Аб вучэбных планах спецыяльнай адукацыі




старонка1/16
Дата канвертавання27.03.2016
Памер1.81 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   16
ПАСТАНОВА МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ

26 жніўня 2011 г. № 242



Аб вучэбных планах спецыяльнай адукацыі

На падставе пункта 9 артыкула 279 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ПАСТАНАЎЛЯЕ:

1. Зацвердзіць прыкладзеныя:

1.1. вучэбныя планы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі:

вучэбны план цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі для выхаванцаў з цяжкімі і (або) множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі;

вучэбны план спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з парушэннем слыху;

вучэбны план спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з парушэннямі зроку;

вучэбны план спецыяльнай дашкольнай ўстановы для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення;

вучэбны план спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні);

вучэбны план спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з парушэннямі функцый апорна-рухальнага апарату;

вучэбны план спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю;

1.2. вучэбныя планы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі:

вучэбны план першага аддзялення дапаможнай школы (дапаможнай школы-інтэрната) для дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю;

вучэбны план другога аддзялення дапаможнай школы (дапаможнай школы-інтэрната) для дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю;

вучэбны план цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі для вучняў з цяжкімі і (або) множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі;

вучэбны план другога аддзялення спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы (спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната) для дзяцей з парушэннем слыху;

вучэбны план першага аддзялення спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы (спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната) для дзяцей з парушэннем слыху;

вучэбны план спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы (спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната) для дзяцей з парушэннямі зроку;

вучэбны план спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы (спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната) для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення;

вучэбны план спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы (спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната) для дзяцей з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні);

вучэбны план спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы (спецыяльнай агульнаадукацыйнай школы-інтэрната) для дзяцей з парушэннямі функцый апорна-рухальнага апарату.

2. Дадзеная пастанова ўступае ў сілу з 1 верасня 2011 г.

 



Міністр

С.А.Маскевіч

 


 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Пастанова


Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

26.08.2011 № 242



ВУЧЭБНЫ ПЛАН
цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання для выхаванцаў з цяжкімі і (або) множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі



п/п


I. Адукацыйныя вобласці

Колькасць вучэбных гадзін на тыдзень на падгрупу

Другая малодшая
(ад трох да чатырох гадоў)


Першая сярэдняя
(ад чатырох да пяці гадоў)


Другая сярэдняя
(ад пяці да шасці гадоў)


Першая старэйшая
(ад шасці да сямі гадоў)


Другая старэйшая
(ад сямі да васьмі гадоў)


1.

Самаабслугоўванне*

1 (1)

2 (1)

2 (1)





2.

Камунікацыя***

1 (0,5)

1,5 (0,5)

1,5 (0,5)

1,5 (0,5)

1,5 (0,5)

3.

Сенсорная*** стымуляцыя

1 (1)

2 (1)

2 (1)

2 (1)

2 (1)

4.

Прадметная дзейнасць***

1,5 (1)









5.

Я і свет*







2 (1)

2 (1)

6.

Гульня***



1,5 (1)

1,5 (1)

1,5 (1)

1,5 (1)

7.

Выяўленчая дзейнасць*

2,5 (1)

3 (1)

3 (1)

3 (1)

3 (1)

8.

Музычна-рытмічныя заняткі**

2

2

2

2

2

9.

Адаптыўная фізкультура**

3

3

3

3

3

 

Усяго:

12 (4,5)

15 (4,5)

15 (4,5)

15 (4,5)

15 (4,5)

 

Максімальна дапушчальная вучэбная нагрузка на тыдзень на 1 выхаванца (у астранамічных гадзінах)

3

5

6,25

7,5

7,5

 

II. Карэкцыйныя заняткі

Колькасць вучэбных гадзін у тыдзень на групу

53 (7)

35 (7)

26 (7)

20 (7)

20 (7)

 

Агульная колькасць вучэбных гадзін у тыдзень

65 (11,5)

50 (11,5)

41 (11,5)

35 (11,5)

35 (11,5)

 

Заўвагі:


1. Вучэбны план цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання для выхаванцаў з цяжкімі і (або) множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі (далей – вучэбны план ЦКРНіР) устанаўлівае пералік адукацыйных абласцей, колькасць вучэбных гадзін на іх вывучэнне ў тыдзень ў залежнасці ад формы арганізацыі адукацыйнага працэсу (групе, падгрупе), колькасць вучэбных гадзін на правядзенне карэкцыйных заняткаў (5-дзённы вучэбны тыдзень), максімальную дапушчальную вучэбную нагрузку і агульную колькасць вучэбных гадзін у тыдзень.

2. Пад вучэбнымі гадзінамі ў ЦКРНіР разумеецца спецыяльна арганізаваная форма адукацыйнага працэсу – занятак (гульня). Працягласць правядзення занятка адпавядае ўзроставым магчымасцям выхаванца, вызначана тэхнічным нарматыўным прававым актам, зацверджаным пастановай Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 17 красавіка 2009 г. № 42 «Об утверждении Санитарных норм, правил и гигиенических нормативов «Гигиенические требования к устройству, содержанию и режиму деятельности учреждений, обеспечивающих получение дошкольного образования» (глава 11), і складае для выхаванцаў:

другой малодшай групы (ад 3 да 4 гадоў) – 15 хвілін;

першай сярэдняй групы (ад чатырох да пяці гадоў) – 20 хвілін;

другой сярэдняй групы (ад пяці да шасці гадоў) – 25 хвілін;

працягласць заняткаў у старэйшай групе з выхаванцамі ва ўзросце ад 6 да 8 гадоў складае 30 хвілін.

3. Адукацыйны працэс ажыццяўляе настаўнік-дэфектолаг і выхавацель (педагагічны работнік) шляхам дзялення групы на падгрупы. Разлік гадзін дадзены на адну падгрупу.

4. Вучэбны план ЦКРНіР вызначае:

* – колькасць вучэбных гадзін, якія праводзіць выхавацель (педагагічны работнік), на тыдзень у падгрупе;

** – колькасць вучэбных гадзін, якія праводзіць выхавацель (педагагічны работнік), на тыдзень у групе;

*** – колькасць вучэбных гадзін, якія праводзіць настаўнік-дэфектолаг, на тыдзень у падгрупе;

у дужках – колькасць вучэбных гадзін пры арганізацыі адукацыйнага працэсу дома.

Максімальна дапушчальная вучэбная нагрузка (у астранамічных гадзінах) вызначаецца шляхам множання колькасці вучэбных гадзін, адведзеных на вывучэнне адукацыйных абласцей у тыдзень, на працягласць вучэбнай гадзіны (занятка) у залежнасці ад узросту выхаванца.

5. Вучэбныя гадзіны на правядзенне карэкцыйных заняткаў не з’яўляюцца вучэбнай нагрузкай. Выбар накірунку карэкцыйных заняткаў, іх колькасці і формы правядзення (індывідуальная, падгрупавая або групавая) ажыццяўляе настаўнік-дэфектолаг з улікам структуры і ступені цяжкасці фізічных і (або) псіхічных парушэнняў выхаванцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

У адпаведнасці з тэхнічным нарматыўным прававым актам, зацверджаным пастановай Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2010 г. № 176 «Об утверждении Санитарных норм, правил и гигиенических нормативов «Гигиенические требования к устройству, оборудованию, содержанию и режиму деятельности отдельных учреждений, обеспечивающих получение специального образования» и о признании утратившими силу некоторых технических нормативных правовых актов, отдельного структурного элемента технического нормативного правового акта», для дзяцей з дзіцячым цэрэбральным паралічом, якія не могуць рухацца самастойна, індывідуальныя карэкцыйныя заняткі праводзяцца працягласцю 30–45 хвілін у залежнасці ад узросту выхаванцаў (глава 8).

6. У выпадку, калі ў групу аб’ядноўваюцца дзеці рознага ўзросту, разлік вучэбнай нагрузкі размяркоўваецца па найбольшаму аб’ёму вучэбных гадзін, прадугледжаных вучэбным планам у залежнасці ад узросту выхаванца.

 

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Пастанова


Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

26.08.2011 № 242



ВУЧЭБНЫ ПЛАН
спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з парушэннем слыху



п/п


Пералік адукацыйных абласцей

Колькасць вучэбных гадзін на вывучэнне адукацыйных абласцей на падгрупу

другога ранняга ўзросту
(ад 1 года да 2 гадоў)


першая малодшая
(ад 2 да 3 гадоў)


другая малодшая
(ад 3 да 4 гадоў)


сярэдняя
(ад 4 да 5 гадоў)


старэйшая
(ад 5 да 6 гадоў)


старэйшая
(ад 6 да 7(8) гадоў)


1.

Фізічная культура**

1

2

3

4

4

4

2.

Дзіця і грамадства*

2

2

2

2

2

2

3.

Элементарныя матэматычныя ўяўленні***





0,5

1

1

1

4.

Дзіця і прырода*





0,5

1

1

1

5.

Развіццё маўлення***

1

2

2

2

2

2

6.

Навучанне грамаце***









1

1

7.

Мастацтва**

1

4

4

5

5

5

Агульная колькасць вучэбных гадзін у тыдзень/у тым ліку пры арганізацыі адукацыйных паслуг звыш зместу адукацыйных абласцей

5

10

12

15/21

15/3

15/3

Максімальная дапушчальная вучэбная нагрузка ў тыдзень на аднаго выхаванца (у астранамічных гадзінах)

0,5

1,6

3

5,6

7,5

9

 

Карэкцыйныя заняткі

Колькасць вучэбных гадзін у тыдзень на групу

1.

Развіццё маўлення***

126

86

55

30

28

28

2.

Развіццё слыхавога ўспрымання і навучанне вымаўленню***

3.

Развіццё пазнавальнай дзейнасці***

 

______________________________



1Маецца на ўвазе арганізацыя адукацыйных паслуг на платнай аснове.

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Пастанова


Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

26.08.2011 № 242



ВУЧЭБНЫ ПЛАН
спецыяльнай дашкольнай установы для дзяцей з парушэннямі зроку



п/п


Пералік адукацыйных абласцей

Колькасць вучэбных гадзін на вывучэнне адукацыйных абласцей на падгрупу

другога ранняга ўзросту
(ад 1 года да 2 гадоў)


першая малодшая
(ад 2 да 3 гадоў)


другая малодшая
(ад 3 да 4 гадоў)


сярэдняя
(ад 4 да 5 гадоў)


старэйшая
(ад 5 да 6 гадоў)


старэйшая
(ад 6 да 7 гадоў)


1.

Фізічная культура**

1

2

3

4

4

4

2.

Дзіця і грамадства*

2

2

2

2

1

1

3.

Элементарныя матэматычныя ўяўленні*





0,5

1

1

1

4.

Дзіця і прырода*





0,5

1

1

1

5.

Развіццё маўлення*

1

2

2

2

2

2

6.

Навучанне грамаце*









1

1

7.

Мастацтва**

1

4

4

5

5

5

Агульная колькасць вучэбных гадзін у тыдзень/у тым ліку пры арганізацыі адукацыйных паслуг звыш зместу адукацыйных абласцей

5

10

12

15/2

15/3

15/3

Максімальная дапушчальная вучэбная нагрузка ў тыдзень на аднаго выхаванца (у астранамічных гадзінах)

0,5

1,6

3

5,6

7,5

9

 

Карэкцыйныя заняткі

Колькасць вучэбных гадзін у тыдзень на групу

1.

Развіццё зрокавага ўспрымання***

128

90

60

36

36

36

2.

Сацыяльна-бытавая арыенціроўка***

3.

Прасторавая арыенціроўка і мабільнасць***

4.

Развіццё пазнавальнай дзейнасці***

 


 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Пастанова


Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

26.08.2011 № 242


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   16


База данных защищена авторским правом ©shkola.of.by 2016
звярнуцца да адміністрацыі

    Галоўная старонка