Адрозненні геаграфічнай карты ад плана мясцовасці. Значэнне карт. Контурныя карты




Дата канвертавання01.05.2016
Памер102.15 Kb.
6 клас Тэма “Адрозненні геаграфічнай карты ад плана мясцовасці. Значэнне карт. Контурныя карты”

Задачы: - стварэнне ўмоў для замацавання ведаў вучняў аб асаблівасцях і спецыфіцы адлюстравання зямной паверхні на плане мясцовасці і геаграфічнай карце, азнаямлення са значэннем і роллю геаграфічных карт у сучасным грамадстве;



  • садзейнічаць развіццю крытычнага мыслення ў вучняў;

  • садзейнічаць выхаванню ў вучняў умення працаваць у пары, узаемаперажывання і падтрымкі

Абсталяванне: падручнік, фізічная карта паўшар’яў, атласы. Карткі з заданнямі, мультымедыйная ўстаноўка

Тып урока: камбінаваны


Ход урока:

  1. Арганізацыйны момант.

( праверка гатоўнасці да ўрока, стварэнне псіхалагічнага настрою)

Сёння мы з вамі завершым вывучэнне тэмы “Геаграфічная карта”

ІІ.Выберыце сцвярджэнні, якія адлюстроўваюць вашы веды:


  • Я ведаю, што такое план мясцовасці і геаграфічная карта

  • Я ведаю спосабы адлюстравання зямной паверхні

  • Я ведаю, што такое геаграфічныя каарданаты і ўмею іх вызначаць

  • Я ведаю, чым адрозніваецца геаграфічная карта ад плана мясцовасці, умею іх параўноўваць

  • Я магу расказаць аб значэнні геагарафічных карт

Якая ж праблема ўстае перад вамі, якую неабходна вырашыць на сённяшнім уроку? (фармуліроўка вучнямі тэмы і задач урока)

Але для таго, каб рухацца далей, мы павінны помніць тое, што вывучылі раней, датаго ж, наступны ўрок у нас будзе апошнім па тэме “Геаграфічная карта”. Зараз я прапаную вам “Геаграфічны дыктант”(ЛІСТ САМААЦЭНКІ)

ІІІ. Праверка д/з. На слайдзе напісаны паняцці, з якімі вучні знаёміліся раней: 1- геаграфічная карта, 2 – геаграфічная шырата, 3 – план мясцовасці, 4 – геграфічная даўгата, 5- легенда карты, 6 – экватар, 7 –абсалютная вышыня, 8 – маштаб, 9- паралель, 10 – мерыдыян.

Пытанні:


1. Лініі, умоўна праведзеныя на паверхні Зямлі ад аднаго полюса да другога (10).

2.Паменшанае і абагуленае адлюстраванне зямной паверхні на плоскасці з дапамогай умоўных знакаў (1)

3.Сукупнасць выкарыстаных на карце ўмоўных знакаў з неабходным тлумачэннем да іх (5).

4.Адлегласць у градусах ад экватара на поўнач або поўдзень да якога-небудзь пункта (2).

5.Чарцёж невялікага ўчастка зямной паверхні, зроблены ў пэўным маштабе з выкарыстаннем ўмоўных знакаў (3).

6.Дроб, у якога лічнік адзінка, а назоўнік – лік, які паказвае, у колькі разоў адлегласць на плане меншая, чым на самой мясцовасці (8).

7. Адлегласць у градусах на захад або ўсход ад пачатковага мерыдыяна да якога-небудзь пункта (4).

8.Лінія, умоўна праведзеная на паверхні Зямлі на аднолькавай адлегласці ад полюсаў (6).

9.Лініі, умоўна праведзеныя на паверхні Зямлі паралельна экватару (9).

10. Вышыня пункта зямной паверхні над узроўнем мора (акіяна) (7).



Праверка , пытанні: хто выканаў без памылак, хто дапусціў дзве і больш памылак. Якое з паняццяў для вас самае цяжкае?

Я думаю, што кожны з вас самастойна вызначыць сабе дамашняе заданне для тага каб, ліквідаваць дапушчаныя памылкі.

Актуалізацыя ведаў:

1.Ці можна на плане мясцовасці паказаць Рэспубліку Беларусь?

2.Як вызначыць на плане мясцовасці поўнач-поўдзень?

3.Пакажыце на карце паўшар’яў паўночны і паўднёвы полюсы

4.Пакажыце паўночнае і паўднёвае ўзбярэжжа Афрыкі

5.Як паказваюцца аб’екты на плане мясцовасці?

6.Назавіце спосабы паказа аб’ектаў на геаграфічнай карце?

7.Уважліва паглядзіце на фізічную карту паўшар’яў і знайдзіце на ёй элемены, якія не паказваюца на плане мясцовасці, але яны ёсць на фізічнай карце паўшар’яў. Падумайце, чаму гэтыя лініі не паказваюцца на плане мясцовасці.

Работа у парах. Гульня “Знайдзі 5 адрозненняў”. Заданне: з дапамогай падручніка (ст.61) запоўніць табліцу, у якой пералічаны асноўныя крытэрыі параўнання геаграфічнай карты і плана мясцовасці

№ п/п

Прыкметы параўнання

План мясцовасці

Геаграфічная карта

1

Ахоп адлюстроўваемай тэрыторыі

Паказваецца невялікі ўчастак мясцовасці

Паказваецца ўся паверхня Зямлі ці яе вялікія, буйныя ўчасткі

2

Маштаб

Маюць буйныя маштабы

Маюць буйны маштаб

3

Адлюстраванне прадметаў

Паказаны дакладныя абрысы прадметаў мясцоасці

Аб’екты адлюстроўваюцца ў абагуленым выглядзе

4

Наяўнасць градуснай сеткі

Маецца

Адсутнічае

5

Крывізны шарападобнай паверхні Зямлі

Не ўлічваецца

Улічваецца

6*

Адлюстраванне рэльефа

З дапамогай гарызанталей

З дапамогай колеру (шкала вышынь і глыбінь)

7*

Вызначэнне напрамка “поўнач – поўдзень”

Па стрэлцы Пн-Пд

Па мерыдыянах

ФІЗКУЛЬТХВІЛІНКА

IV. Прадстаўленне напрацаванага матэрыялу

V.Значэнне карт.

Калі вы будзеце збірацца ў падарожжа, што вы з сабой возьмеце: глобус ці карту? Для чаго вам яшчэ спатрэбіцца карта? Людзям якой прафесіі неабодна ўмець працаваць з картай?( настаўнік, географ, ваенны, інжынер-будаўнік, архітэктар, аграном)

Дапоўніце свае меркаванні матэрыялам падручніка. Будзьце гатовы адказаць на пытанне – якое значэнне маюць карты?

VІ.Контурныя карты.

Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце: Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .

2.Практычнае заданне: нанесці на контурную аб’екты па зададзеных каардынатах па групах і з дапамогай фізічнай карты паўшар’яў назваць гэты аб’ект:

1-я група – 53° пн.ш., 27° у.д.

2-я група – 33° пд.ш.. 71° з.д.

V ІІ.Замацаванне

Скласці сінквейн

1) Геаграфічная карта

2) Цікавая, карысная

3) Знаходжу, паказваю, вызначаю

4) Мы вучымся карыстацца геаграфічнай картай

5) Дапаможнік

VІІІ.

1. Сфармуліруйце тэму сённяшняга ўрока.



2.Што галоўнае вы сёння даведаліся на ўроку?

3.Ці спатрэбяцца атрыманыя веды ў вашым практычным жыцці?

ІХ.Рэфлексія

Прадоўжыце выраз:

-Сёння на ўроку я даведалася (даведаўся) ….

-У час ўрока я набыла (набыў) ….

-Пасля ўрока ў мяне з’явілася жаданне …

Х. Дамашняе заданне: § 12, паўт. §§ 8-11



“Знайдзі 5 адрозненняў”


№ п/п

Прыкметы параўнання

План мясцовасці

Геаграфічная карта

1

Ахоп адлюстроўваемай тэрыторыі








2

Маштаб








3

Адлюстраванне прадметаў








4

Наяўнасць градуснай сеткі








5

Крывізны шарападобнай паверхні Зямлі







6*

Адлюстраванне рэльефа








7*

Вызначэнне напрамка “поўнач – поўдзень”









“Знайдзі 5 адрозненняў”


№ п/п

Прыкметы параўнання

План мясцовасці

Геаграфічная карта

1

Ахоп адлюстроўваемай тэрыторыі








2

Маштаб








3

Адлюстраванне прадметаў








4

Наяўнасць градуснай сеткі








5

Крывізны шарападобнай паверхні Зямлі







6*

Адлюстраванне рэльефа








7*

Вызначэнне напрамка “поўнач – поўдзень”






“Знайдзі 5 адрозненняў”


№ п/п

Прыкметы параўнання

План мясцовасці

Геаграфічная карта

1

Ахоп адлюстроўваемай тэрыторыі








2

Маштаб








3

Адлюстраванне прадметаў








4

Наяўнасць градуснай сеткі








5

Крывізны шарападобнай паверхні Зямлі







6*

Адлюстраванне рэльефа








7*

Вызначэнне напрамка “поўнач – поўдзень”









“Знайдзі 5 адрозненняў”


№ п/п

Прыкметы параўнання

План мясцовасці

Геаграфічная карта

1

Ахоп адлюстроўваемай тэрыторыі








2

Маштаб








3

Адлюстраванне прадметаў








4

Наяўнасць градуснай сеткі








5

Крывізны шарападобнай паверхні Зямлі







6*

Адлюстраванне рэльефа








7*

Вызначэнне напрамка “поўнач – поўдзень”







Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .


Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .

Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .

Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .

Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .

Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .
Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца ….

Заданне: 1.З дапамогай падручніка запоўніць прапускі ў тэксце:

Асобны від вучэбных карт – гэта …. . На такіх картах адсутнічаюць …. і …. . Для вызначэння месцазнаходжання аб’ектаў маецца … . Контурныя карты выкарыстоўваюцца …. .








База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка