі па прадметах і выхаваўчых мерапрыемствах, створанымі настаўнікамі школы, але для больш эфектыўнага яго выкарыстання неабходна набыць мультымедыйны праектар.

На працягу навучальнага года праведзены педагагічныя саветы. У снежні
2012 г. на педагагічным савеце разгледжаны пытанні: “Арганізацыя работы з адоранымі вучнямі: праблемы і перспектывы”, “Аб эфектыўнасці арганізацыі ідэалагічнай работы з педагагічнымі кадрамі, вучнямі, бацькамі”. Дадзеныя пытанні дапамаглі мэтанакіравана падбіраць прыёмы і метады работы з адоранымі дзецьмі, папоўніць банк дадзеных, садзейнічалі распрацоўцы індывідуальных маршрутаў развіцця, удасканаленню форм ідэалагічнай работы. У сакавіку 2013 г. разгледжаны пытанні: “Выкарыстанне ЭСН на ўроках і ў пазаўрочнай дзейнасці”; “Пашырэнне і паглыбленне сувязей школы і сям’і як умова павышэння эфектыўнасці выхаваўчага працэсу”, што дазволіла вызначыць шляхі і спосабы ўдасканалення і абнаўлення зместу выхаваўчай работы з бацькоўскай грамадскасцю, а таксама шырэй выкарыстоўваць ЭСН у адукацыйным працэсе.

Прававую аснову працэсу выхавання складаюць: Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь, Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Закон РБ “Аб правах дзіцяці”, Праграма і Канцэпцыя бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь, Дэкрэт Прэзідэнта РБ № 18 “Аб дадатковых мерах па дзяржаўнай абароне дзяцей у неблаганадзейных сем’ях”, Закон РБ «Аб асновах сістэмы прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх».

Зацверджана Праграма выхавання школы на 2012-2015 гады. Асноўнай перспектывай у пытаннях выхавання з’яўляецца стварэнне цэласнай выхаваўчай прасторы, для чаго мэтанакіравана задзейнічаны не толькі педработнікі, але і іншыя арганізацыі, установы, аб’яднанні: Трабскі дзіцячы яслі-сад, сельскі дом культуры, сельская бібліятэка, Іўеўскі музей нацыянальных культур, філіял Юрацішкаўскай школы мастацтваў, праваслаўная царква Святых апосталаў Пятра і Паўла, воінская часць № 25887, СВК “Трабы”, Трабскае лясніцтва. Зроблены акцэнт на развіццё школы аграгарадка як цэнтра выхаваўчай і культурна-масавай работы ў соцыуме.

У снежні 2012 года на базе школы прайшло пасяджэнне раённага клуба “Жураўлік” для класных кіраўнікоў са стажам работы да 2-х год, на якім была прэзентавана сістэма ідэалагічнай і выхаваўчай работы класных калектываў.

Педагогі школы прынялі ўдзел у XV Рэспубліканскай выставе па тэме “Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне: вопыт і перспектывы” з работай “Інавацыйныя падыходы да фарміравання нацыянальнай самасвядомасці навучэнцаў”. Вопыт работы атрымаў высокую ацэнку на абласным этапе і быў накіраваны ў АПА г. Мінска.

Для паспяховай рэалізацыі праграмы маніторынгу якасці выхавання арганізаваны ўнутрышкольны кантроль. Змест кантролю ўключаў пытанні аб выніках медагляду школьнікаў, аб выніках аздараўленчай кампаніі ў летні перыяд 2012 года, аб арганізацыі работы ў шосты школьны дзень, аб выкананні мерапрыемстваў па прафілактыцы дарожна-транспартнага траўматызму, аб якасці правядзення гурткоў, спартыўных секцый, аб арганізацыі работы па выкананні патрабаванняў Дэкрэта № 18 “Аб дадатковых мерах па дзяржаўнай абароне дзяцей у неблаганадзейных сем’ях”, аб рабоце школы па ахове жыцця і здароўя непаўналетніх, аб рабоце ГА БРПА і БРСМ, аб арганізацыі летняга адпачынку навучэнцаў. Выбар асноўных пытанняў і аб’ём кантролю выцякаў з аналізу вынікаў мінулага навучальнага года і спрыяў вырашэнню выхаваўчых задач.

Рэалізуецца праграма “Здароўе”, асноўнай мэтай якой з’яўляецца стварэнне і падтрымка ўмоў для фізічнага развіцця вучняў, аховы і ўмацавання іх здароўя, фарміравання каштоўнасцей ЗЛЖ. Па выніках медыцынскага агляду школьнікаў 107 вучняў (75,4%) – практычна здаровыя дзеці. Гэты паказчык павялічыўся на 2% у параўнанні з мінулым навучальным годам. З хранічнымі захворваннямі выяўлена 2 школьнікі (1,4%). 21 вучань (14,7%) – з паталогіяй зроку, што на 2,5% больш, чым у 2011-2012 н.г. 12 школьнікаў (8,5%) маюць функцыянальныя адхіленні. 6 вучняў (4,2%) з сардэчна-сасудзістымі захворваннямі (у мінулым годзе было 4 вучні (2,6%). Павялічыўся паказчык захворванняў органаў дыхання з 4 (2,6%) да 7 (4,9%). Упершыню за 5 год выяўлены 2 падлеткаў са скаліёзам (1,4%). У аднаго школьніка (0,6%) захворванні страўніка, у мінулым годзе было тры (2,1%).

Размеркаванне па групах здароўя выглядае наступным чынам:

1 група – 86 (60,5%); у параўнанні з мінулым годам паказчык знізіўся на 2,7%.

2 група – 47 (33,1%); лічба павялічылася на 1,2% у параўнанні з мінулым годам.

3 група – 7 (4,9%); працэнт застаўся нязменным.

4 група – 2 вучні (1,4%), паказчык павысіўся на 0,9%.

Фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы, фарміраванне ў навучэнцаў неабходнасці клапаціцца пра сваё здароўе, імкненне да здаровага ладу жыцця, захаванне патрабаванняў санітарных норм і правіл дазволілі захаваць паказчык стану здароўя навучэнцаў на ўзроўні мінулага года.

Для заняткаў фізічнай культурай школьнікі размеркаваны па групах: асноўная – 109 вучняў (76,8%), падрыхтоўчая – 22 (15,5%), СМГ – 11 вучняў (7,7%). У вучэбных кабінетах аформлены вугалкі здароўя. З вучнямі пачатковых класаў арганізаваны факультатыўныя заняткі “Здаровы лад жыцця”. Працуе гурток “Школа здароўя” для вучняў 2-4 класаў. Кожную другую суботу месяца праводзяцца дні здароўя, спартландыі, турніры па розных відах спорту. Працуюць спартыўныя секцыі для школьнікаў 5-11 класаў. З кастрычніка ва ўсіх класах уведзены абавязковы для ўсіх школьнікаў факультатыў “Гадзіна здароўя і спорту”.

Кожны год старшакласнікі школы ўдзельнічаюць у раённай спартакіядзе. Аднак назіраецца зніжэнне паказчыкаў фізічнай падрыхтаванасці з-за недастатковай забяспечанасці спартыўным інвентаром. Вынікі наступныя: 2009 год – 3 месца; 2010 год – 5 месца; 2011 год – 6 месца; 2012 год – 6 месца.

На працягу навучальнага года 55 школьнікаў (38,5%) наведвалі аздараўленчы лагер у канікулярны час пры Трабскай СШ (у 2011-2012 н.г. - 49%). Пяць падлеткаў (3,5%) адпачывалі ў лагеры абаронча-спартыўнага профілю на базе Юрацішкаўскага я/с-СШ. Адзін (0,7%) – у Нацыянальным аздараўленчым лагеры “Зубраня”. Непаўналетні, які знаходзіцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, прайшоў аздараўленне ў лагеры на базе Бобравічскай д/с-СШ (0,7%). Шэсць навучэнцаў (4,2%) выкарысталі магчымасці санаторна-курортнага лячэння. Двое школьнікаў адпачывалі за мяжой у Італіі (1,4%). Такім чынам, 48,2% навучэнцаў прайшлі аздараўленне ў 2012-2013 н.г. Паказчык знізіўся на 8,7% у параўнанні з мінулым годам па прычыне выдзялення аддзелам адукацыі меншай колькасці месц для адкрыцця прышкольных лагераў з дзённым утрыманнем (-20).

У школе вялікая ўвага надаецца прафілактыцы шкодных звычак і ВІЧ-інфекцыі сярод навучэнцаў. Распрацаваны і рэалізуецца Рабочы план школы па выкананні Комплекснага плана мерапрыемстваў па барацьбе супраць тытунекурэння ў Іўеўскім раёне на 2011-2015 гады. На працягу 2012/2013 н.г. праведзены класныя бацькоўскія сходы “Ні грама алкаголю дзецям у сям’і”, прафілактычная гутарка медработніка са старшакласнікамі “Падлеткавы алкагалізм і яго наступствы”. У 5-11 класах у 1 паўгоддзі 2013 года прайшлі класныя гадзіны з абмеркаваннем праблемы піўнога алкагалізму ў падлеткавым асяроддзі. З 26.11.2012 г. па 01.12.2012 г. у школе праведзены тыдзень прафілактыкі СНІДу і шкодных звычак пад дэвізам “Жанчыны і дзяўчаты! Аб’яднаемся ў імя будучыні!”

Важным фактарам грамадзянскага і патрыятычнага выхавання дзяцей з’яўляецца школьны гістарычна-краязнаўчы музей. На базе музея дзейнічае гурток “Юныя экскурсаводы” (кір. Махнач Р.С.), заняткі якога спрыяюць фарміраванню нацыянальнай самасвядомасці вучняў. Створаны летапіс вёскі Трабы, каляндар юнага краязнаўцы на мясцовым матэрыяле. Гурткоўцы прынялі ўдзел у абласным конкурсе юных экскурсаводаў музеяў.

У школе дзейнічаюць дзіцячая (БРПА) і маладзёжная арганізацыі (БРСМ). Арганізацыя малодшых школьнікаў “Акцябраты” налічвае 38 вучняў (100%). У склад БРПА ўваходзіць 50 піянераў (96,2%; 2011/2012 н.г. – 98,4%). ГА БРСМ налічвае 20 чалавек (52,6%; 2011/2012 н.г. – 57,8%). Дзіцячыя арганізацыі папоўніліся новымі членамі. Разам з тым, зніжаецца працэнт ахопу членствам п/а ГА “БРСМ”. У гэтым накірунку бачыцца недапрацоўка класных кіраўнікоў.

Валанцёрскі атрад “Ветразі надзеі” заняў 1 месца ў раённым конкурсе “Валанцёр года – Добрае Сэрца” ў намінацыі “Лепшая сцэнарная культурна-масавая распрацоўка”. Паводле рэйтынгу ўдзелу членаў ГА “БРПА” і “БРСМ” у раённых і абласных мерапрыемствах школа другі год знаходзіцца на 5 месцы.

Значная ўвага ў школе надаецца энергазберажэнню. Праведзены тыдзень Берагошы ў школе, месячнік “Мы за энергаэфектыўнасць!”, у рамках якіх вучні атрымалі звесткі аб эканамічнай бяспецы краіны, аб крыніцах энергіі ў Беларусі, пазнаёміліся з правіламі эканоміі электраэнергіі, рацыянальнага выкарыстання прыродных рэсурсаў. Навучэнцы занялі два 1 месцы ў раённым конкурсе плакатаў па энергазберажэнні. Пры дапамозе праграмы «Энерго Оценка Школы» праведзена ацэнка энергаэфектыўнасці будынка школы. Клас энергаэфектыўнасці А.

Для фарміравання духоўнай сферы асобы вялікую ролю адыгрывае эстэтычнае выхаванне. Вучні школы паказалі высокі ўзровень выканаўчых і артыстычных здольнасцей на раённым конкурсе-аглядзе “Мир, в котором мы живем” (1 месца ў намінацыі “Вакальна-інструментальная творчасць”, два 2 месцы ў намінацыі “Выразнае чытанне”). Высокую ацэнку атрымала фальклорнае свята “Кола года. Беларус гуляе” пад час правядзення абласнога семінара ў красавіку 2013 года.

З 2011 года педагагічны і вучнёўскі калектывы ажыццяўляюць узаемадзеянне з праваслаўным прыходам Святых апосталаў Пятра і Паўла. На працягу трох гадоў арганізавана вывучэнне факультатыўных заняткаў “Асновы праваслаўнай культуры” (2 клас), “Падрыхтоўка навучэнцаў да сямейнага жыцця” (10 клас).

Гуртковая дзейнасць прадстаўлена работай 7 гурткоў і клуба “Я і мае правы”, у якіх задзейнічаны 73 вучні (52,1%). Працэнт ахопу школьнікаў гурткамі ў параўнанні з мінулым годам знізіўся на 26,9%.

Вучні маюць магчымасць праз сетку гурткоў задаволіць запыты і інтарэсы, звязаныя з інтэлектуальнай і краязнаўчай дзейнасцю (“Клуб інтэлектуальных гульняў “Кронан”, “Юны біёлаг”, “Юныя экскурсаводы”), з развіццём мастацкіх і творчых здольнасцей (“Мастацкая вышыўка і адзенне для лялек”, “Майстэрня чараўніцтва і прыгажосці”), з набыццём практычных уменняў (гурток сталяроў-канструктараў, “Школа здароўя”). Вынікі работы гурткоў былі прадстаўлены ў выглядзе выстаў вырабаў і прадэманстраваны пад час раённага фестывалю “Мир, в котором мы живем”.

У школе працуюць спартыўныя секцыі для вучняў 4-11 класаў: “Спартыўныя гульні”, секцыя АФП, секцыя па футболе (кір. Мікша В.І., Вершаль А.В., Русаковіч П.В.). Ахоп школьнікаў спартыўнай дзейнасцю ў параўнанні з мінулым навучальным годам павысіўся на 10,3% і склаў 60%.

У суботні дзень 2012-2013 н.г. на базе школы працавалі гурткі “Клуб інтэлектуальных гульняў “Кронан”, “Майстэрня чараўніцтва і прыгажосці” (ЦТДіМ), тры секцыі па футболе (ДЮСШ прафсаюзаў “Вымпел”), секцыя АФП (ДЮСШ). Гуртковай дзейнасцю ахоплена 26,7% вучняў, секцыйнай – 47,6%. Агульны працэнт занятасці навучэнцаў гурткамі і секцыямі ў суботу складае 38% (54 школьнікі). Акрамя таго дзеці і падлеткі маюць магчымасць займацца ў драматычным калектыве “Спадарожнік” на базе Трабскага сельскага дома культуры.

Працэнт наведвання дзецьмі і падлеткамі школы ў шосты дзень вучэбнага тыдня склаў ад 46,5% да 94%, што на 8% больш, чым у мінулым годзе. 100%-нае наведванне немагчыма з-за адсутнасці арганізаванага падвозу навучэнцаў. У вячэрні час функцыянуе 8 аб’яднанняў (57,1%), у выхадныя дні – 6 (42,9%).

Адным з важных накірункаў выхаваўчай работы школы з’яўляецца прафілактыка правапарушэнняў, дэвіянтных паводзін, безнагляднасці ў дзіцячым асяроддзі, а таксама ранняй сямейнай неблаганадзейнасці. Дадзеныя пытанні знаходзяць адлюстраванне ў рабоце савета школы па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў. Педагагічы калектыў школы ўзаемадзейнічае з камісіяй па справах непаўналетніх пры Трабскім сельвыканкаме, з камісіяй садзейнічання сям’і і школе пры СВК “Трабы” ў арганізацыі кантролю за сем’ямі, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы. Тым не менш, колькасць правапарушэнняў, здзейсненых навучэнцамі школы, не зніжаецца: 2010-2011 н.г. – 2; 2011-2012 н.г. – 3; 2012-2013 н.г. – 2. На індывідуальным уліку ў рамках унутрышкольнага кантролю на працягу навучальнага года знаходзілася 9 (6,3%) падлеткаў. На ўлік у ІСН пастаўлены два падлеткі (1,4%) за хуліганства і распіццё піва ў грамадскім месцы.

Выхаваўчая работа школы не можа будавацца без супрацоўніцтва з бацькамі. Неабходна адзначыць станоўчыя зрухі ва ўмацаванні садружнасці школы і сям’і. Бацькі больш актыўна сталі цікавіцца справамі школы, удзельнічаць у мерапрыемствах, экскурсіях, спартландыях. Праведзены выязныя заняткі з бацькоўскай грамадскасцю “Папярэджанне супрацьпраўных паводзін падлеткаў у сям’і” (лістапад), “Наша жыццё як каштоўнасць. Прафілактыка суіцыдальных паводзін дзяцей і падлеткаў” (люты).

У 2012-2013 навучальным годзе праведзены 3 агульнашкольныя бацькоўскія сходы, на якіх прысутныя былі азнаёмлены з Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь “Об утверждении Положения о порядке передачи несовершеннолетних в возрасте до 16 лет, обнаруженных сотрудниками органов внутренних дел в период с 23.00 до 06.00 часов вне жилища без сопровождения родителей, опекунов или попечителей либо без сопровождения по их поручению совершеннолетних лиц, родителям, опекунам или попечителям либо по их поручению совершеннолетним лицам и доставления таких несовершеннолетних в социально-педагогические центры», з інфармацыяй аб фарміраванні здаровага ладу жыцця ў сем’ях, аб адказнасці бацькоў за жыццё і здароўе дзяцей, з метадамі пазітыўнага выхавання дзяцей у сям’і (з вопыту бацькоў). Працэнт наведвання сходаў бацькамі склаў ад 40 до 80%.

Пад пільным кантролем знаходзяцца сем’і, дзе дзеці апынуліся ў сацыяльна небяспечным становішчы. У 2010 г. выяўлена 6 сямей (8 непаўналетніх), якія знаходзяцца ў СНС, у 2011 г. – 6 сямей (10 непаўналетніх), у 2012 г. – 1 сям’я

(1 непаўналетняя).

За 2012 год у выніку рэалізацыі планаў дапамогі і міжведамаснага ўзаемадзеяння па вываду сям’і з крызіснага становішча рашэнне савета школы па прафілактыцы правапарушэнняў і безнагляднасці аб адмене прызнання дзяцей у сацыяльна небяспечным становішчы прынята ў адносінах да 9 непаўналетніх з 6 сем’яў (2010 г. – 1 непаўналетні з 1 сям’і; 2011 г. - 5 непаўналетніх з 3 сем’яў).

У рамках Праграмы выхавання прадугледжана цеснае супрацоўніцтва школы і дашкольнай установы. Праведзены сумесныя педагагічныя пасяджэнні школы і дзіцячага сада па праблемах псіхічнага і фізічнага развіцця дзяцей дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту.

На працягу года педагагічны і вучнёўскі калектывы ўдзельнічаюць у раённых, абласных і рэспубліканскіх фестывалях, аглядах, конкурсах, спаборніцтвах. Маніторынг удзелу вучняў і настаўнікаў за тры апошнія гады сведчыць аб зніжэнні рэзультатыўнасці ўдзелу ў абласных конкурсах (2011 г. - удзел13, прызавыя месцы 3; 2012 г. – удзел 19, прызавых месц няма).

Матэрыяльна-тэхнічная база школы паляпшаецца за кошт асваення бюджэтных сродкаў і сродкаў пазабюджэтнай дзейнасці ўстановы адукацыі. На працягу навучальнага года была набыты стэнды ў кабінет замежнай мовы, прынтар для работы настаўнікаў, посуд у сталовую, мыючыя і дэзенфіцыруючыя сродкі, адрамантавана падлога ў кабінеце дэфектолага і спартыўнай зале.

Разам з тым неабходна адзначыць, што:

- у атэстацыйную камісію школы не было пададзена заяў на павышэнне кваліфікацыйнай катэгорыі, перспектыўны план атэстацыі педагагічных работнікаў не выкананы;

- праграмны матэрыял па прадметах вучэбнага плана ў асноўным пройдзены па ўсіх прадметах, аднак колькасць праведзеных гадзін па сусветнай гісторыі ў 6-11 класах не супадае з колькасцю гадзін па праграме (разыходжанне 4-5 гадзін);

-работа па арганізацыі навукова – даследчай дзейнасці вядзецца, аднак патрабуе дадатковых намаганняў: на канферэнцыі ў г.Слонім нашы вучні не атрымалі прызавых месц;



- на экзаменах па рускай мове, матэматыцы і гісторыі Беларусі вучні 9 класа прадэманстравалі невысокі ўзровень засваення вучэбнага матэрыялу, таму адзнакі за экзамен аказаліся на 1 узровень ніжэйшымі за гадавыя. Асаблівай ўвагі патрабуе пытанне падрыхтоўкі да здачы экзамена па гісторыі Беларусі на 2 ступені навучання і выхавання (настаўнік Роўбуць Ю.А.). Настаўнік гісторыі адчувае цяжкасці ў пошуку такой арганізацыі ўрока, якая забяспечыла б не толькі засваенне вучэбнага матэрыялу ўсімі вучнямі на ўроку, але і самастойную пазнавальную дзейнасць, якая садзейнічала б іх разумоваму развіццю;

- вучні школы не прынялі ўдзел у раённым этапе алімпіяды па грамадазнаўству (Роўбуць Ю.А.), англійскай мове (Лебедзь Ю.А.), фізіцы і астраноміі (Супрановіч В.А.), хаця і былі заяўлены. Апошнія тры гады вучні школы прымалі ўдзел у алімпіядах па біялогіі, працоўнаму навучанню, грамадазнаўству, але прызераў не было, што гаворыць аб адсутнасці работы настаўнікаў з адоранымі вучнямі. Таксама нізкі ўзровень падрыхтоўкі вучняў першай і другой ступені навучання на прадметных алімпіядах. Для падрыхтоўкі вучняў 4 класа да алімпіяд была выдзелена 1 гадзіна стымулюючых заняткаў, аднак прызавых месц не было (настаўнік Смагур Г.І.);

- рэкамендацыі па вядзенню класных журналаў выконваюцца не ў поўнай меры: колькасць кантрольных работ адпавядае патрабаванням, але мелі месца выпадкі парушэння графіка кантрольных работ (Супрановіч В.А.), дапускаюцца выпраўленні ў класных журналах (Юхневіч Ю.Т., Смагур Г.І.,Роўбуць Ю.А.) несвоечасова ажыццяўляецца запіс тэм урокаў у класным журнале настаўнікамі-прадметнікамі, несвоечасова робяцца запісы арганізацыйна выхаваўчай работы (работа кабінетаў, запіс выхаваўчых мерапрыемстваў),перанясенне адзнак з аднаго радка на другі (Супрановіч В.А.,Роўбуць Ю.А.7 клас);

-не ўсе настаўнікі актыўна аказвалі дадатковыя платныя паслугі па прадметах;

-не ажыццяўляецца папаўненне кабінета абслугоўваючай працы, тэхнічнай працы, фізікі, гісторыі сучаснымі вучэбна-метадычнымі комплексамі, дыдактычным і раздатачнымі матэрыяламі; недастатковы кантроль за санітарным станам кабінета тэхнічнай працы, не ўдзяляецца увага азеляненню кабінетаў;

- неабходна актывізаваць работу па далейшаму прыцягненню несаюзнай моладзі ў рады ГА “БРСМ”;

- патрабуе дапрацоўкі работа педагагічнага калектыву па прафілактыцы шкодных звычак, правапарушэнняў у падлеткавым асяроддзі;

- ёсць неабходнасць ва ўдасканаленні забяспечанасцю спартыўным інвентаром;

- зменшылася колькасць аб’яднанняў дадатковай адукацыі і працэнт ахопу імі навучэнцаў;

- знізілася выніковасць удзелу школьнікаў у раённых і абласных конкурсах, спаборніцтвах, аглядах.


З мэтай якаснага развіцця школы ў новым навучальным годзе неабходна накіраваць работу на павышэнне ўзроўню якасці адукацыі для задавальнення адукацыйных запатрабаванняў асобы, грамадства, дзяржавы.

Задачы школы на 2013-2014 н.г.:

  1. Навучальныя:

  • павышэнне катэгарыйнага ўзроўню педагогаў;

  • павышэнне якасці падрыхтоўкі навучэнцаў да алімпіяд па грамадазнаўству, англійскай мове, фізіцы, астраноміі, біялогіі, працоўнаму навучанню;

  • павышэнне рэзультатыўнасці ўдзелу ў навукова-практычных канферэнцыях;

  • удасканаленне інфармацыйна-асветніцкай работы з бацькамі па праблеме навучання і выхавання дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

  1. Выхаваўчыя:

- узмацненне работы па прафілактыцы супрацьпраўных паводзін навучэнцаў, ужыванню школьнікамі алкагольных напояў, фарміраванне адказных паводзін;

- павышэнне якасці і выніковасці ўдзелу ў конкурсах розных узроўняў;



  • развіццё ў навучэнцаў грамадзянскай пазіцыі праз далучэнне да дзейнасці ГА “БРСМ”;

  • павышэнне колькасці аб’яднанняў дадатковай адукацыі.

  1. Матэрыяльна-тэхнічная база:

  • працяг работ па навядзенню парадку на зямлі і добраўпарадкаванню школьнай тэрыторыі;

  • удасканальванне забяспечанасцю спартыўным інвентаром;

  • стварэнне бяспечных умоў жыццядзейнасці на тэрыторыі школы;

  • прывядзенне ў адпаведнасць з санітарнымі правіламі і тэхнічнымі нормамі санвузлоў.



2. Арганізацыйна-педагагічныя мерапрыемствы па ажыццяўленню адукацыйнага працэсу


п/п

Змест работы

Адказны

Адзнака аб выкананні




ЖНІВЕНЬ

1

Збор дадзеных па працаўладкаванню навучэнцаў 9,11 класаў, аналіз руху навучэнцаў за летні перыяд

Белагур Н.В.

Блашкевіч В.Р.






2

Камплектаванне класаў1,10

Пляхимовіч В.В.




3

Збор дадзеных аб забяспечанасці навучэнцаў падручнікамі

Шчэлканогава І.А.




4

Падрыхтоўка матэрыялаў да размеркавання педагагічнай нагрузкі


Падгайская Г.А.




5

Арганізацыя работы групы падоўжанага дня: залічэнне, рэжым працы

Пляхімовіч В.В.




6

Арганізацыя работы прадметных кабінетаў. Марафон прадметных кабінетаў.

Загадчыкі кабінетаў




7

Арганізацыя падвозу навучэнцаў


Пляхімовіч В.В.




8

Арганізацыя харчавання навучэнцаў

Пляхімовіч В.В.




9

Арганізацыя навучання дзяцей у інтэграваных класах і на даму

Пляхімовіч В.В.




10

Арганізацыя работы метадычнага кабінета

Падгайская Г.А.




11

Арганізацыя факультатыўных заняткаў у 2013/2014 навучальным годзе: фарміраванне груп, забяспечанасць праграмамі

Падгайская Г.А.,

настаўнікі-прадметнікі






12

Састаўленне раскладу заняткаў на

1 паўгоддзе



Падгайская Г.А.




13

Распрацоўка плану пераемнасці з дашкольнай ўстановай адукацыі на навучальны год

Падгайская Г.А.




14

Прэзентацыя гурткоў і секцый.

Настаўнікі дадатковай адукацыі




15

Падрыхтоўка матэрыялаў на ўзнагароджанне педагагічных работнікаў

Пляхімовіч В.В.




16

Удзел у рабоце педагагічнай канферэнцыі і выставе абагуленага педагагічнага вопыту

Адміністрацыя




17

Абарона гадавога плана школы

Адміністрацыя




18

Падрыхтоўка вучэбных планаў на 2013\2014 навучальны год на экспертызу

Адміністрацыя







ВЕРАСЕНЬ

1

Складанне, ўзгадненне і зацвярджэнне вучэбнага плана для навучання на даму

Падгайская Г.А.




2

Удакладненне і зверка спісаў усянавуча, статыстычная справаздача

Кл.кіраўнікі




3

Арганізацыя дзяжурства навучэнцаў, настаўнікаў, адміністрацыі

Астрамецкая А.Т.




4

Фарміраванне блока дадатковай адукацыі


Астрамецкая А.Т.




5

Параўнальны аналіз папярэдняга размеркавання выпускнікоў і іх паступлення

Падгайская Г.А.




6

Арганізацыя платных адукацыйных паслуг

Пляхімовіч В.В.




7

Арганізацыя работы апякунскага савета, савета школы

Пляхімовіч В.В.




8

Арганізацыя работы з вучнямі СМГ

Пляхімовіч В.В.




9

Складанне сацыяльных пашпартоў класаў, сацыяльна-педагагічнай характарыстыкі школы

Класныя кіраўнікі

Астрэйка Н.М.






10

Удакладненне рэжыму працы:

-установы ў цэлым;

-сталовай;

-спартыўнай залы;

-кабінета інфарматыкі;

-бібліятэкі.



Пляхімовіч В.В.




11

Абследаванне жыллёва-бытавых умоў навучэнцаў, складанне актаў

Астрэйка Н.М., класныя кіраўнікі




12

Арганізацыя работы Службы здароўя

Астрамецкая А.Т.




13

Арганізацыя патранатнага суправаджэння непаўналетніх

Астрэйка Н.М.




14

Размеркаванне навучэнцаў па групах здароўя, групах па фізічнай культуры

Пляхімовіч В.В.




15

Адкрыццё гурткоў і спартыўных секцый

Пляхімовіч В.В.




16

Арганізацыя работы па загрузцы камп’ютарнага класа

Пляхімовіч В.В.




17

Падрыхтоўка да зверкі кадраў

Падгайская Г.А.




18

Арганізацыя работы атэстацыйнай камісіі школы

Падгайская Г.А.




19

Падрыхтоўка да зверкі і зацвярджэння тарыфікацыйных ведамасцяў

Падгайская Г.А.




20

Састаўленне справаздачы ДУ-1, КШ-1,Ф-1

Падгайская Г.А.




21

Падрыхтоўка матэрыялаў на ўзнагароджанне педагагічных работнікаў у сувязі з Днём настаўніка

Пляхімовіч В.В.




22

Правядзенне прафілактычных аглядаў школьнікаў

Шрамянок І.У.




23

Складанне банка дадзеных аб занятасці навучэнцаў у пазаўрочны час

Класныя кіраўнікі







КАСТРЫЧНІК

1

Прафпрагноз 2013 СШ


Класныя кіраўнікі 9,10, 11 класаў




2

Гутарка і анкетаванне высокаматываваных навучэнцаў на прадмет вызначэння формаў і метадаў працы з імі

Настаўнікі-прадметнікі




3

Конкурс «Инфомышка»

Супрановіч В.А.




4

Тыдзень маці

Астрэйка Н.М.




5

Дэкада філалогіі

Рыбалоўская Л.М.

Сакалоўская З.К.






6

Дыстанцыйныя алімпіяды па вучэбных прадметах .

Настаўнікі-прадметнікі




7

Работа па адаптацыі навучэнцаў на ўсіх ступенях навучання

Астрэйка Н.М.




8

Удзел у навучанні, атэстацыі і пераатэстацыі качагараў

Чарвякова В.М.




9

Удзел у правядзенні свята да Дня настаўніка

Астрамецкая А.Т.




10

Аналіз руху кадраў за квартал

Юралевіч Д.Э.




11

Удзел у раенным фестывалі маладых спецыялістаў “Легко ли быть молодым?”

Падгайская Г.А.




12

Падрыхтоўка спісаў педагагічных кадраў, якія прэтэндуюць на здачу кваліфікацыйнага экзамена і пацвярджэння вышэйшай катэгорыі

Падгайская Г.А.




13

Састаўленне планаў метадычных фарміраванняў

Кіраўнікі МФ




14

Фарміраванне заяўкі на педагагічныя кадры на 2014/2015 навучальны год

Падгайская Г.А.




15

Удзел у семінары для школьных бібліятэкараў «Использование инновационных технологий в информационно-досуговом пространстве детей и подростков»

Шчэлканогава І.А.




16

Удзел у дэкадзе адкрытых дзвярэй (узаеманаведванне вучэбных, факультатыўных заняткаў, мерапрыемстваў)

Падгайская Г.А.




17

Кансультацыі для вучняў «Выкарыстанне электронных падручнікаў пры вывучэнні прадмета»

Супрановіч В.А.




18

Запаўненне лісткоў здароўя

Якітовіч А.П.




19

Турнір юных матэматыкаў

Махнач Р.С.







ЛІСТАПАД

1

Збор дадзеных для ўдзелу навучэнцаў у 1 этапе рэпетыцыйнага тэсціравання

Падгайская Г.А.




2

Арганізацыя работы з высокаматываванымі вучнямі падчас асенніх канікул

Настаўнікі-прадметнікі




3

Дыстанцыйныя алімпіяды па вучэбных прадметах

Настаўнікі-прадметнікі




4

Конкурс «Каласок», “Белкі”

Белагур Н.В.




5

1 этап рэпетыцыйнага тэсціравання па вучэбных прадметах

Падгайская Г.А.

Слабко Р.А.






6

Тыдзень беларускай мовы і літаратуры

Настаўнікі-прадметнікі




7

Правядзенне І этапа і ўдзел у ІІ этапе рэспубліканскай прадметнай алімпіяды

Настаўнікі-прадметнікі




8

Аналіз вучэбных дасягненняў навучэнцаў па выніках 1 чвэрці

Падгайская Г.А.




9

Удзел у аглядзе – конкурсе арганізацыі работы ГПД

Гурына Н.У.




10

Удзел у рабоце канферэнцыі кіраўнікоў і педагогаў “Асоба. Адукацыя. Грамадства”

Пляхімовіч В.В.




11

Удзел у рабоце семінара-практыкума для намеснікаў дырэктароў па ВВР “Приоритетные направления организации профилактической работы по проблеме ВИЧ/СПИД в учреждениях образования”

Астрамецкая А.Т.




12

Удзел у правядзенні адзінага метадычнага тыдня “К качеству образования через технологию развития критического мышления”
05-30.11.2013

Падгайская Г.А.




13

Планаванне работы на канікулы

Астрамецкая А.Т.




14

Тыдзень прафілактыкі СНІДу і шкодных звычак

Астрамецкая А.Т., класныя кіраўнікі




15.

Удзел у эканамічнай алімпіядзе

Махнач Р.С.







СНЕЖАНЬ

1

2 этап рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах

Настаўнікі-прадметнікі




2

Конкурс «Журавлик»

Сакалоўская З.К.




3

Арганізацыя работы з высокаматываванымі вучнямі падчас зімовых канікул

Настаўнікі – прадметнікі




4

Тыдзень пачатковых класаў

Настаўнікі пачатковых класаў




5

Удзел у конкурсе на лепшае афармленне школы да навагодніх і калядных свят

Астрамецкая А.Т.




6

Удзел у раеннай навагодняй дабрачыннай акцыі “Нашы дзеці”

Астрэйка Н.М.




7

Састаўленне графіка працоўных адпускоў

Пляхімовіч В.В.




8

Удзел у калядных сустрэчах з адоранымі вучнямі

Падгайская Г.А.




9

Удзел у аглядзе- конкурсе метадычных кабінетаў

Падгайская Г.А.




10

Удзел у круглым стале з бібліятэкарамі «Развитие экологического воспитания школьников средствами школьной библиотеки»

Шчэлканогава І.А.




11

Супрацьэпідэмічныя мерапрымствы з навучэнцамі

Класныя кіраўнікі




12

Тыдзень прававых ведаў

Астрэйка Н.М.




13

Планаване работы на канікулы

Астрамецкая А.Т.







СТУДЗЕНЬ

1

Удакладненне і зверка спісаў усянавуча, статыстычная справаздача

Падгайская Г.А.




2

Удакладненне сацыяльна-педагагічнай характарыстыкі школы

Астрэйка Н.М.




3

Састаўленне раскладу заняткаў на 2 паўгоддзе

Падгайская Г.А.




4

3 этап рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах

Настаўнікі –прадметнікі




5

Конкурс «Зубраня»

Супрановіч В.А.




6

Работа па стварэнню інфармацыйна-бібліятэчнага цэнтра

Шчэлканогава І.А.

Супрановіч В.А.






7

Арганізацыя дзяжурства навучэнцаў, настаўнікаў, адміністрацыі на 2 паўгоддзе

Астрамецкая А.Т.




8













ЛЮТЫ

1

Збор дадзеных аб удзеле навучэнцаў у рэпетыцыйным тэсціраванні

Падгайская Г.А.




2

Конкурс «Буслік»

Рыбалоўская Л.М.




3

Рэпетыцыйнае тэсціраванне па вучэбных прадметах

Падгайская Г.А.

Слабко Р.А.






4

Абследаванне жыллёва-бытавых умоў навучэнцаў, састаўленне актаў

Астрэйка Н.М., класныя кіраўнікі







САКАВІК

1

Заключны этап рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах

Настаўнікі –прадметнікі




2

Конкурс «Кенгуру»

Махнач Р.С.




3

Арганізацыя работы з высокаматываванымі вучнямі падчас вясенніх канікул

Настаўнікі-прадметнікі




4

Раённая навукова-практычная канферэнцыя вучняў

Настаўнікі-прадметнікі




5

Састаўленне плана работы на канікулы

Астрамецкая А.Т.




6

Падрыхтоўка да конкурса па добраўпарадкаванню тэрыторыі школы

Пляхімовіч В.В.







КРАСАВІК

1

Конкурс «Лингвистёнок»

Слабко Р.А.




2

Гутарка з вучнямі 11 класа з мэтай вызначэння прадметаў для здачы выпускных экзаменаў па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі

Слабко Р.А.




3

3 этап рэпетыцыйнага тэсціравання па вучэбных прадметах

Падгайская Г.А.

Слабко Р.А.






4

Выкарыстанне ЭСН у адукацыйным працэсе

Падгайская Г.А.











































МАЙ

1

Падрыхтоўка да здачы выпускных экзаменаў

Падгайская Г.А.




2

Папярэдняе камплектаванне класаў на 2014/2015 навучальны год

Падгайская Г.А.




3

Класныя сходы вучняў 9,11 класаў:

- Знаёмства з раскладам экзаменаў і складам экзаменацыйных камісіі



Класныя кіраўнікі 9,11 класаў




4

Рэгістрацыя вучняў на ЦТ

Слабко Р.А.




5

Арганізацыя аздараўлення і адпачынку дзяцей

Астрамецкая А.Т.




6

Арганізацыя летняй працоўнай практыкі

Шчэлканогава І.А.




7

Выкананне школьных праграм, нарматыўных дакументаў

Падгайская Г.А.




8

Маніторынг “Лета – 2013”. Арганізацыя работы па другаснай працоўнай занятасці вучняў у канікулярны час

Астрамецкая А.Т.

Класныя кіраўнікі


































ЧЭРВЕНЬ

1

Кансультацыі да экзаменаў

Настаўнікі –прадметнікі




2

Выпускныя экзамены па завяршэнні навучання і выхавання на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі

Пляхімовіч В.В.

Падгайская Г.А.






3

Арганізацыя вучэбна-палявых збораў, працоўнай практыкі

Роўбуць ю.А.

Белагур Н.В.






4

Удзел вучняў 11 класа ў ЦТ

Слабко Р.А.




5

Забеспячэнне якаснага вядзення асабовых спраў

Класныя кіраўнікі




6

Афармленне і выдача дакументаў аб адукацыі

Пляхімовіч В.В.

Падгайская Г.А.






7

Удзел у турыстычным злёце работнікаў сістэмы адукацыі

Роўбуць А.П.



  1   2   3   4   5


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка